Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Grensovergang Laos en Birma nu open voor toeristen - Forum Wereldfietser

Grensovergang Laos en Birma nu open voor toeristen

Moin!

VIENTIANE (ANP) - Twee relatief gesloten landen in het zuidoosten van Azië, Laos en Birma, hebben voor het eerst sinds lange tijd hun wederzijds grens geopend voor buitenlandse reizigers. Dit is donderdag door de autoriteiten in de hoofdstad van Laos, Vientiane, bekendgemaakt.

De grensovergang waar bijvoorbeeld toeristen in het gebied van 'De Gouden Driehoek'(grensgebied Birma, Laos en Thailand) gebruik van kunnen maken ligt ongeveer 400 kilometer ten noordwesten van Vientiane.

Een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken van Laos zei dat zijn land steeds meer toeristen ontvangt, 1,2 miljoen in het afgelopen jaar. Buitenlanders die Laos bezoeken konden al over land naar de overige buurlanden gaan (Thailand, Vietnam, Cambodja en China).

Fiets de wereld,
Whisky

Hoogst interessant,

iemand enig idee waar we juist de grens over kunnen ?
nu nog een grenspostje open ergens in het zuiden van Birma met Thailand en we kunnen weeral een mooie loop maken.
Ik ben de laatste weken 2 maal fietsers tegen gekomen die me vertelden dat de grens tussen Birma en China, t.h.v. de Birma Highway ( ik weet de juiste plaatsnamen nu even niet aan de grens ) ook open zou zijn als je maar een busje zou nemen van China tot ongeveer 20 km in Birma.

Ik heb maanden geleden een mailtje gestuurd naar de Birmaanse immigratiedienst om te vragen of deze mogelijkheid er was (of dat ik een uitzondering kon krijgen om hier de grens over te gaan), maar heb nooit een antwoord van hen gekregen (verwachtte ik ook niet).

Ha die Koenie,

Waar ben je op dit moment?

Hoi Bert,

ik ben momenteel in Chiang Mai. Men vader is op bezoek, en dus staat de fiets voor een drietal weekjes aan de kant.
Later deze maand fiets ik naar Cambodia, waar ook wel wat tijd op het strand ingepland staat 8) .
Momenteel ben ik aan het uitzoeken of enkele maanden fietsen in Japan een haalbare kaart is.
Financieel iets anders dan Z-o Azie natuurlijk, en al men campeergerief ligt in Belgie :? .

groeten,
koenie

Een klant is vorig jaar vanuit China het buurland Myanmar ingefietst, dus je kan er in. Het koste hem wel wat moeite en een eind voorbij de grens moest hij een busje nemen. Dat gebeurt wel vaker in Myanmar als je buiten de geijkte routes fietst. Dit ge-eikel maakt de reis een stuk minder leuk :cry: