Mij is afgelopen week net overkomen dst de feits waarmee ik al een aantal jaren tevreden op pad was aan het eidn van mijn reis, vlak voor het inladen in het laatste vliegtuig naar huis, is verongelukt. Een bagageafhandelaar op Washington International (IAD) was zeer onzorgvuldig en daardoor is de in kartonnen doos en plastic folie ("Securebag") gewikkelde fiets onder een bagagekar gekomen, door wrijving is de verpakking in de fik gevlogen en de fiets is ook nog eens zeer ernstig overreden. IK heb hem mogen identificeren als mijn fiets.
Vervolgens zegt de medewerker van United (de maatschappij in kwestie) dat alle gegevens van het ongeval onder mijn ticket- en bagagegevens terug te vinden zijn voor de mensen van Schiphol (United bagage-mensen). Alles gebeurdde in zeer korte tijd en ook kort voor het instappen in het veel te laat gekomen vliegtuig.
Maar op Schiphol kunnen ze dus alleen zien dat het bagagestuk (de fiets) uit de bagagestroom is genomen op IAD. Waardoor ze in Nederland geen PIR (Property Irregularity Report) kunnen opmaken; de fiets is in washington achergebleven, viel niet meer mee te beginnnen.
Ik heb een e-mailadres van de medewerker op IAD en heb al gemaild zonder resultaat op het moment. Ook de Nederlandse afdeling heeft gemaild. We staan in elkaars CC.
Ik begin een zeker wantrouwen te krijgen tegen de gekozen oplossing van United in Washington: plaats de reiziger in business class ipv de geboekte toeristenklasse(waarvoor op zich dank), en we praten nergens meer over, doen ook niets. Dat lijkt me wat er gebeurd is.
En Nederland roept natuurlijk als we geen fatsoenlijk rapport hebben van Amerika kunnen we zelf ook geen goed rapport (PIR) opmaken en kunnen we niets uitkeren. En ben ik waarschijnlijk - ondanks eigen verzekering - in de aap gelogeerd.
Heeft iemand hier ervaring met dit soort ellende? Of weet iemand wat de gulden weg is hier?
Judith, fietsvreer
Vervolgens zegt de medewerker van United (de maatschappij in kwestie) dat alle gegevens van het ongeval onder mijn ticket- en bagagegevens terug te vinden zijn voor de mensen van Schiphol (United bagage-mensen). Alles gebeurdde in zeer korte tijd en ook kort voor het instappen in het veel te laat gekomen vliegtuig.
Maar op Schiphol kunnen ze dus alleen zien dat het bagagestuk (de fiets) uit de bagagestroom is genomen op IAD. Waardoor ze in Nederland geen PIR (Property Irregularity Report) kunnen opmaken; de fiets is in washington achergebleven, viel niet meer mee te beginnnen.
Ik heb een e-mailadres van de medewerker op IAD en heb al gemaild zonder resultaat op het moment. Ook de Nederlandse afdeling heeft gemaild. We staan in elkaars CC.
Ik begin een zeker wantrouwen te krijgen tegen de gekozen oplossing van United in Washington: plaats de reiziger in business class ipv de geboekte toeristenklasse(waarvoor op zich dank), en we praten nergens meer over, doen ook niets. Dat lijkt me wat er gebeurd is.
En Nederland roept natuurlijk als we geen fatsoenlijk rapport hebben van Amerika kunnen we zelf ook geen goed rapport (PIR) opmaken en kunnen we niets uitkeren. En ben ik waarschijnlijk - ondanks eigen verzekering - in de aap gelogeerd.
Heeft iemand hier ervaring met dit soort ellende? Of weet iemand wat de gulden weg is hier?
Judith, fietsvreer