Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hispania Route - Forum Wereldfietser

Hispania Route

Wij willen in juni en juli de Hispaniaroute fietsen maar zien een beetje op tegen de hoge temperaturen. Wie kan ons hier meer over vertellen? Ook andere informatie is welkom!
Groetjes,
Sascha en Jan
sdekkers schreef:Wij willen in juni en juli de Hispaniaroute fietsen maar zien een beetje op tegen de hoge temperaturen. Wie kan ons hier meer over vertellen? Ook andere informatie is welkom!
Groetjes, Sascha en Jan
Hier staat wel wat:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... paniaroute
Zie verder de info in de Landeninformatie Spanje:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=737

In het binnenland kan het heel warm zijn, maar er zijn ook jaren/perioden dat het meevalt. Ik heb zelf een keer het plan gehad de Camino del Cid te fietsen, maar ben toen uiteindelijk in de bergen in het noorden gebleven, omdat het echt veel te warm was, ook met veel bosbranden. Daar in de bergen is het vrijwel altijd goed te doen en ook prachtig.

Ik zou dus flexibiliteit inbouwen in het reisschema, zodat je voor een alternatief kan kiezen als het te warm blijkt te zijn.

Lisette

Hoi Sascha en Jan,
Als het enigszines mogelijk is zou ik een andere periode kiezen. Maar waarschijnlijk is dat niet mogelijk, of niet? Wij kunnen goed tegen de hitte maar in de zomer in Spanje fietsen is wel lekker warm. Als je daar tegen opziet zou ik een ander gebied kiezen.
Begin mei is een hele mooie periode.
Succes,
Marco

Half augustus - september is het ook prima fietsweer daar, wel heb je dan vaak regen in de Franse Pyreneeën en droog zonnig weer in Spanje. Het laatste stukje van de grens tot Pau fiets je echter gemakkelijk in één dag omdat het in feite een zeer lange afdaling is :wink:

Ik heb de hispania route gefietst. noord-zuid, 24mei - 9juni.
Heel, heel erg warm vooral in Andalucië. Opstaand om vijf uur in de morgen en nog voor het krieken van de dag op pad. Lange middagpauzes en veel veel water.
Ik raad het niet aa om in de zomer daar te fietsen, niet echt leuk.
Ga in het voorjaar zou ik zo zeggen.
groet
onno
amsterdam