Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Grenoble-Le Bourg d'Oisans - Forum Wereldfietser

Grenoble-Le Bourg d'Oisans

Hallo,
We zijn van plan einde mei te gaan fietsen in de omgeving van Alpe d'Huez,wij zouden met Ryanair vliegen op Grenoble(St.Etiene-de-St.Geoirs),zijn er rustige wegen om van daaruit te fietsen naar de omgeving van Le Bourg d'Oisans en ook Grenoble zelf te vermijden ?

Kan iemand ons helpen ?
Mvg
Willy

Beste Willy,

Jazeker, er zijn tal van rustige weggetjes om te fietsen. Overigens valt fietsen in Grenoble wel mee. Er zijn zelfs fietspaden!
Kijk op de de regionale Michelin-kaart van Grenoble en omgeving. Zoek de witte D- ,en C-, weggetjes uit (wegen met een D of C voor het nummer van de weg). Ook gele wegen die wat verder van de steden verwijderd zijn kunnen rustig zijn. Nog meer informatie geven de ING-kaarten van 1 : 100.000.

Grenoble zelf is prima befietsbaar. De N91 van Grenoble naar Bourg is vrij druk.Als je vroeg gaat heb je er nog weinig last van. Kijk voor de route ook naar de onlinekaartjes.

http://www.viamichelin.nl/viamichelin/n ... &x=30&y=5#

Veel alternatieven zijn er niet of je moet wat om rijden via de Col d'Ornon naar het zuiden. Als je bij Grenoble begint is het ook leuk om een aantal dagen in de Vercors in te fietsen. De wegen zijn er erg spectaculair. Misschien is het beter om Grenoble helemaal te vermijden en via de Vercors te fietsen (Via de gorges de bourne of via de grandes Goulets en vervolgens de rousset naar Die en via de Menee en Ornon naar Bourg d'oisans).



Afbeelding
de vercors


Voor leuke tochten kan je ook naar mijn website kijken
http://www.luddo.nl

met name bij mijn tochten in 1996, 2003 en 2006

ik ben er diverse malen geweest. Enkele tips:
- de smalle D211 vanaf la Garde, je hebt dan een gigantisch mooi uitzicht op Bourg d'Oisans

Afbeelding
de d211
- de ruige col Sarennes (de achterkant van Alpe d'huez)
Afbeelding
de col de Sarennes
- het doodlopende weggetje naar La Berarde, ook leuk startpunt voor wandeltochten
Afbeelding
- de steile Col du Sabot (bij Vaujany linksaf)
Afbeelding
de col du Sabot
- col de Menee (erg mooi) te zuiden van Clelles
Afbeelding
Veel plezier

groet

Luddo