Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietser voor jongeren 15-21 jaar - Forum Wereldfietser

Wereldfietser voor jongeren 15-21 jaar

Ter informatie:

We weten dat er volop jongeren zijn die graag fietsen en/of al fietsvakanties hebben gehouden met hun ouders, maar nu wel alleen of met vrienden op pad willen. Daarom gaat vereniging De Wereldfietser hier in 2007 speciaal aandacht aan besteden. We beginnen hiermee d.m.v. een jongeren stand op de Fiets- en Wandelbeurs, 3-4 februari 2007 in de RAI te Amsterdam.

We hopen hiermee meer aandacht voor en van de jongeren te krijgen, zodat we 15-16-17 juni 2007 ons eerste weekend kunnen organiseren voor jongeren in de leeftijd van 15 t/m 21 jaar.

Mocht je hierin geinteresseerd zijn, laat het me dan weten d.m.v. een e-mail aan renaw@yahoo.com

Groet,
Rena Wolf
Secretaris en Activiteiten Commissie lid vereniging De Wereldfietser

Op zich een leuk inititatief Rena. De vraag is alleen of jongeren wel naar de Fiets en Wandelmarkt toekomen, dus zal zo'n standhouder er niet wat doelloos bijstaan?

Rutger
www.rutgersreizen.nl

Goed initiatief! De FIS (Fietskaart InformatieStichting) heeft heel duidelijk als doelstelling meer mensen op de fiets te krijgen. Dat doen ze door het fietsen in het buitenland laagdrempelig te maken door o.a. hun routeboekjes. De enige kink in de kabel is dat de gemiddelde leeftijd van de FIS-vrijwilligers minstens het viervoudige is van de leeftijd van een puber. Dus Rena, zorg vooral voor jonge mensen bij de stand en geen grijze (of zoals ik; kalende) heren :lol: !

en eh.., goed om te zien dat nu ook de WF-er zich op die doelgroep richt, al is het nog geen beleid. Toch?

Wie een beetje om zich heen kijkt en leest moet het opgevallen zijn dat er steeds meer jongeren interesse tonen in het op vakantie gaan met de fiets. Dat kan leiden tot een begin van een wereldreis...

Jongeren, ze zijn er en ze willen er graag op uit om de wereld te verkennen en die mogelijkheid willen wij hun bieden!!

Twee van onze jonge leden (Mieke en Gijs, 16 en 17 jaar oud) zetten zich in voor jongeren. Zij hebben de ervaring, zij weten hoe het is, zij weten wat er onder de jongeren speelt. Zij hebben de kennis, dus laat dat maar aan de jongeren over!!

Groet, Rena :wink:

Hee Rutger, als je beginnend bent, koop je het tijdschrift Fiets (omdat je niet beter weet) en ga je naar De Vakantiebeurs in Utrecht (omdat je niet beter weet). En nu dus naar de Fiets- en Wandelbeurs. Als je dan alleen maar wereldvreemde wereldfietsers tegenkomt, knap je meteen af.

Vanuit de marketinggedachte is het een goede doelgroep. Immers, jeugdreizen is een van de groeisegmenten bij een aantal fietsreisorganisaties.

Het idee is echt super.
Een persoon van 17 vind iedereen boven de 30 een ouwe lul.
Dus aangesproken worden door een veertiger zal op zo'n figuur geen goede
(jonge) indruk maken.

We zullen zien hoe succesvol de jongeren afdeling is.

John.

Hoi

Leuk initiatief! Heb een link doorgestuurd naar mijn zoon, hij vond de paastocht wel leuk dus wie weet.

Groeten Andries

Ik hoop dat er veel jongeren naar de beurs komen :D Ik heb er vorig jaar genoeg zien lopen en ik heb afgelopen week al een mailtje ontvangen van een 15-jarig meisje die wel geinteresseerd is... We zien het wel, 3 en 4 februari.

Enne, mensen van boven de 30 vinden we nu ook weer niet ontzettend oud hoor John ;)

Groeten!
Mieke

Hoi Mieke en Gijs, zet hem op!!!
Gaan jullie Joske nog strikken?

Leuk initatief :)

alhoewel ik zowiezo al enthousiast genoeg ben als jongere om dit te doen. vind ik het nog steeds een goed initatief, de PC wordt veelste verleidelijk om alleen maar in weg te kruipen voor veel mensen/pubers van mijn leeftijd :(

Ik ben (nog) geen lid van WF, maar indien er wat hulp nodig is voor dat weekend wil ik wel kijken waar en hoe ik kan helpen. Veel buitenlandse reizen per fiets heb ik nog niet gedaan, maar binnen nederland heel wat afgereden/reist, op zowel goede als simpele 1 versnellings fietsen. Buiten nederland vooral veel gebackpacked met OV e.d. is dus net wat anders, maarja

Jongeren op het forum herkennen? Kijk maar naar de onderste balk van zijn/haar berichtje. Hierboven kijkend voel ik me erg oud!!

helaas wat offtopic, maar een kleine uitleg is misschien vereisd.

Marianne, Ik heb door een internetspel wat ik vroeger speelde wereldwijd connecties opgebouwd(hierdoor kon ik onderandere een maand lang door zweden reizen zonder overnachtings kosten), maar iedereen gebruikte een ander chat ding... dus heb ik uiteindelijk een 5 in een chat ding gevonden(trillian) waar je alles kan draaien, zodat ik zowel met zweden, amerikanen, chinezen en zuid-afrikanen kon kletsen...

dus je hoeft je niet oud te voelen ;) meeste jongeren gebruiken alleen MSN en of Skype... ik ben een beetje een uitzondering op de regel, geloof ik.

Hi,

jongeren... hoor ik daar nog wel bij of alweer net niet meer....


Maar trillian... zelf gebruik ik Gaim (Linux/ gnu) voor contact met de buiten wereld, maar heb ook niet al mijn contact nummers/ adressen eronder gezet. Trouwens, zou IRC nix zijn voor de wereldfietser?

Bas

Goed initiatief :!: Maar ik vind dat je als oudere ook best iets kan doen om de jongere erbij te betrekken. Het probleem van een oudere in een stand die voor een jongere bedoelt is, onderschrijf ik. Maar in je directe omgeving kan je misschien best wel iets doen. Zo heb ik een petekind wonen in Alkmaar, die heeft een Oma wonen in Berlijn, dus van de zomer gaan we op de fiets er naar toe. Volgende maand word-ie 13; ik probeer hem zo vroeg mogelijk met het fiets-virus te besmetten...... :wink: Het word zijn eerste serieuzere fietstocht.

Sephi schreef:Leuk initatief :)

alhoewel ik zowiezo al enthousiast genoeg ben als jongere om dit te doen. vind ik het nog steeds een goed initatief, de PC wordt veelste verleidelijk om alleen maar in weg te kruipen voor veel mensen/pubers van mijn leeftijd :(
Das niet alleen het probleem van pubers hoor!! :D Ik ken wel een aantal op leeftijd zijnde volwassenen die daar ook behoorlijk last van hebben :wink:

Ik ook, maar in dit geval was het topic jongeren, dus ben ik netjes on topic gebleven =P

B@se: IRC zou idd erg nuttig kunnen zijn voor WF, en vooral erg gezellig.

en Gaim ken ik, evenals Mirande en de rest maar mijn voorkeur gaat uit naar trillian, vind het prettig werken.

Sephi schreef:Ik ben (nog) geen lid van WF, maar indien er wat hulp nodig is voor dat weekend wil ik wel kijken waar en hoe ik kan helpen. Veel buitenlandse reizen per fiets heb ik nog niet gedaan, maar binnen nederland heel wat afgereden/reist, op zowel goede als simpele 1 versnellings fietsen. Buiten nederland vooral veel gebackpacked met OV e.d. is dus net wat anders, maarja
Uh Sephi... dat weekend was 3/4 februari 2007!!!
Maar welkom bij de jongeren. Als Oma zijnde zul je me daar wel niet zien!

We hopen hiermee meer aandacht voor en van de jongeren te krijgen, zodat we 15-16-17 juni 2007 ons eerste weekend kunnen organiseren voor jongeren in de leeftijd van 15 t/m 21 jaar.
ik doelde meer daarop MiaV

Ben ik de enige die in juni examens heeft?

die zijn toch altijd ergens vroeg in juni afgelopen? :?

ik heb wel tentamens, maar ik kan wel tijd maken enzo.. :D