Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorbereiding Fietsreis naar Parijs. - Forum Wereldfietser

Voorbereiding Fietsreis naar Parijs.

Misschien is dit niet het goede 'subforum' is voor een vraag als dit, maar ik waag het er maar op.

Ik organiseer (als stagetaak) een fietsreis naar Parijs, voor een reisorganisatie voor (voornamelijk) geestelijk gehandicapten. Ik heb al min of meer een route (uitgaande van de Paul Benjaminse route) Ik heb alleen grote moeite met het vinden van goede hotels voor onderweg. Als ik het met campings mocht doen zou het niet zo'n probleem zijn, maar een van de eisen is dat het verblijf in hotels is. Ik heb al zo'n beetje de helft van de hotels rond de plaatsen waar ik wil stoppen (het is een 9-daagse reis).

Hebben jullie misschien tips voor hotels langs de Paul Benjaminse Route, of desnoods hotels langs een andere route, zodat ik daar vanuit misschien iets kan. Ik kan desnoods morgen of overmorgen wel even een overzicht posten over op welke plaatsen ik hoop te stoppen en waar ik al hotels gevonden heb.

Nogmaals, ik weet niet of dit de goede plek is om dit te posten, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Bij voorbaat dank, TJ

Wie oh wie kan TJ helpen???

Anders TJ, hoe lang heb je nog de tijd om hierover informatie bij elkaar te verschaffen? De Fiets en Wandelbeurs is namelijk 3 en 4 februari 2007 in de RAI te Amsterdam en hier zal je vast wel alle info kunnen vinden.

Heb je trouwens internet al afgestruind?

Groet, Rena :wink:

renaw schreef:Wie oh wie kan TJ helpen???
Ik vrees dat helemaal niemand kan helpen. Nu ken ik zelf de Benjamins route niet en heb dus geen flauw idee aan welke plaatsen ik moet denken. Ik begrijp dat hij al plaatsen in gedachte heeft, dan is natuurlijk handig te weten welke plaatsen en eventueel in hoe grote straal er omheen.

Daarnaast is het handig te weten voor hoeveel mensen er een overnachting nodig is en wat voor faciliteiten die nodig hebben 1 persoonskamers, 2 persoonskamers, slaapzaal? Kamperen mag blijkbaar niet, maar luxe kamperen biedt veel meer faciliteiten als een hotelkamer aan de onderkant van de markt.

Kortom, volgens mij is er meer info nodig om een zinnig antwoord te kunnen geven.

mvg
Wilco

Hoi Ton-Johan (Of Tim-Jacob, of misschien wel Toepie-Joepie?)

Je kunt naar Maison de la France gaan. Dat is de Franse VVV hier in Amsterdam. Zij kunnen je vast wel helpen.

Anders de plaatsnamen intikken in Google (kies Frankrijk als land) en je komt vast wel een site van de plaatselijke VVV tegen. Wel moet je een petit peu Francais kunnen lezen

En anders een hotelreserveringscentrale bellen (Steigenberger, Best Western, dure hotels dus)

En anders een hotelgids kopen?

De Vakantiefietser schreef: En anders een hotelgids kopen?
Of de Van Gogh route van het FIS nemen naar Parijs.
In die gids staan achterin ook de hotels die aan de route liggen !!
Gauw klaar dus voor 19,50 !!
Nog even een link erbij voor meer info: http://www.fietskaartinformatiestichtin ... te/gvg.htm

Ten eerste, alvast bedankt voor de reacties.

@ Micheal W: Ik denk dat de Van Gogh Route niet gaat werken, die lijkt me te lang voor onze doelgroep, aangezien het in 10 dagen/9 nachten moet. Ik heb het aantal kilometers al moeten rekken omdat we niet vanaf Maastricht (waar de Paul Benjaminse Route begint) maar vanaf Arnhem willen vertrekken. Maar ik zal het in ieder geval in mijn achterhoofd houden. Bedankt.

@ Vakantie fietser: Ik had al wel in google gekeken, alleen nog niet op google.fr, good thinking! Ik had al wel de sites van sommige ketens bekeken, maar meestal hadden ze geen hotel binnen een acceptabele afstand van de route. Ow, en TJ is gewoon een soort bijnaam, Ik heet eigenlijk Tjitse, maar wordt ook Tjeerd genoemd. Begint beiden met TJ :D.

@ Wilco: Dat maakt op zich niet zo veel uit, het mogen herbergen, pensions en hotels zijn, en het hoeft niet op basis van ? x ?-persoonskamers ofzo. Het is voor maximaal 18 man. Sorry, ik had inderdaad wat gedetailleerder mogen zijn.

@ Rena: Ja, ik heb al een boel gestruind. De reis zelf is 18-27 augustus. Bedankt voor de tip fiets/wandel beurs. Ik weet niet of ik er dan nog iets aan heb, aangezien mijn stage diezelfde maand nog afloopt (ik hoop het tegen die tijd natuurlijk al afgesloten te hebben) maar het is altijd fijn om in het achterhoofd te houden.

Groeten,

Tj

Er is nog een routeboekje met hotel informatie van de FIS:
St.Jacobs fietsroute, deel 1. Deze heeft een alternatief dat over Parijs gaat.
Hij begint in NL wel vrij westelijk (in Haarlem).
Je zou de route kunnen oppikken tussen Breda en Antwerpen.
Deze en de van Gogh route zijn van de hand van Clemens Sweerman, aanwezig op de Fiets beurs in februari.
Met vr. groet, Wouter

Er is nog een routeboekje met hotel informatie van de FIS:
St.Jacobs fietsroute, deel 1. Deze heeft een alternatief dat over Parijs gaat.
Hij begint in NL wel vrij westelijk (in Haarlem).
Je zou de route kunnen oppikken tussen Breda en Antwerpen.
Deze en de van Gogh route zijn van de hand van Clemens Sweerman, aanwezig op de Fiets beurs in februari.
Met vr. groet, Wouter

He Jongens (en meisjes):

In ieder geval alvast bedankt voor de hulp, ik heb vanmiddag overleg over hoe ik er voor sta e.d. en laat misschien daarna nog wel van me horen.