Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gezocht: foto's van straatnaambordjes. - Forum Wereldfietser

gezocht: foto's van straatnaambordjes.

Dag allemaal

Ik ben een student grafische vormgeving te gent. Naar aanleiding van het vak typografie doe ik een onderzoek naar verschillende straatnaambordjes van alle landen/regio's. Ik zou jullie hulp daarvoor willen vragen. Willen jullie me helpen met foto's te maken van straatnamen? Ik zoek zoveel mogelijk verschillende. Het is de bedoeling om de foto's dan in een raster te plaatsen, dus zo recht mogelijk je foto nemen aub.

je mag de foto's doorsturen naar het volgende tijdelijk e-mail adres:
straatnamen@ottovds.net (of je mag ze gewoon bij deze topic toevoegen)
Let er wel op dat de resolutie niet te laag is.

Het resultaat komt later in deze topic. De deadline is het einde van de kerstvakantie.
Wat heeft dit met fietsen te maken?
Leon schreef:Wat heeft dit met fietsen te maken?
Die vraag had ik in eerste instantie ook, maar er zijn er natuurlijk onder ons die in verwegiestan fietsen en daar misschien een straatnaambordje tegenkomen, en via internet kunnen opsturen. Het is een kans om misschien aan meer foto's van straatnaambordjes te komen dan dat jezelf ff af kan reizen en kan schieten. :lol:
Haike schreef:
Die vraag had ik in eerste instantie ook
En dan komt er een excuusverhaal.
Het blijft weinig met fietsen te maken hebben.
Maar niet getreurd. Als je foto's zoekt zijn er betere sites dan deze. http://www.flickr.com/search/?q=street+name&m=tags en hupsake: "We found 882 photos tagged with street and name." En mooie ook. Even doorklikken en velen zijn in de originele resolutie beschikbaar.
Andere trefwoorden, o.a. in het Frans, Duits en Spaans en een catalogus van 1000 bordjes zal toch wel te maken zijn.

Wat ik me afvraag is waarom een student grafische vormgeving dat niet zelf weet?!???? :roll:

Leon
Leon schreef:
Haike schreef:
Die vraag had ik in eerste instantie ook, maar {excuusverhaal}
Blijft weinig met fietsen te maken hebben.
Maar niet getreurd. Als je foto's zoekt zijn er betere sites dan deze. http://www.flickr.com/search/?q=street+name&m=tags en hupsake: "We found 882 photos tagged with street and name." En mooie ook. Even doorklikken en velen zijn in de originele resolutie beschikbaar.
Andere trefwoorden, o.a. in het Frans, Duits en Spaans en een catalogus van 1000 bordjes zal toch wel te maken zijn.

Wat ik me afvraag is waarom een student grafische vormgeving dat niet zelf weet?!???? :roll:
Als het een excuusverhaal zou zijn, zou ik dat wel schrijven. Als je mij quoot, quoot dan mijn orginele tekst en zet er niet iets in wat ik niet geschreven heb. :shock:

Ik noem mijn verhaal een "beweegreden" om hier te posten van de OP.
En verder kan ik nog 100.000 redenen verzinnen waarom er gepost is, maar dat is alleemaal speculatie, zo als ik ook wel een antwoord weet op je vraag maar dat is ook speculatie, dus niet zinvol.

ik dacht dat dit een forum was met mensen die veel reizen. Ik zoek mensen die straatnamen van vele verschijdene landen/regio's kunnen vinden. vandaar kwam ik op dit forum, aangezien ik hier vaak artikels lees en ik zelf ook vaak met de fiets op reis ben.

ottovds schreef:ik dacht dat dit een forum was met mensen die veel reizen. Ik zoek mensen die straatnamen van vele verschijdene landen/regio's kunnen vinden. vandaar kwam ik op dit forum, aangezien ik hier vaak artikels lees en ik zelf ook vaak met de fiets op reis ben.
Kijk an; dat maakt dingen al weer duidelijker, ik vond je vraag ook zo gek nog niet, toen ik hem goed tot me liet doordringen. Kan je alleen niet aan foto's helpen :wink:

Hier zijn er een paar, ik zal eens in mijn archief kijken of ik er nog meer hier kan plaatsen. Mogen namen van bergpassen ook? Daar heb ik veel meer van :lol:

Afbeelding
Peer Gyntveien, Noorwegen

Afbeelding
Op de Haervejen, Denemarken

Is ottovds een Belg?
Haike schreef:Als het een excuusverhaal zou zijn, zou ik dat wel schrijven. Als je mij quoot, quoot dan mijn orginele tekst en zet er niet iets in wat ik niet geschreven heb. :shock:
Knippen in gekwote tekst is op internet en usenet een alouds, geaccepteerd en m.i. verstandig gebruik. Lees anders eens http://www.leerquoten.nl
Groet,
Leon

bert sitters schreef:Is ottovds een Belg?
België, bestaat dat nog? :lol:

De tovenaar schreef:
bert sitters schreef:Is ottovds een Belg?
België, bestaat dat nog? :lol:
Wat is dit tegenwoordig met die rare opmerking naar de Belgen toe ??
Er was ook al de opmerking van John Telleman in het onderwerp "fietsen in de winter" (zijn woorden over fietsen in Belgie: "Uitwijken naar een beschaafd land kan ook. .."), waar Rutger toen wel gepast op reageerde.

Is de wereldfietser een exclusief Nederlands clubje ?
Ik wil geen "lange tenen" hebben, maar vind dit soort opmerkingen er toch net een beetje overgaan, is geen "grappie" meer denk ik.

Graag jullie mening.

En ottovds, ik rij momenteel in z-o Azie rond,en zal je wat foto's bezorgen.

Groetjes,

Koen

even ter verduidelijking
De tovenaar schreef: "België, bestaat dat nog?" (voor de mensen die het nieuws uit belgie niet kunnen ontvangen)
Nu.nl schreef:Belgische omroep meldt onafhankelijkheid Vlaanderen

Uitgegeven: 13 december 2006 23:01
Laatst gewijzigd: 14 december 2006 00:00
BRUSSEL - De Franstalige Belgische televisiezender RTBF heeft woensdag een flink aantal Belgen laten schrikken. De zender onderbrak de programmering voor een speciale nieuwsuitzending waarin werd gemeld dat Vlaanderen zich onafhankelijk had verklaard.

Ook werd gesteld dat koning Albert II het land uit onvrede zou hebben verlaten. Na ongeveer een half uur meldde de RTBF dat het nieuws niet waar was.

Een aantal Belgische politici zat in het complot en liet zich interviewen. Onder hen de voorzitters van het Belgische parlement en van het Waalse parlement. Maar anderen, onder wie premier Guy Verhofstadt, de minister van Defensie en de premier van Wallonië spraken schande van de uitzending.
Bas

koenie schreef: Wat is dit tegenwoordig met die rare opmerking naar de Belgen toe ??
Dat is gewoon gezellig katten in de familie, moet je opletten wat voor gemeenschappelijk front ontstaat als een buitenstaander zich er mee gaat bemoeien ;)

Maar allez, zullen we volgende maand de Friezen nemen? :D

oke B@se, dat maakt inderdaad al heel wat duidelijk, ik las het net ook op internet. Ook weer "typisch Belgisch" zo'n grap :wink:
Als we nu volgende maand idd voor de Friezen gaan is er geen vuitlje aan de lucht :)

Jongens jongens toch!!!!!!

Nooit eerder geweten dat jongens zo konden katten!!
Waar blijven de meiden??

Otto, je had beter dit topic in kletspraat kunnen zetten dan is het begrijpelijker voor de "Hollanders". (Ik ben een Brabantse) :oops:

Ik heb enkele mooie foto,s van straatnamen uit Portugal en Spanje maar weet niet hoe ik die moet plaatsen. :cry:
Succes met je onderzoek
Mia

B@se schreef:even ter verduidelijking
bedankt Bas, aan de reakties te lezen volgen niet alle Belgen het RTBF nieuws ;-)
Leon schreef:
Haike schreef:Als het een excuusverhaal zou zijn, zou ik dat wel schrijven. Als je mij quoot, quoot dan mijn orginele tekst en zet er niet iets in wat ik niet geschreven heb. :shock:
Knippen in gekwote tekst is op internet en usenet een alouds, geaccepteerd en m.i. verstandig gebruik. Lees anders eens http://www.leerquoten.nl
Groet,
Leon
Leon ik behoorde tot de eerste 12% van de Nederlandse bevolking die een internet aansluiting had, en op usenet is ook wel het een en ander van mij te vinden zoals jij ook wel weet. Knippen:Niks mis mee, Maar wel als je teksten gaat aanhalen waar je zelf eerst in schrijft en dan quoot en beweerd dat het een ander is die dat heeft geschreven. Daar ga je ver mee buiten de etiquette, dat jij dus schrijft in mijn tekst was dus ook het punt waar ik over viel, niet het knippen. Vervolgens ga jij het alleen over knippen hebben; jammer.
Haike schreef vanalles en schreef:Daar ga je ver mee buiten de etiquette
Mag ik van jou het woord "knip" wel binnen de kwoot laten of moet dat er ook buiten?

alvast bedankt voor de moeite.
Bergpassen zou mijn onderzoek te breed maken.

oftopic:
Ik, als Belg (ik voel me vies als ik me Vlaming noem) vond het ook maar een zeer macabere "test". Weliswaar is de RTL (een waalse zender notabene) niet de eerste met dit soort dingen. Herinneren jullie de marsmannetjes-invasie in Amerika niet?