Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Alweer Bangkok (maar nu over gasblikjes) - Forum Wereldfietser

Alweer Bangkok (maar nu over gasblikjes)

Beste fietsers,

Aangezien Azie toch al veel in de belangstelling staat wil ik ook nog wel een vraagje opwerpen. Heeft iemand een idee waar we in Bangkok gasblikjes kunnen kopen. Het gaat om de ventielblikken bijv. cv 270 of 470 van campinggaz (of vergelijkbare die onder een opschroefbrander van MSR passen ) In heel Thailand niet kunnen vinden de vorige reis.....

Door alle toestanden rond "veilig vliegen" hebben we toch maar besloten op safe te spelen en niet de benzinebrander mee te nemen. Veel koken zit er toch niet in ;-) maar af en toe zelf iets kunnen brouwen is wel aardig

Groet,

Bert

op zoek naar een buitensportwinkel in Bangkok

Voor zover ik het weet zijn die niet te koop in Thailand.
We hebben overigens net nog gevlogen naar Azie mét een benzinebrander. Geen enkel probleem gehad. Brander even goed omspoelen met afwasmiddel, even laten staan en schhonspoelen met water. Dat verdrijft alle geur. Nooit problemen mee gehad (en we hebben heel wat gevlogen!)
succes,
marco

Waar wil je die blikjes voor gebruiken?
In Thailand kun je op iedere straathoek goedkoop, lekker en veilig eten.
Als je kampeert in een nationaal park, dan is er een eetstalletje, of je wordt uitgenodigd bij de buren.

Groetjes uit Thailand.

In Bangkok is niet echt een buitensportzaak. Er is wel het een en ander te koop, maar niet op een plaats. Thais die kamperen struinen diverse markten en winkelcentra af. Ook is het allemaal niet zo lichtgewicht.

Dank voor jullie reacties,

Ja, ook op schiphol weten ze het niet: in de lijst verboden bagage staat :
"Onderdelen van voertuigbrandstofsystemen die brandstof hebben bevat"
en daar zou de benzinebrander ook onder vallen. Maar bij navraag hebben ze ook een lijst waar kampeerspullen buiten die regeling vallen mits ze geen benzine bevatten (of ernaar ruiken) We gaan dus maaar gewoon de benzinebrander meenemen.

Bert, om nou 3 maanden niet zelf te koken gaaat ons toch te ver. Ook al ben ik het er mee eens dat Thai wel erg lekker en goedkoop koken langs de weg. Maar we hebben echter al gekampeerd zonder buren en zonder stalletje met eten.....en voor die dagen is een brander wel makkelijk.

Groet,

Bert V

vraag me toch af hoe het nu officieel geregeld is????

Ik las in Op Pad ook een keer cola in je lege benzine fles doen en je brander goed schoonmaken. En misschien niet bij elkaar houden.

Vorige week vertelde ook iemand mij dat je maar heel weinig vloeistof meer in je handbagage mee mag nemen. haarshampoo enz. dus dan die fles cola maar niet bij handbagage.

het "probleem" met benzinebranders in het vliegtuig moet je niet groter maken dan het is. Kort door de bocht gezegd: men wil gewoon niet dat iets explodeert (kan ik me iets bij voorstellen :D ). Dus als er geen benzinegassen meer aanwezig zijn en de brander zit gewoon in je bagage voor het ruim (niet je handbagage) is er niets aan de hand.

bert sitters schreef:In Bangkok is niet echt een buitensportzaak. Er is wel het een en ander te koop, maar niet op een plaats. Thais die kamperen struinen diverse markten en winkelcentra af. Ook is het allemaal niet zo lichtgewicht.
Dat lijkt nogal mee te vallen:
Hikers, bikers, climbers and rowers converge on the Outdoor shop for their needs

The Outdoor shop at Tawanna Plaza is a must for adventurous types who want to buy gear or just chat about their outdoor experiences. It’s not just an equipment shop but a meeting point for hikers, bikers, 4WD rovers and rock climbers.

The shop, which has three branches, also organises trips to areas such as Kanchanaburi and Nakhon Nayok.

The shop at Tawanna Plaza sells all the essentials for hiking, camping, biking and climbing: backpacks, tents, sleeping bags, lamps, flashlights, watches, sunglasses, knives, tools, stoves, fuel containers, cooking gear, first-aid kits, footwear, books, maps and even electronic equipment to orient yourself to a global positioning satellite.

The branch at Soi Lat Phrao 89 sells kayaks and rowing accessories. It also has a mock cliff-wall for beginners to learn the basics of rock climbing. The third shop has just opened in Chiang Mai.

The Outdoor shop is at 3500, Room 13, Tawanna Plaza, between Makro Bang Kapi and The Mall Bang Kapi, Lat Phrao Road. It’s open Monday to Saturday from 9am to 8pm and from noon to 8pm on Sunday.
For more details, call (02) 734 2698-9.

Bovendien heb ik ergens op Sukhumvit Rd in BKK, ergens rond Soi 50-60 of zo, een winkel gezien met allemaal MSR spullen. Kan er helaans geen info meer van terugvinden.

Henk_B schreef:Dat lijkt nogal mee te vallen:
Desondanks: op campinggaz.com is geheel Azië nogal afwezig in het WhereToGet-lijstje en met Google is het woord Campinggaz niet te vinden op sites die eindigen op .th...
Maar zoals gezegd, Thailand is een heerlijk land om elke dag voor je te laten koken.
Leon

inderdaad, een van de sportzaken zijn we vorig jaar wel binnengelopen. Grappig toch dat (rots)klimmen wel populair is in Thailand.....terwijl het meestal te warm is!

Maar helaas, toen geen " westerse" gastankjes, alleen Thaise met een andere aansluiting.....Bottumline is; we gaan liever niet Bangkok in en rijden vanuit het vliegveld meteen de polder in.

Groet,

BertV

Morgen in een koude hal in Nl weer eens klimmen.

bert sitters schreef:Waar wil je die blikjes voor gebruiken?
In Thailand kun je op iedere straathoek goedkoop, lekker en veilig eten.
Als je kampeert in een nationaal park, dan is er een eetstalletje, of je wordt uitgenodigd bij de buren.

Groetjes uit Thailand.
Ik heb in Thailand inderdaad nog nooit de aanvechting tot zelf koken gehad. Wel nemen we altijd een dompelaar mee, erg gemakkelijk om heet water en dus zelf thee of koffie te maken.
Zo'n dompelaar (voor een tientje bij de Blokker) zou ik niet graag missen op reis.

Ja, elke oplossing is er een. Natuurlijk maakt ieder zijn/haar eigen keuze. En niet koken is inderdaad erg verleidelijk. Maar een benzinebrander geeft toch de meeste vrijheid om zelf iets warm te stoken. Benzine is werkelijk overal te koop en stroom is weer niet altijd gegarandeerd.

BertV

Wij fietsen ook niet alleen in Thailand maar zullen ook ddor noord-oost Laos en vietnam fietsen