Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wereldstekker Thailand Laos? - Forum Wereldfietser

wereldstekker Thailand Laos?

Nu ik voor het eerst een gsm mee op reis neem vraag ik mij of of ik voor Laos en Thailand mijn wereldstekker mee moet nemen.

Op Internet vind ik over Thailand tegenstrijdige berichten.
googelen levert bij Laos op "voltage 220 volt maar neem voor de zekerheid een wereldstekker mee".

Voor de "zekerheid", wat niet hoeft, hoeft niet. Lukt het de ene dag niet dan wel de volgende.

Kan iemand mij duidelijkheid geven?
Ben vorig in januari in Thailand geweest ,heb de wereldstekker af en toe nodig gehad
Eind van het jaar ga ik weer die kant op ,ook naar Laos ,maar ik neem hem wel weer mee
groet Dirk
Hoi Fiets Ster :D

Volgens http://kropla.com/electric2.htm, heb je normale europeese EN de platte pennen met europeese steek (niet de engelse) in Thailand.
"Thailand 220 V 50 Hz Type A & C* *Some outlets are a combination of type A and C and can accept either type plug. 8) "

In Laos zijn er 5 verschillende typen. De normale ronde en de platte. Wat in Thailand past, past ook in Loas.
"Laos 230 V 50 Hz Type A, B, C, E & F 8) "

http://kropla.com/electric2.htm

De Spannings tussen 220 en 230 en frequentie 50 Hz is in ieder geval goed :?

Groet

Eric :idea:

De meeste stopkontakten die je in Thailand zien zijn die, waar ronde en platte pootjes van de stekker in passen. Voor Thailand heb ik nog nooit een wereldstekker meegenomen.
Wel zit de stekker vaak vrij los in het stopkontakt dus even opletten dat de telefoon daadwerkelijk laadt.

Fotootje HIER, alleen dan meestal zonder het aardkontakt

Ik heb mijn mobieltje in Thailand, Cambodja en Vietnam overal zonder problemen op kunnen laden. Stekker past gewoon. Kun je in Laos inmiddels al wat uitgebreider mobiel bellen?

bedankt voor de reacties, ik neem dus geen extra wereldstekker mee.

Gaat de Fiets-ster eerst naar Udon Thani?
Wie weet kom je daar in de buurt de Belg Koenie tegen. Ik zag hem gisteren in Nong Khai. Hij gaat via de Thaise kant van de Mekong naar het noorden en dan naar Laos.

Hoi Bert,

klopt, ik ben vanmiddag in Chiang Khan aangekomen. Het stukje tussen Si Chiang Mai en Chiang Khan blijft toch veruit het mooiste langst de hele Mekong in Thailand hoor.
24 december (visa verloopt) verlaat ik Thailand en rij ik Noord Laos binnen.
De wereldtrappers hangen hier ook ergens rond :)

Wat is jou uiteindelijke route geworden fiets-ster ?

Hoi Koenie,

Ik kom maandagochtend aan en neem de nachttrein naar Udon Thani. Wil de volgende morgen meteen gaan fietsen tenzij ik erg moe ben. Vandaar ga ik naar Nong Khai en volg ik de Mekong. Over Sukothai naar Chiang Mai. Daar blijf ik even (kookcursussen). Vervolgens naar de grens met Laos. boot naar Luang Prabang en fietsen naar Vientiane. Van Nong Khai naar Bangkok met de trein. En daarna zuid Thailand. Eerst de oostkust oversteken bij Chumpon en dan door naar Phuket. Daar wat eiland hoppen.

Fiets jij het tegenover gestelde van mij langs de Mekong dan kom ik je misschien wel tegen, zou leuk zijn!

Groeten Chanouk

Hoi Koenie,

Zit je weer in die Deense Pattaya-bunker in Chiang Khan? Als je even rustig aan doet, komt de fiets-ster vanzelf vanuit achter je opduiken!
Ik zit nu in Bangkok en vlieg in de nacht van dinsdag op woensdag terug. Helaas, snik, snik, snik!
De hitte in Bangkok is nu eindelijk voorbij.

fiets-ster schreef:Hoi Koenie,

Fiets jij het tegenover gestelde van mij langs de Mekong dan kom ik je misschien wel tegen, zou leuk zijn!
Hoi Chanouk,
neen, ik fiets ook die kant op. Ben nog steeds in Chiang Khan en het is een leuke plaats. Dus blijf ik nog even, of fiets ik morgen door ..... de ochtendstond zal raad brengen. Ik moet wel ten laatste 24 december het land uit.
Richting Sukhothai is een goede keuze, vond ik een leuk stadje en de tempels zijn de moeite (Overweeg openbaar vervoer tss Pitshanoulouk en Sukhothai). Noordwaarts richting Si Satchanalai kan je over een klein leuk weggetje rijden.

BELANGRIJK: In Chiang Mai is een groot internationaal bloemenfestival of zoiets aan de gang (tot eind januari), en ik hoorde zowel in Nong Khai als hier in Chiang Khan dat er grote problemen zijn met accomodatie daar. In zoverre dat op piekmomenten mensen ondergebracht werden in hospitals. Boek dus je overnachting daar ruim op voorhand, en vermijd aankomst in de stad op vrij- of zaterdag, de Thais trekken er in 't weekend ook graag op uit.

Bert, haha, ik zit in die Pattayabunker ja, het blijft de mooiste accomodatie van het stadje, en een middagje op dat terras is echt zalig. Links met Pattaya, als ze er zijn, zijn echt niet zichtbaar. Bovendien is denk ik elk guesthouse, m.u.v. Kong Khon gemanaged door een farang met Thaise vrouw, dus ... (hoewel ik hiermee zeker niet beweer dat dat dan allemaal Pattaya-toestanden zij he !)
Indien ik morgen nog blijf plan ik trouwens te verhuizen naar Kong Khon, zeker niet vanwege ontevreden bij Sam's Guesthouse (clean en heel mooi), maar budgetaire overwegingen, en de wel heel goede keuken bij Kong Khon.
Bert, alvast een prettige terugreis en tot een volgende ontmoeting hier in zo-Azie !
Chanouk, welkom in Thailand !

groetjes,

koen