Additionally, paste this code immediately after the opening tag: turnhout-lissabon - Forum Wereldfietser

turnhout-lissabon

ik ben bezig met het plannen van mijn volgende vakantie en die zou ik graag naar lissabon laten gaan.(alvast naar een van de dire in portugal, faro/lissabon of porto) mijn voorkeur gaat naar lissabon, maar ik vind hier dus geen kaarten van. deels wel maar niet van portugal heeft er iemand ervaring mee? of tips?

Ik zou eerder naar het Zuiden van Portugal gaan!
Rondje vanuit Faro over de Alentejo is echt prachtig!
Het noorden is erg druk (verkeer) terwijl het zuiden (op de kust na dan) veel rustiger is.
Ik zal kijken welke kaart ik gebruikte toen ik daar aant trappen was.

Welke kaarten van Portugal in aanmerking komen staat volgens mij ook in de landeninformatie van Portugal elders op deze site!
Deze informatie en ook andere info over Portugal vind je ook op mijn site www.opdefiets.net Helaas is de fietsgids van Portugal uitverkocht, een herdruk verschijnt niet voor 2008. Je kunt hem misschien nog wel in de bibliotheek vinden. Voor Portugal heb je in ieder geval de Michelinkaart 1:400.000 of de Eurocart 1:300.000 nodig; voor het zuidelijk deel is er een gedetailleerdere kaart (Generalkarte 1:200.000) beschikbaar, voor het noorden zijn er ook wel 1:250.000 kaarten van Turinta maar die zijn slecht. Alle info over kaarten vind je ook op mijn site onder fietskaarten. Je kunt ook op www.fietsgidsen.nl zien welke beschreven routes er zijn door Frankrijk en Spanje om niet helemaal zelf het wiel te hoeven uit vinden.

In de zomer komt wat mij betreft het noorden van Portugal wel degelijk in aanmerking maar niet de omgeving van Porto. Ik zou dan in het noordoosten en verder tegen de Spaanse gresn aanblijven, waar het veel rustiger is. In het voorjaar is inderdaad de A;lentejo een prachtige bestemming. Het volgende nummer van de Wereldfietser is een themanummer over het Iberisch schiereiland met info en verhalen over fietsen in Spanje en Portugal.

Succes met de planning
Luc

Portugal is inderdaad mooi om te fietsen.
Het noorden vond ik, (in april 2006) mooier dan het zuiden. Precies wat "op de fiets" zegt, je moet wel Porto vermijden. De parken langs de Spaanse grens zijn schitterend en helemaal niet druk.
De Alentejo, (gefietst in febr. 2005) is vooral in het voorjaar schitterend door zijn bloemenpracht. In het midden/noorden heb je de Serra da Estrella, een prachtige berg om op te fietsen!!
Al de routes uit het boekje van Fietsen in Portugal heb ik gefietst. Een aanrader!
Portugal, gewoon doen!

Ik heb zelf ook van hier naar de Algarve gefietst. Ik zou in ieder geval via de oostgrens gaan. Van veel fietsers die ik in de algarve sprak, hoorde ik dat de meeste mensen via de kust waren gefietst. Met resultaat hele drukke wegen en weinig vluchtstroken. Wij zijn zelf langs de oostgrens gefiest. Branganca-guarda- castello branco - evora en dan richting de algarve. gWij zijn zelf bijna een auto's tegen gekomen. Er zijn wel een aantal campings maar niet op dagafstand. Wij hebben vaak wildgekampeerd wat makkelijk kan. Wij hadden een soort atlas van spanje en portugal, dit beviel mij niet echt goed. De kaartjes van fietsen in Portugal zijn goed genoeg ( teminste als je niet van de route afwijkt ).