Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke versnellingen, groep, cassette, 11-34 of 11-23? - Forum Wereldfietser

Welke versnellingen, groep, cassette, 11-34 of 11-23?

De vraag lijkt me duidelijk, alleen het waarom misschien niet;

Na twee fietsvakanties en 200 kilometer per week ervaring ben ik er achter dat ik voornamelijk in NL maar een stuk of drie versnellingen gebruik.
Tijdens de vakanties wel alle versnellingen maar;
Dan nog slijten de drie meest gebruikte het hardst.

Bij Santos bijvoorbeeld is het een optie om een 105 (9speed) te monteren. Het lijkt me dat dan het slijtageproces over meer versneligen wordt verdeeld.

Dus hoe langzamer de tandwieltjes slijten hoe langer en verder je met alles kunt door rijden.

Enige nadeel is die ene heuvel van 10+% die zal je moeten lopen? of niet?

Heeft iemand hier ervaring mee?

P.S. mijn fiets is een echte MTB 26'' die ik ga ombouwen tot vakantiefiets.
http://www.kellys-bicycles.com/index.ph ... 3&pID=9120
http://www.12gotrading.nl/?page=record& ... by=keyword
frame KINESIUM Premium Aluminum, 1680g fork ROCK SHOX Judy J2, 100mm/ PopLock Remote Lockout head parts FSA Orbix MX crankset SHIMANO Deore LX Hollowtech II f/derailleur SHIMANO Deore LX r/derailleur SHIMANO Deore LX shifters SHIMANO Deore Dual Control brakes SHIMANO Deore hubs SHIMANO Deore rims MAVIC XM 317 tires MAXXIS 1.95 Ignitor stem KBIX PRO-Race handlebar KBIX PRO-Comp seat post KBIX PRO-Race Carbon saddle KBIX Ultraform PRO-Race (CrMo)
Mvrgr Tjeerd
xtj schreef:De vraag lijkt me duidelijk, alleen het waarom misschien niet;

Na twee fietsvakanties en 200 kilometer per week ervaring ben ik er achter dat ik voornamelijk in NL maar een stuk of drie versnellingen gebruik.
Tijdens de vakanties wel alle versnellingen maar;
Dan nog slijten de drie meest gebruikte het hardst.

Bij Santos bijvoorbeeld is het een optie om een 105 (9speed) te monteren. Het lijkt me dat dan het slijtageproces over meer versneligen wordt verdeeld.

Dus hoe langzamer de tandwieltjes slijten hoe langer en verder je met alles kunt door rijden.

Enige nadeel is die ene heuvel van 10+% die zal je moeten lopen? of niet?

Heeft iemand hier ervaring mee?
Een 105 groep is voor vakantie niet zo geschikt omdat de voortandwielen wel erg groot zijn. Dat weer aanpassen is lastig ivm de voorderailleur.

Maar er is niets wat je tegenhoudt om op je ATB een cassette (& ketting) van een racefiets te zetten, en voor je op vakantie gaat de fiets weer om te bouwen.
xtj schreef:Enige nadeel is die ene heuvel van 10+% die zal je moeten lopen? of niet?
Dat ligt dus aan het land. Als je een route maakt van kleine weggetjes in de Ardennen zul je er achter kunnen komen dat je zodoende ruim de helft van de tijd aan het lopen bent en na een aantal vakanties op die manier thuis een goede klant wordt van de fysiotherapeut vanwege verotte knieën.
Leon
Leon schreef:
xtj schreef:Enige nadeel is die ene heuvel van 10+% die zal je moeten lopen? of niet?
Dat ligt dus aan het land. Als je een route maakt van kleine weggetjes in de Ardennen zul je er achter kunnen komen dat je zodoende ruim de helft van de tijd aan het lopen bent en na een aantal vakanties op die manier thuis een goede klant wordt van de fysiotherapeut vanwege verotte knieën.
Leon
Spreek je uit ervaring Leon?
Ik heb namelijk het vermoeden dat ik met 22 voor en 23 achter zelfs 15% omhoog kan rijden.
Wat denk jij?

Groetj

15% omhoog met 20 kg bagage doe ik toch liever met 34 achter. Minder kan wel, maar waarom zou ik? Dan hou ik liever m'n knieën heel en hard hoef ik op vakantie toch niet.

Onderschat het effect van bagage niet. Zonder bagage scheelt al gauw 2-3 kransjes. Probeer het maar eens. De meeste vakantiefietsers hebben overigens 11-32 achter.

Succes met kiezen,
Lisette
xtj schreef:
Bij Santos bijvoorbeeld is het een optie om een 105 (9speed) te monteren. Het lijkt me dat dan het slijtageproces over meer versneligen wordt verdeeld.

Dus hoe langzamer de tandwieltjes slijten hoe langer en verder je met alles kunt door rijden.
Dat vind ik tamelijk betrekkelijk, op de juiste manier smeren met het juiste smeermiddel doet veel aan de levenduur van ketting en cassette.
xtj schreef:
Enige nadeel is die ene heuvel van 10+% die zal je moeten lopen? of niet?
Dat zit er dik in. In de XT groep zit een cassette die begint op 12 en eindigt op 34. Meeste cassette's beginnen op 11 waar je alleen je knieen mee veruineerd, en die je dus bijna niet gebruikt of alleen naar beneden.
xtj schreef:[

Ik heb namelijk het vermoeden dat ik met 22 voor en 23 achter zelfs 15% omhoog kan rijden.
Wat denk jij?
Nou.... het zal vast wel lukken, voor een paar jaar. Maar daarna zijn je knieen aan gort. Ik weet niet hoelang jij mee wilt gaan op deze bol.:wink:

Advies: zoek een van de zeldzame steile hellingen uit die dit land rijk is (BV de holle weg vanuit de ooipolder naar boven naar Berg en Dal bij Nijmegen) hang alles aan je fiets, tassen vol, tent er bovenop, ga rijden en kijk hoe het voelt. :D

Het komt er wat mij betreft op neer dat je bijna nooit spijt hebt van een heel licht verzet. 34 achter is prima met 22 of 24 voor - je zult het in het buitenland fietsend met bagage heus gebruiken. Eigenlijk heb je dan als kleinste voortandwiel liever nog een 14 dan een 12, want 14 achter en bijvoorbeeld 44 voor is zwaar genoeg om op een lange flauwe afdaling meeetrappend flink hard te rijden. Een paar seconden langer kunnen meetrappen op een steilere afdaling is werkelijk niet interessant: dan moet je later alleen maar meer remmen.
Natuurlijk heb je gelijk dat je in Nederland maar een stuk of drie kransjes gebruikt, en alleen het middelste voorblad. Zo is dat nu eenmaal - Nederland is abnormaal. Voor is het niet zo'n probleem omdat de betere cranksets je de bladen apart laten vervangen. Achter is het vervangen van afzonderlijke kransjes meer gedoe. Er is overigens wel een compromis mogelijk: een Megarange cassette. Die heeft kransjes die vrij dicht bij elkaar liggen, zodat je ze ook in Nederland heel wat verschillende kransjes gebruikt, en dan nog een laatste tandwiel met ineens 34 tandjes, om toch die steile helling op te komen.
Wim

Ik ga je een geheim verklappen!

Als je nu overstapt op een LX cassette dan kun je als je handig bent de cassette loshalen. Dit maakt het mogelijk om slechts de vesleten kransjes te vervangen. Ik doe dit als jaren en meestal hoef ik maar 2 of 3 kransjes te vervangen. Je kunt dan na heel veel km's eventueel alles een keer vervangen. En als je toch 9 speed gaat rijden dan zou ik zeker niet voor een polderverzetje kiezen. Op mijn MTB heb ik een 22-34 als kleinste en tijdens de Transalp van de afgelopen zomer heb ik die heel veel gebruikt. Maar ook toen was het bij hellingen van meer dan 30% echt afgelopen.

En misschien moet je voor het gebruik in Nederland een singlespeed overwegen. Staat nog erg hip ook.

Marc Dirkx schreef:Ik ga je een geheim verklappen!

Als je nu overstapt op een LX cassette dan kun je als je handig bent de cassette loshalen. Dit maakt het mogelijk om slechts de vesleten kransjes te vervangen. Ik doe dit als jaren en meestal hoef ik maar 2 of 3 kransjes te vervangen. Je kunt dan na heel veel km's eventueel alles een keer vervangen.
Ik ben zeer geïnteresseerd waar jij losse Shimano kransjes koopt. Ik heb hier nog een halve LX cassette liggen, en ik zou er graag weer een goede van maken.

Willem Jongman schreef: Er is overigens wel een compromis mogelijk: een Megarange cassette. Die heeft kransjes die vrij dicht bij elkaar liggen, zodat je ze ook in Nederland heel wat verschillende kransjes gebruikt, en dan nog een laatste tandwiel met ineens 34 tandjes, om toch die steile helling op te komen.
Wim
Wim dit vind ik een redelijk idee alleen? kan de derri wel een stap van groter dan 4 tanden aan?

Het gaat er natuurlijk om dat de meest gebruikte tandwieltjes ontlast worden door de "gaten" te vullen.
LX volgens http://sheldonbrown.com/k7.html :
LX ar 11-12-14-16-18-21-24-28-32

Aangezien ik vrij wel alles op 12,14,16 rij met 44 voor heb ik dus vooral een gat op de 13
Wat vind je hiervan:
11 - 12 - 13 - 14 - 16 - 18 - 21 - 24 - 28
Oftewel 13 erbij en 32 eraf.

En vraagje voor Marc,
Dit wisselen van de kransjes kan dit ook op een sram? wat dat zit er nu op.

groetj

xtj schreef:Wat vind je hiervan:
11 - 12 - 13 - 14 - 16 - 18 - 21 - 24 - 28
Roept herinneringen op aan een ver verleden. Ik zou met mijn "racefiets" op fietsvakantie gaan. Geadviseerd werd om er een "bergverzet" op te laten zetten. Inderdaad dat was een grootste kransje achter van 28. Gelukkig waren de "bergen" op de Peleponesos niet echt heel hoog.
Ik ben blij dat ik nu vóór een triple heb en achter een 12-34. Zelfs daarmee moet ik regelmatig bergop lopen.

Gerd
xtj schreef:Spreek je uit ervaring Leon?
Ik heb namelijk het vermoeden dat ik met 22 voor en 23 achter zelfs 15% omhoog kan rijden. Wat denk jij?
Groetj
Zie mijn woonplaats - ik fiets wel eens in de heuvels :)
Ja dat met 22/23 zou wel lukken. Ik wist niet dat de groep die je bedoelt vóór een 22 heeft. Ik fiets echter liever 22-28 naar boven. Wegens mijn 7-speed heb ik niet lichter helaas. (13-15-17-19-21-24-28 en 22-32-42)
Leon
Leon schreef:Wegens mijn 7-speed heb ik niet lichter helaas. (13-15-17-19-21-24-28 en 22-32-42)
Leon
Volgens mij bestaat er voor 7-speed ook nog een setje 14-32

Als ze nog te koop zijn natuurlijk !!
Michael W schreef:
Leon schreef:Wegens mijn 7-speed heb ik niet lichter helaas. (13-15-17-19-21-24-28 en 22-32-42)
Leon
Volgens mij bestaat er voor 7-speed ook nog een setje 14-32
als freewheel is er nog een 14-34, de cassette staat niet meer in de lijst
Als ze nog te koop zijn natuurlijk !!
bij Shimano nu : 11-34 of 13-30

of je moet een 8speed cassette verbouwen voor een 13-34

Als ik rondkijk zie ik dat standaard de 9-speed LX-cassette tot 32 gaat en de XT tot 34.

Is het ook mogelijk een LX tot 34 te kopen, of moet ik dan denken aan losse kransjes of een complete XT-cassette? En kan die zo gemonteerd worden zonder andere aanpassingen (rest van de fiets is LX).

In hoeverre is het verschil tussen 32 en 34 trouwens merkbaar? Ik merk wel dat ik aan m'n tax zit op steile hellingen dus wat lichter zou ik niet erg vinden.

Fedor schreef:Als ik rondkijk zie ik dat standaard de 9-speed LX-cassette tot 32 gaat en de XT tot 34.

Is het ook mogelijk een LX tot 34 te kopen, of moet ik dan denken aan losse kransjes of een complete XT-cassette? En kan die zo gemonteerd worden zonder andere aanpassingen (rest van de fiets is LX).

In hoeverre is het verschil tussen 32 en 34 trouwens merkbaar? Ik merk wel dat ik aan m'n tax zit op steile hellingen dus wat lichter zou ik niet erg vinden.
De meest gebruikte cassette's van LX 9-speed zijn de 11-32 en 11-34; zijn standaard zo verkrijgbaar. XT heeft een cassette die op 12 begint, vind ik veel beter want die domme 11 rij je toch niet of nauwelijks. Ik weet niet waar je losse Shimano kransjes kan krijgen, maar ik hou me aanbevolen.

Haike schreef:Ik weet niet waar je losse Shimano kransjes kan krijgen, maar ik hou me aanbevolen.
Euhhh...... bij de Shimanodealer?


Y10J12421 TANDKRANSJE 12T HG BORST CS-7700/M750 9SP (AP)
Y10J98010 TANDKRANS UNIT (18-20T) CS-M952-9SP (AP)
Y10K1145D TANDKRANSJE 11T HG BORST CS-M750-9SP (AS)
Y10K1345D TANDKRANSJE 13T CS-M960-9SP (AS)
Y10K1545D TANDKRANSJE 15T HG CS-M960-9SP (AS)
Y10K1545H TANDKRANSJE 15T HG CS-M750-9SP (AS)
Y10N14441 TANDKRANSJE 14T CS-M750-9SP (AQ/AP)
Y10N16441 TANDKRANSJE 16T HG CS-M750-9SP (AQ/AP)
Y10N16A11 TANDKRANSJE 16T HG CS-HG70-9(12/23)(13/23)(13/25)
Y10N1747H TANDKRANSJE 17T HG CS-HG70-9 (11/34) (AU)
Y10N17A11 TANDKRANSJE 17T HG CS-HG70-9 (12/25)
Y10N17A21 TANDKRANSJE 17T HG CS-HG70-9 (12/23) (13/25)
Y10N18446 TANDKRANSJE 18T HG CS-HG70-9 (AR) (11/32)
Y10N18E11 TANDKRANSJE 18T HG CS-HG70-9 (13/23)
Y10N19B11 TANDKRANSJE 19T HG CS-HG70-9 (12/23) (12/25)
Y10N19E21 TANDKRANSJE 19T HG CS-HG70-9 (13/23)
Y10N2047H TANDKRANSJE 20T HG CS-HG70-9 (AU)
Y10N21446 TANDKRANSJE 21T HG CS-HG70-9 (AR) (11/32)
Y10N21B21 TANDKRANSJE 21T HG CS-HG70-9 (12/23) (13/25)
Y10N21C11 TANDKRANSJE 21T HG CS-HG70-9 (12/25)
Y10N21E31 TANDKRANSJE 21T HG CS-HG70-9 (13/23)
Y10N23476 TANDKRANSJE 23T HG CS-HG70-9 (11/34) (AU)
Y10N23B01 TANDKRANSJE 23T HG CS-HG70-9 (13/25)
Y10N23B31 TANDKRANSJE 23T HG CS-HG70-9 (12/23)
Y10N23C21 TANDKRANSJE 23T HG CS-HG70-9 (12/25)
Y10N24446 TANDKRANSJE 24T HG CS-HG70-9 (11/32) (AR)
Y10N25C31 TANDKRANSJE 25T HG CS-HG70-9 (12-25)
Y10N26476 TANDKRANSJE 26T HG CS-HG70-9 (11/34) (AU)
Y10N28446 TANDKRANSJE 28T HG CS HG70-9 (11/32) (AR)
Y10N30476 TANDKRANSJE 30T HG CS HG70-9 (11/34) (AU)
Y10N32446 TANDKRANSJE 32T HG CS HG70-9 (11/32) (AR)
Y10N34476 TANDKRANSJE 34T HG CS HG70-9 (11/34) (AU)
Y10P13001 TANDKRANSJE 13T HG BORST CS-HG70-9SP
Y10P1300B TANDKRANSJE 13T HG BORST CS-6500-9SP
Y10P1400B TANDKRANSJE 14T HG BORST CS-6500-9SP
Y10P19A21 TANDKRANSJE 19T HG CS-HG70-9 (12/25)
Y10P23E41 TANDKRANSJE 23T HG CS-HG70-9 (13/23)
Y10P23E42 TANDKRANSJE 23T HG CS-6500-9SP
Y10P25B41 TANDKRANSJE 25T HG CS-HG70-9 (13/25)
Y10P25B42 TANDKRANSJE 25T HG (13-25T) CS-6500-9SP
Y10P25E52 TANDKRANSJE 25T HG (14-25T) CS-6500-9SP
Y10P98030 TANDKRANS UNIT (16-17T) CS-6500-9SP
Y10P98040 TANDKRANS UNIT (17-19T) CS-6500-9SP
Y10P98051 TANDKRANS UNIT (19-21T) CS-6500-9SP
Y10P98061 TANDKRANS UNIT (21-23T) CS-6500-9SP
Y10P98071 TANDKRANS UNIT (18-19-21T) CS-6500-9SP
Y10P98081 TANDKRANS UNIT (19-21-23T) CS-6500-9SP
Y10P98091 TANDKRANS UNIT (21-23-25T) CS-6500-9SP
Y10P98110 TANDKRANS UNIT (21-24-27T) CS-6500-9SP
Y10R11001 TANDKRANSJE 11T HG BORST CS-M750-9SP (AQ/AR)
Y10R1100B TANDKRANSJE 11T HG BORST CS-6500-9SP
Y10R1100D TANDKRANSJE 11T HG BORST CS-7700-9SP
Y10R1161D TANDKRANSJE 11T HG BORST CS-M960-9SP (BA)
Y10R1200B TANDKRANSJE 12T HG BORST CS-6500-9SP
Y10R1200D TANDKRANSJE 12T HG BORST CS-7700-9SP
Y10R12441 TANDKRANSJE 12T HG BORST CS-HG70-9SP
Y10R1261D TANDKRANSJE 12T HG BORST CS-M960-9SP (BA)
Y10R13001 TANDKRANSJE 13T CS-HG70-9SP
Y10R1300B TANDKRANSJE 13T CS-6500-9SP
Y10R1300D TANDKRANSJE 13T CS-7700-9SP
Y10R14001 TANDKRANSJE 14T CS-HG70-9SP
Y10R1400B TANDKRANSJE 14T CS-6500 9SP
Y10R1400D TANDKRANSJE 14T CS-7700-9SP
Y10R15001 TANDKRANSJE 15T HG CS-HG70-9SP
Y10R1500B TANDKRANSJE 15T HG CS-6500-9SP
Y10R1500D TANDKRANSJE 15T HG CS-7700-9SP
Y10R98010 TANDKRANS UNIT (16-17T) CS-7700-9SP
Y10R98020 TANDKRANS UNIT (17-19T) CS-7700-9SP
Y10R98030 TANDKRANS UNIT (19-21T) CS-7700-9SP
Y10R98050 TANDKRANS UNIT (18-19-21T) CS-7700-9SP
Y10R98060 TANDKRANS UNIT (19-21-23T) CS-7700-9SP
Y10R98070 TANDKRANS UNIT (21-23-25T) CS-7700-9SP
Y10R98080 TANDKRANS UNIT (21-24-27T) CS-7700-9SP
Y10T11371 TANDKRANSJE 11T IG BORST CS-M737-AK
Y10T1216D TANDKRANSJE 12T HG BORST CS-M950-P
Y10T1337D TANDKRANSJE 13T HG BORST CS-M950-AK
Y10T1416D TANDKRANSJE 14T HG BORST CS-M950-P
Y10T15372 TANDKRANSJE 15T CS-M737-AK
Y10T1537D TANDKRANSJE 15T HG CS-M950-AK
Y10T1616D TANDKRANSJE 16T CS-M950-P
Y11F11181 TANDKRANSJE 11T HG BORST HG-CASSETTE AH/R
Y11F11281 TANDKRANSJE 11T HG BORST HG-CASSETTE AB
Y11F11291 TANDKRANSJE 11T HG BORST HG-CASSETTE AC
Y11F11401 TANDKRANSJE 11T HG BORST HG-CASSETTE AN/AO
Y11F12052 TANDKRANSJE 12T HG BORST HG-CASSETTE E
Y11F12122 TANDKRANSJE 12T HG BORST HG-CASSETTE L
Y11F12182 TANDKRANSJE 12T HG BORST CS-M737 R
Y11F12281 TANDKRANSJE 12T HG BORST HG-CASSETTE AB
Y11F12341 TANDKRANSJE 12T HG BORST HG-CASSETTE AH
Y11F13072 TANDKRANSJE 13T HG BORST HG-CASSETTE G/K/H
Y11F13092 TANDKRANSJE 13T HG BORST HG-CASSETTE I
Y11F13122 TANDKRANSJE 13T HG BORST HG-CASSETTE L
Y11F13173 TANDKRANSJE 13T HG BORST CS-M900/Q
Y11F13193 TANDKRANSJE 13T HG BORST CS-7401 S/U
Y11F13203 TANDKRANSJE 13T HG BORST CS-7401 T
Y11F13233 TANDKRANSJE 13T HG BORST CS-7401 W
Y11F13281 TANDKRANSJE 13T HG/SP HG-CASSETTE AB
Y11F13291 TANDKRANSJE 13T HG BORST HG-CASSETTE AC
Y11F13406 TANDKRANSJE 13T HG BORST HG-CASSETTE AN/AO
Y11F14052 TANDKRANSJE 14T HG HG-CASSETTE E
Y11F14062 TANDKRANSJE 14T HG BORST HG-CASSETTE F
Y11F14092 TANDKRANSJE 14T HG HG-CASSETTE I
Y11F14163 TANDKRANSJE 14T HG BORST CS-M900 P
Y11F14182 TANDKRANSJE 14T HG CS-M737 R
Y11F14193 TANDKRANSJE 14T HG CS-7401 S/U
Y11F14203 TANDKRANSJE 14T HG BORST CS-7401 T/V
Y11F14281 TANDKRANSJE 14T HG HG-CASSETTE AC
Y11F14346 TANDKRANSJE 14T HG HG-CASSETTE AH
Y11F15072 TANDKRANSJE 15T HG HG-CASSETTE G/K/H
Y11F15092 TANDKRANSJE 15T HG HG-CASSETTE I
Y11F15102 TANDKRANSJE 15T HG HG-CASSETTE J
Y11F15193 TANDKRANSJE 15T HG CS-7401 S/T
Y11F15213 TANDKRANSJE 15T HG CS-7401 U/V
Y11F15233 TANDKRANSJE 15T HG CS-7401 W
Y11F15281 TANDKRANSJE 15T HG HG-CASSETTE AB
Y11F15291 TANDKRANSJE 15T HG HG-CASSETTE AC
Y11F15406 TANDKRANSJE 15T HG HG-CASSETTE AN
Y11F16052 TANDKRANSJE 16T HG HG-CASSETTE E
Y11F16062 TANDKRANSJE 16T HG HG-CASSETTE F
Y11F16102 TANDKRANSJE 16T HG HG-CASSETTE J
Y11F16193 TANDKRANSJE 16T HG CS-7401 S/T
Y11F16346 TANDKRANSJE 16T HG HG-CASSETTE AH
Y11F17072 TANDKRANSJE 17T HG HG-CASSETTE G/H/K/L/M
Y11F17102 TANDKRANSJE 17T HG HG-CASSETTE J
Y11F17193 TANDKRANSJE 17T HG CS-7401 S/T
Y11F17213 TANDKRANSJE 17T HG CS-7401 U/V/W
Y11F17281 TANDKRANSJE 17T HG HG-CASSETTE AB
Y11F17406 TANDKRANSJE 17T HG HG-CASSETTE AN
Y11F18052 TANDKRANSJE 18T HG HG-CASSETTE E
Y11F18291 TANDKRANSJE 18T HG HG-CASSETTE AC
Y11F18346 TANDKRANSJE 18T HG HG-CASSETTE AH
Y11F19082 TANDKRANSJE 19T HG HG-CASSETTE H/I
Y11F19102 TANDKRANSJE 19T HG HG-CASSETTE J
Y11F19122 TANDKRANSJE 19T HG HG-CASSETTE L
Y11F19193 TANDKRANSJE 19T HG CS-7401 S
Y11F19203 TANDKRANSJE 19T HG CS-7401 T
Y11F19213 TANDKRANSJE 19T HG CS-7401 U/V/W
Y11F19281 TANDKRANSJE 19T HG HG-CASSETTE AB
Y11F20072 TANDKRANSJE 20T HG HG-CASSETTE G/K
Y11F20406 TANDKRANSJE 20T HG HG-CASSETTE AN
Y11F21052 TANDKRANSJE 21T HG HG-CASSETTE E/F
Y11F21102 TANDKRANSJE 21T HG HG-CASSETTE J
Y11F21193 TANDKRANSJE 21T HG CS-7401 S/T
Y11F21213 TANDKRANSJE 21T HG CS-7401 U
Y11F21223 TANDKRANSJE 21T HG CS-7401 V/W
Y11F21346 TANDKRANSJE 21T HG HG-CASSETTE AH
Y11F23072 TANDKRANSJE 23T HG HG-CASSETTE G
Y11F23082 TANDKRANSJE 23T HG HG-CASSETTE H/I
Y11F23203 TANDKRANSJE 23T HG CS-7401 T
Y11F23213 TANDKRANSJE 23T HG CS-7401 U/V/W
Y11F23406 TANDKRANSJE 23T HG HG-CASSETTE AN
Y11F24052 TANDKRANSJE 24T HG HG-CASSETTE E/AC
Y11F24062 TANDKRANSJE 24T HG HG-CASSETTE F
Y11F24112 TANDKRANSJE 24T HG HG-CASSETTE K
Y11F24132 TANDKRANSJE 24T HG HG-CASSETTE M
Y11F24346 TANDKRANSJE 24T HG HG-CASSETTE AH
Y11F25233 TANDKRANSJE 25T HG CS-7401 W
Y11F26072 TANDKRANSJE 26T HG HG-CASSETTE G
Y11F26082 TANDKRANSJE 26T HG HG-CASSETTE H
Y11F26223 TANDKRANSJE 26T HG CS-7401 V
Y11F26406 TANDKRANSJE 26T HG HG-CASSETTE AN
Y11F28052 TANDKRANSJE 28T HG HG-CASSETTE E/F/AC
Y11F28132 TANDKRANSJE 28T HG HG-CASSETTE M
Y11F28346 TANDKRANSJE 28T HG HG-CASSETTE AH
Y11F29112 TANDKRANSJE 29T HG HG-CASSETTE K
Y11F30072 TANDKRANSJE 30T HG HG-CASSETTE G
Y11F30406 TANDKRANSJE 30T HG HG-CASSETTE AN
Y11F32062 TANDKRANSJE 32T HG HG-CASSETTE F
Y11F34112 TANDKRANSJE 34T HG HG-CASSETTE K
Y11R11367 TANDKRANSJE 11T (CHROMICA) IG-CASSETTE AJ
Y11R13367 TANDKRANSJE 13T (CHROMICA) IG-CASSETTE AJ
Y1Z211481 TANDKRANSJE 11T HG BORST CS-LG90-8SP (AV)
Y1Z21548H TANDKRANSJE 15T HG CS-LG90-8SP (AV)
Y1Z298020 TANDKRANSJE 33T HG ES-LG90-85P (AV)
Y1Z70900L TANDKRANSJE 9T HG BORST CS-HG70
Y1Z71000L TANDKRANSJE 10T HG BORST CS-HG70
Y1Z71100L TANDKRANSJE 11T HG BORST CS-HG70
Y1Z81100D TANDKRANSJE 11T HG BORST CS-7800
Y1Z81200D TANDKRANSJE 12T HG BORST CS-7800
Y1Z81300D TANDKRANSJE 13T HG BORST CS-7800
Y1Z81400D TANDKRANSJE 14T CS-7800
Y1Z81400N TANDKRANSJE 14T CS-5600
Y1Z81500D TANDKRANSJE 15T CS-7800
Y1Z81500N TANDKRANSJE 15T CS-5600
Y1Z81600D TANDKRANSJE 16T CS-7800
Y1Z81600N TANDKRANSJE 16T CS-5600
Y1Z898030 TANDKRANS UNIT (17-18T) CS-7800
Y1Z898040 TANDKRANS UNIT (17-19T) CS-7800
Y1Z898050 TANDKRANS UNIT (19-21T) CS-7800
Y1Z898060 TANDKRANS UNIT (21-23T) CS-7800
Y1Z898070 TANDKRANS UNIT (19-20-21T) CS-7800
Y1Z898080 TANDKRANS UNIT (19-21-23T) CS-7800
Y1Z898090 TANDKRANS UNIT (21-23-25T) CS-7800
Y1Z898100 TANDKRANS UNIT (21-24-27T) CS-7800
Y1ZA11001 TANDKRANSJE 11T HG BORST CS-M760 (AQ)
Y1ZA12441 TANDKRANSJE 12T HG BORST CS-M760 (AQ)
Y1ZA13451 TANDKRANSJE 13T HG BORST CS-M760 (AS)
Y1ZA14441 TANDKRANSJE 14T HG CS-M760 (AQ)
Y1ZA15451 TANDKRANSJE 15T HG CS-M760 (AS)
Y1ZA16441 TANDKRANSJE 16T HG CS-M760 (AQ)
Y1ZD1300D TANDKRANSJE 13T HG BORST CS-6600
Y1ZD1400D TANDKRANSJE 14T HG BORST CS-6600
Y1ZD1600D TANDKRANSJE 16T HG BORST CS-6600
Y1ZD1700E TANDKRANSJE 17T CS-6600
Y1ZD1700N TANDKRANSJE 17T CS-5600
Y1ZD1800E TANDKRANSJE 18T CS-6600
Y1ZD1900E TANDKRANSJE 19T CS-6600
Y1ZD1900N TANDKRANSJE 19T CS-5600
Y1ZD98050 TANDKRANS UNIT (14-19T) CS-6600, (14-15-16-17-18-19T)
Y1ZD98060 TANDKRANS UNIT (15-20T) CS-6600, (15-16-17-18-19-20T)
Y1ZD98070 TANDKRANS UNIT (16-21T) CS-6600, (16-17-18-19-20-21T)
Y1ZD98080 TANDKRANS UNIT (17-22T) CS-6600, (17-18-19-20-21-22T)
Y1ZD98090 TANDKRANS UNIT (19-21-23T) CS-6600, 11T
Y1ZD98100 TANDKRANS UNIT (19-21-23T) CS-6600, 12T
Y1ZD98110 TANDKRANS UNIT (21-23-25T) CS-6600, 12T
Y1ZD98120 TANDKRANS UNIT (21-24-27T) CS-6600
Y1ZD98130 TANDKRANS UNIT (21-23-25T) CS-6600, 13T
Y1ZD98140 TANDKRANS UNIT (21-23-25T) CS-6600, 14T
Y1ZD98150 TANDKRANS UNIT (22-23-25T) CS-6600
Y1ZD98160 TANDKRANS UNIT (23-25-27T) CS-6600
Y1ZF98050 TANDKRANS UNIT (19-21-23T) CS-5600
Y1ZF98060 TANDKRANS UNIT (21-23-25T) CS-5600
Y1ZF98070 TANDKRANS UNIT (21-24-27T) CS-5600

m-gineering schreef:
Haike schreef:Ik weet niet waar je losse Shimano kransjes kan krijgen, maar ik hou me aanbevolen.
Euhhh...... bij de Shimanodealer?
Flauw hoor Marten, je weet best dat de meeste lokale fietsenboeren botweg ontkennen dat losse kransjes besteld kunnen worden.
Leon

Leon schreef:
m-gineering schreef:
Haike schreef:Ik weet niet waar je losse Shimano kransjes kan krijgen, maar ik hou me aanbevolen.
Euhhh...... bij de Shimanodealer?
Flauw hoor Marten, je weet best dat de meeste lokale fietsenboeren botweg ontkennen dat losse kransjes besteld kunnen worden.
Leon
Hoezo flauw? Dit is de lijst kransjes die in de actuele prijslijst staan en die niet alleen besteld maar met vrij grote waarschijnlijkheid ook geleverd kunnen worden. Als de fietsenboer vervolgens ontkent dat de kransjes besteld kunnen worden kun je in ieder geval met feiten een discussie voeren. Laat de 'FHDGM' maar uitleggen dat hij om bedrijfseconomische of andere redenen dit niet kan leveren ipv met een k#$smoes te komen