Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Jokkende advertenties - Forum Wereldfietser

Jokkende advertenties

Hoi,
Ik ben van mening dat de redactie van het WF-magazine advertenties waarin onwaarheden staan niet moet plaatsen. Wat vinden jullie?
Ik doel op de advertentie op de achterkant. Een tijd terug is het "foutje" al ontdekt, maar toch staat de advertentie er weer. Vooralsnog moet ik er van uit gaan dat alle beweringen van Vaude met een flinke korrel zout genomen moeten worden. Gelukkig heb ik tassen van dat andere merk :lol:
Leon

Niet iedereen leest alle draadjes. Bedoel je dat de aangeprezen tassen in op de weegschaal zwaarder zijn dan in de advertentie?

Lisette

Over welke onwaarheid gaat het eigenlijk?

Overigens ben ik niet van mening dat de redactie moet controleren of de getoonde advertentie qua waarheid wel of niet door de (stuur) beugel kan. Het is tenslotte een advertentie en die zie ik altijd met enig wantrouwen aan. Eerst zien dan geloven.

Rutger
www.rutgersreizen.nl
Leon schreef:Hoi,
Ik ben van mening dat de redactie van het WF-magazine advertenties waarin onwaarheden staan niet moet plaatsen. Wat vinden jullie?
Ik denk niet dat de redactie verantwoordelijk is voor de inhoud van de advertentie's.

Rutger schreef:Over welke onwaarheid gaat het eigenlijk?

De "Ultralight" fietstassen wegen niet 800 gram per paar zoals de advertentie vermeldt, maar het dubbele. Ze zijn dus ook niet ultralight, maar wegen ongeveer net zoveel als vergelijkbare fietstassen van Vaude en Ortlieb.

Ik vind dat de Vereniging (bestuur of redactie) als uitgever van het blad advertenties dient te weigeren die de grens overschrijden tussen enerzijds normale advertentiële overdrijving en anderzijds duidelijke misleiding.

Overigens denk ik niet dat Vaude bewust probeert ons consumenten te misleiden. Vaude heeft allang erkend dat het oorspronkelijk gepubliceerde gewicht onjuist was. Kennelijk is het gewoon slordigheid dat nog steeds een advertentie met de oude tekst wordt aangeboden.

Gerd

We vragen het Vaude.

Rutger

Ik geloof niet dat je een eigenaar/redaktie van een krant/tijdschrift kan aanspreken op fouten of onwaarheden in een advertentie die aan je wordt aangeboden. Ik neem aan dat de adverteerder zelf alle belang er bij heeft dat de infomatie in de advertentie de juiste is anders snij je alleen maar jezelf in de vinger lijkt me zo.

Je kunt er als redaktie voor kiezen om je lezers te behoeden voor verkeerde informatie die in je blad staat, ook als het een advertentie betreft. Maar dan moet je dat allemaal gaan controleren en dat lijkt me veel werk, en ik kan me zo voorstellen dat de redaktie van de wereldfietser wel andere dingen aan haar hoofd heeft? :lol:

Haike schreef:Ik geloof niet dat je een eigenaar/redaktie van een krant/tijdschrift kan aanspreken op fouten of onwaarheden in een advertentie die aan je wordt aangeboden.
Ik kan iedereen een tip geven, ik ben hier geen juridische stappen aan het ondernemen!
Haike schreef:Ik neem aan dat de adverteerder zelf alle belang er bij heeft dat de infomatie in de advertentie de juiste is anders snij je alleen maar jezelf in de vinger lijkt me zo.
Je hebt een wel erg roze bril op. Heb je wel eens de reclames in het plaatselijk weekblad bekeken?
Haike schreef:Je kunt er als redaktie voor kiezen om je lezers te behoeden voor verkeerde informatie die in je blad staat.
Je hebt voor een deel gelijk, zo kwalijk zijn de aangeboden waren hier niet :D
Maar toch, het onderwerp is ter sprake gekomen en bekend. Dan zeg ik er dus iets van als een advertentie schijnbaar klakkeloos opnieuw wordt geplaatst.
Leon

Leon schreef:Maar toch, het onderwerp is ter sprake gekomen en bekend. Dan zeg ik er dus iets van als een advertentie schijnbaar klakkeloos opnieuw wordt geplaatst.
Leon
Ondanks dat je gelijk hebt, wil ik er op wedden dat hij er de volgende keer gewoon weer zo instaat!! :?

Leon schreef:
Haike schreef:Ik neem aan dat de adverteerder zelf alle belang er bij heeft dat de infomatie in de advertentie de juiste is anders snij je alleen maar jezelf in de vinger lijkt me zo.
Je hebt een wel erg roze bril op. Heb je wel eens de reclames in het plaatselijk weekblad bekeken?
Nou.... roze, als je doordenkt, Als een bedrijf keer op keer een advertentie plaatst die niet klopt, (en dan heb ik het nog niet eens over moetwil) en ze kan er op een makkelijke en riante wijze achterkomen dat er foutieve informatie in staat, en het neemt niet de moeite die te verbeteren; dan kan het overkomen bij een consument als: "Als ze al niet de moeite nemen hun eigen advertentie te verbeteren, hoe gaan ze dan echt met hun eigenlijke product om?" In het geval van Vaude zal het allemaal wel meevallen wat hun product betreft. Maar ik denk dat je scherp moet zijn, en scherp moet blijven. Tot in de details toe, doe je het niet, krijg je het vroeg of laat uitbetaald, en vaak is dat negatief.
Leon schreef:
Haike schreef:Je kunt er als redaktie voor kiezen om je lezers te behoeden voor verkeerde informatie die in je blad staat.
Je hebt voor een deel gelijk, zo kwalijk zijn de aangeboden waren hier niet :D
Maar toch, het onderwerp is ter sprake gekomen en bekend. Dan zeg ik er dus iets van als een advertentie schijnbaar klakkeloos opnieuw wordt geplaatst.
Leon
Maar ik vind ook zeker iets voor jouw zienswijze te zeggen, mijn zienswijze was alleen maar bedoeld om het zelfde probleem van een andere kant te bekijken, maar niet bedoeld om jouw zienswijze te bestrijden.

Dus jij gaat meer contributie betalen, want dat is het gevolg als de vereninging de advertenties gaat censureren/weigeren en mogelijk hierdoor adverteerders gaat mislopen. Denk ik :?
Trouwens ben ik van mening dat de redactie zich daar niet bezig moet houden tenzij je op je klompen kunt aanvoelen dat de leden bedonderd worden en/of alle grenzen overschreden worden.

Groet Bob

Dus jij gaat meer contributie betalen, want dat is het gevolg als de vereninging de advertenties gaat censureren/weigeren en mogelijk hierdoor adverteerders gaat mislopen. Denk ik :?
Ik snap je wel (Leon) maar ben ik van mening dat de redactie zich daar niet mee moet bezig houden tenzij je op je klompen kunt aanvoelen dat de leden bedonderd worden en/of alle grenzen overschreden worden.

Groet Bob

Beste forum-gebruikers,

Allereerst onze excuses voor de fout die per ongeluk in onze advertentie is geslopen. Helaas ontdekten we dit pas na aanlevering van de advertentie. Er is zeker geen sprake van opzet! Voor alle duidelijkheid: het gewicht per tas bedraagt 800 gram. Voor meer informatie over deze fietstassen: kijk op www.vaude.com.

Natuurlijk vinden we het super dat onze advertentie in de Wereldfietser zo goed door jullie is bekeken en gelezen!!!

Mocht je vragen of opmerkingen hebben over een van onze artikelen, schroom dan niet om contact met ons op te nemen.

Sportieve groet,
Annette
(VAUDE Nederland)

Vaude Nederland schreef:onze excuses {etc.}
Complimenten voor deze reactie :)
Leon

Vaude Nederland schreef:Beste forum-gebruikers,

Natuurlijk vinden we het super dat onze advertentie in de Wereldfietser zo goed door jullie is bekeken en gelezen!!!
Maar jullie tassen en service is ook super.