Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Service - Forum Wereldfietser

Service

Hallo,

Heeft iemand ervaring met de service van Koga Miyata?

Fietsgroeten,

Ralph

Ja hoor, de service is prima. heb je service nodig dan?

Roef

IK heb vroeger een koga randonneur gehad, en later verkocht. Deze fiets was toen 2 jaar oud. Die andere eigenaar ging een fiets vakantie houden en toen hij tegen een berg op fietste brak het bracket af.

Koga weigerd om een nieuw frame te leveren, met als argument dat hij niet de eerste eigenaar is, terwijl zij wel op hun site 10 jaar garantie op het frame geven.

Persoonlijk vind ik dat het niet uit moet maken of je nu de eerste eigenaar bent of niet, het frame moet gewoon goed zijn.

mario

mario schreef:Persoonlijk vind ik dat het niet uit moet maken of je nu de eerste eigenaar bent of niet, het frame moet gewoon goed zijn.
Helemaal mee eens.
Ik herinner me ook van enkele jaren geleden dat verschillende fietsers klachten hadden over een type Mavic-velg, dat door Koga gemonteerd was. Koga wimpelde de klachten af door naar Mavic te verwijzen.

Gerd

8)

Okee dan, onze ervaring: In vier jaar tijd tot 2x aan toe kostenloos materiaal (1x achternaaf met freewheel en 1x kettingblad door Koga opgestuurd naar ons in Oostenrijk en Frankrijk, eenmaal alle lopende delen kostenloos verangen, 1x nieuw tandemframe en nieuwe verende voorvork kostenloos gekregen. Goeie service lijkt me, over de kwaliteit van de fiets zelf heb ik het dan dus even niet.

Roef

Ooit eens een tweedehands tijdritfiets gekocht (een Koga dus). Na een jaar in mijn bezit brak het frame.
Zonder enige hoop Koga gebeld... direct kreeg ik de vraag wat wil je: precies zo'n zelfde frame of een ander type uit de zelfde prijsklasse!

Ed

verrefietsers schreef:Ooit eens een tweedehands tijdritfiets gekocht (een Koga dus). Na een jaar in mijn bezit brak het frame.
Zonder enige hoop Koga gebeld... direct kreeg ik de vraag wat wil je: precies zo'n zelfde frame of een ander type uit de zelfde prijsklasse!

Ed

Koga gebeld? :shock:
Koga verwijst toch altijd door naar de dealer. Een direct antwoord heb ik nog nooit van Koga ontvangen.

Drie jaar geleden de fiets was 1,5 jaar oud brak er van het frame een bevestigingsoogje van de bagagedrager af.
Dat was hard gesoldeerd aan het frame dus niet te repareren.
Via de fietsenmaker een nieuw frame toegestuurd gekregen, enige nadeel de kleur stelling was inmiddels veranderd!!!

Prima service, maar die kleur grrrr.
groeten Peter