Additionally, paste this code immediately after the opening tag: cassette van 9 naar 8 - Forum Wereldfietser

cassette van 9 naar 8

hallo, techneuten

Ik heb de volgende vraag. Ik heb een nieuw wiel gekocht, waar een hub opzat voor een 9 cassette, terwijl ik zelf met 7 fiets. Ik heb er nu een ring achter zitten. Mijn vraag is als ik er nu een 8 op wil zetten kan ik dan ook een 9 dairailleur nemen. Ik heb wel eens gehoord dat je niet met een alivio 7 dairailleur naar een acht kunt gaan, maar wel van een 9 naar een 8.

IK kan voor niet al te veel geld een Xt pakket kopen, van daar.

Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Ik citeer uit het dictaat vakantiefietsen van Marten: "Shimano 9-speed groepen zijn te gebruiken met een 8-speed cassette door de kabel anders vast te zetten" Daaronder staat een plaatje.
Wim
mario schreef:hallo, techneuten

Ik heb de volgende vraag. Ik heb een nieuw wiel gekocht, waar een hub opzat voor een 9 cassette, terwijl ik zelf met 7 fiets. Ik heb er nu een ring achter zitten. Mijn vraag is als ik er nu een 8 op wil zetten kan ik dan ook een 9 dairailleur nemen. Ik heb wel eens gehoord dat je niet met een alivio 7 dairailleur naar een acht kunt gaan, maar wel van een 9 naar een 8.

IK kan voor niet al te veel geld een Xt pakket kopen, van daar.

Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
- een 8 speed en een 9 speed cassette passen op dezelde naaf
- je hoeft geen andere derailleurs te kopen
- wel verschillend zijn de shifters op het stuur, en de 9 sp ketting is uiteraard smaller