Hallo mensen,
Ik heb nu een Koga Roadrunner (28" wielen, Shimano LX). En ik schat de fiets op 5 of 6 jaar oud (2dehands gekocht). Techniek is niet m'n sterkste kant. Daarvoor: Alhoewel niet alle specs zullen kloppen, kopieerde ik de specs van de huidige Koga Roadrunner, toch even van de Koga-site. Zie hieronder.
Een Rohloff-naaf staat al enige tijd op m'n verlanglijistje. Uiteindelijk wil ik ook naar een maatframe met 26" wielen, met een excentrische trapas. Dit alles in 1 keer, wordt me iets te duur. Maar in etappes lijkt het me haalbaar.
Als ik nu een 28" wiel Rohloff-naaf voor m'n Koga Roadrunner zou kopen, die ik over een paar jaar wil meenemen naar dat 26" maatframe. Zou ik terzijnertijd dan bepaalde voordelen kunnen gaan missen, die ik met een 'speciale' 26" wiel Rohloff-naaf wel zou hebben?
Groeten, Marco
Ik heb nu een Koga Roadrunner (28" wielen, Shimano LX). En ik schat de fiets op 5 of 6 jaar oud (2dehands gekocht). Techniek is niet m'n sterkste kant. Daarvoor: Alhoewel niet alle specs zullen kloppen, kopieerde ik de specs van de huidige Koga Roadrunner, toch even van de Koga-site. Zie hieronder.
Een Rohloff-naaf staat al enige tijd op m'n verlanglijistje. Uiteindelijk wil ik ook naar een maatframe met 26" wielen, met een excentrische trapas. Dit alles in 1 keer, wordt me iets te duur. Maar in etappes lijkt het me haalbaar.
Als ik nu een 28" wiel Rohloff-naaf voor m'n Koga Roadrunner zou kopen, die ik over een paar jaar wil meenemen naar dat 26" maatframe. Zou ik terzijnertijd dan bepaalde voordelen kunnen gaan missen, die ik met een 'speciale' 26" wiel Rohloff-naaf wel zou hebben?
Groeten, Marco
Segment Sports & Leisure
Achterderailleur Shimano Deore LX
Achternaaf Shimano "new" Deore
Balhoofdstel Tange Seiki A-head ZS-22 industrial bearing 1-1/8"
Bracketas Shimano BB-ES30
Cassette Shimano HG50 12-25T 9 speed
Crankset Shimano "new" Deore 44-32-22T
Derailleurbeschermer Koga aluminum Black
Derailleurkabels Black
Dynamo Hub
Frameomschrijving Super-smooth welded aluminium 7005
Ketting Shimano CN-HG73
Remgreep (l) Shimano "new" Deore
Remgreep (r) Shimano "new" Deore
Remkabels Black
Remmen Shimano "new" Deore
Schakelgreep (l) Shimano "new" Deore
Schakelgreep (r) Shimano "new" Deore
Spaken Sapim Leader 2x36 Black
Velgen Koga KM19 622-19 36H Black V-brake
Velglint H.P. 700C 20mm
Voorbouw ITM Trekking 4-Bolts adjustable (A-head) Black
Voorderailleur Shimano "new" Deore
Voornaaf Shimano DH-3N71
Voorvork Head shock Chromo-Alloy 1-1/8", travel 30mm, no thread!