In tegenstelling tot Willem.megens hier boven, zou ik je juist wel het advies willen geven om de spinning op de sportschool eens te proberen. Grote voordeel, vind ik; Zo'n spinning-instructeur/trice geeft structuur aan m'n training. Die heeft een programma voor dat uur opgesteld: 'Nu gaan we 5 minuten in de speed', of 'Voer de weerstand op, want we gaan klimmen', enz. En natuurlijk; je kunt het niet vergelijken met een een klimmetje in de bergen. Maar ik werk zeker aan een goede (basis-)conditie. Er zit structuur in m'n training. En het 'afzien' is er ook: Als ik eenmaal op stoom ben, dan zweet ik als een fonteintje. 'Werken' dus...
En niet te vergeten: Ik spin in een groep => groepsgevoel. En er is een instructeur/trice die me aanmoedigt. Kortom dat motiveert allemaal meer; Ik hoef het karwei van die 3 kwartier niet in me uppie op te knappen.
Denk jij dat je zo'n structuur voor jezelf kunt opzetten? Dan zal voor jou zo'n Tacx fietstrainer zeker een goede aanschaf zijn.
Succes met je keuze.
Groet, Marco
PS. Ander voordeel van de sportschool is: Ik heb 2 spinning- (en 2 bodypump-)uren waar ik voor sta ingeroosterd. Zo heb ik ook meer de discipline om naar die uren te gaan.
Ik heb er wel eens over nagedacht, om zo'n roeitrainer te kopen. Maar als ik in me uppie moet trainen, dan weet ik het na een anderhalve week wel: Hij komt niet meer uit de kast. Maar dat is m'n persoonlijke ervaring.
Ik moest 2 jaar terug ook niets van sportscholen hebben. De gedachte alleen al, tussen al die opgeblaze annabolen-slikkers te staan. En nu zit ik alweer een anderhalf jaar bij de zelfde sportschool. Geen pillenslikkers, geen duurdoenerij. Wel een heel gezellig ons-kent-ons sfeertje. Maar goed, ik meen dat ik nu wat afdwaal...