Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tacx fietstrainer - Forum Wereldfietser

Tacx fietstrainer

Nu het natte en gure weer in aantocht is en ik toch mijn (fiets)conditie op peil wil houden, zit ik over na te denken om een Tacx fietstrainer aan te schaffen. Wie heeft daar ervaring mee en voldoet het zoals ook in de reclame wordt aangeprezen. Wie o wie kan mij daarover wat meer vertellen?
Wim

In de nieuwsgroep nl.fiets kunnen ze je daar veel meer over vertellen...
Wim Tjan schreef:Nu het natte en gure weer in aantocht is en ik toch mijn (fiets)conditie op peil wil houden, zit ik over na te denken om een Tacx fietstrainer aan te schaffen. Wie heeft daar ervaring mee en voldoet het zoals ook in de reclame wordt aangeprezen. Wie o wie kan mij daarover wat meer vertellen?
Wim
Altijd tweedehands kopen, want zoals de eerste eigenaar al weet is het stomvervelend. :D En het maakt een boel herrie, dus meestal wordt je naar de garage of de berging verbannen

Alternatieven:
als het mooi weer is met fatsoenlijk licht s'nachts op de weg gaan trainen
als het koud is met de mountainbike het bos in

Wellicht is het met achtergrondprojectie en natuurgeluiden minder vervelend

Jahaa, ik heb een paar jaar geleden zo'n gele Tacx trainer gekocht via futurumshop.nl. Ik geloof voor een redelijke prijs, al zul je ze ook tweedehands hebben. Ik ben er tevreden over. Hij neemt erg weinig ruimte in, is robuust, werkt gewoon goed en je kunt er de lange, donkere herfst- en winteravonden nuttig mee vullen als je overdag moet werken of studeren. Het is een goed alternatief voor spinning op een sportschool (iets wat ik never-nooit-niet zal doen). Combinatie met een hartslagmeter is een overweging als je echt 'diep' wilt gaan (ik niet).

In tegenstelling tot Willem.megens hier boven, zou ik je juist wel het advies willen geven om de spinning op de sportschool eens te proberen. Grote voordeel, vind ik; Zo'n spinning-instructeur/trice geeft structuur aan m'n training. Die heeft een programma voor dat uur opgesteld: 'Nu gaan we 5 minuten in de speed', of 'Voer de weerstand op, want we gaan klimmen', enz. En natuurlijk; je kunt het niet vergelijken met een een klimmetje in de bergen. Maar ik werk zeker aan een goede (basis-)conditie. Er zit structuur in m'n training. En het 'afzien' is er ook: Als ik eenmaal op stoom ben, dan zweet ik als een fonteintje. 'Werken' dus...
En niet te vergeten: Ik spin in een groep => groepsgevoel. En er is een instructeur/trice die me aanmoedigt. Kortom dat motiveert allemaal meer; Ik hoef het karwei van die 3 kwartier niet in me uppie op te knappen.

Denk jij dat je zo'n structuur voor jezelf kunt opzetten? Dan zal voor jou zo'n Tacx fietstrainer zeker een goede aanschaf zijn.
Succes met je keuze.

Groet, Marco

PS. Ander voordeel van de sportschool is: Ik heb 2 spinning- (en 2 bodypump-)uren waar ik voor sta ingeroosterd. Zo heb ik ook meer de discipline om naar die uren te gaan.
Ik heb er wel eens over nagedacht, om zo'n roeitrainer te kopen. Maar als ik in me uppie moet trainen, dan weet ik het na een anderhalve week wel: Hij komt niet meer uit de kast. Maar dat is m'n persoonlijke ervaring.

Ik moest 2 jaar terug ook niets van sportscholen hebben. De gedachte alleen al, tussen al die opgeblaze annabolen-slikkers te staan. En nu zit ik alweer een anderhalf jaar bij de zelfde sportschool. Geen pillenslikkers, geen duurdoenerij. Wel een heel gezellig ons-kent-ons sfeertje. Maar goed, ik meen dat ik nu wat afdwaal... :wink:

Cycle Maniac schreef:Ik heb er wel eens over nagedacht, om zo'n roeitrainer te kopen. Maar als ik in me uppie moet trainen, dan weet ik het na een anderhalve week wel: Hij komt niet meer uit de kast. Maar dat is m'n persoonlijke ervaring.
Met een muziekje er bij gaat het prima hoor ;)

Al moet ik zeggen dat sinds ik weer fiets een stuk minder roei (ff naar buiten is toch een stuk lekkerder :))... misschien van de winter weer.

Kortom het is een goed alternatief indien je niet 's avonds in het donker wilt trainen. Ik zelf zal de discipline moeten opbrengen om te trainen en dan in de garage of schuur. In ieder geval bedankt voor jullie inbreng. :P