Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tips bestemming tijdens wintermaanden ??? - Forum Wereldfietser

tips bestemming tijdens wintermaanden ???

Hallo,

we zijn op zoek naar een fietsvakantiebestemming voor de maanden december, januari of februari...
Vermits we deze keer slechts 2 weekjes vakantie kunnen nemen, zoeken we een bestemming niet té ver weg. De voorwaarde is dat het weer goed moet zijn, dus liefst toch wat zon, en warmer dan in België...

We hebben zelf al wat gezocht, en dachten eerst aan Marokko of Tunesië, en we hebben hier op deze site ook verhalen gelezen over Oman, of de Canarische eilanden.
Maar misschien zijn er nog wel andere landen waar we niet direkt aan denken, waar het ook leuk fietsen is ?
De randvoorwaarde is enkel :
- goed weer
- niet te lang vliegen
- korte periode, 2 weken waarschijnlijk

Dus als jullie voor ons een goed idee hebben, laat het ons aub weten.

Alvast bedankt,

Feen

Gewoon de lager gelegen delen van Andalusie. Prima weer, gemakkelijk land, leuk fietsen, witte dorpen, cultuur, een zee van ruimte, overal accommodatie, niet duur, goede verbindingen, niet ver. Kortom ideaal als je maar even de tijd hebt om weg te gaan. Zie mijn gids "Fietsen in Spanje": www.fietswegen.nl

Bert,
naar mijn gevoel is het zuiden van Andalusië in jan. of feb. een beetje koud ? Ik heb de statistieken bekeken, en zie dat de temp. dan ongeveer schommelt tussen de 5 à 15 graden, met misschien eens 20...
Heb jij daar al gefietst in die periode ? Heb je dan regen ook eigenlijk ?

Als er nog anderen zijn met tips over bestemmingen, dan hoor ik het graag natuurlijk, want we zijn er nog niet uit ...

Groeten,

Feen

Beste Feen,

Zeker rond eind februari kan het in de lager gelegen delen van Andalusie warmer worden dan 15 graden. Op een paar honderd meter hoogte kan het 's nachts flink afkoelen, maar als de zon eenmaal te voorschijn is gekomen, wordt het al snel aangenaam.
Tijdens het Paasweekend heeft de Wereldfietser een kampeer trektocht gehouden in Nederland we hadden toen ook temperaturen die niet boven de 14 graden kwam, maar het fietsen en kamperen ging uitstekend!!!
Er is altijd kans op regen, maar wanneer die valt kan moeilijk voorspeld worden. De Gabo de Gata, ten oosten van Ameria, is de droogste streek van Spanje.
In de bergketens in het westen van Andalusie kan in de winter wel veel regen vallen.
Er is ook nog een fietsgids van Luc Oteman, Fietsen in Andalusie, maar helaas staat daar nu net de Gabo de Gata niet in.