Hallo,

Ik ben een 25-jarige leerkracht lichamelijke opvoeding uit België. Ik heb de laatste jaren zo veel mogelijk rondgetrokken met de rugzak op de rug en met het OV (oa Vietnam, Zuid-Afrika, Peru, Brazilië, ...). Deze zomer heb ik een eerste fietsreis achter de rug, ik ben dan van Zuid-Frankrijk naar huis terug gefietst als test voor wat me te wachten staat. Die test viel reuzegoed mee !!

Maandag vertrek ik dan (na een hele lange voorbereiding) voor een fietstocht van een 10-tal maanden en over ong 15 000 kilometer.

Vertrekpunt is Los Angeles. Na een lus van zo'n 2000 km in de VS rijd ik dan zuidwaarts Mexico binnen. Tussen kerst en nieuw krijg ik bezoek van een vriend die me een week of 2 komt vergezellen in Mexico.
Januari 2007 zak ik dan via Guatemala en El Salvador verder af doorheen Midden-Amerika. Daarna ga ik de uitdaging aan in Colombia en fiets via Ecuador, Peru, Bolivië en Paraguay richting Rio de Janeiro.
De terugvlucht staat momenteel geboekt voor 09/08/2007 in Rio.

Meer info op mijn weblog rubenmaakteenreisje.bloggen.be

Als er vrijwilligers zijn die ook op zoek zijn naar avontuur, cultuur, natuurpracht en op een relaxte manier de streek en zijn bewoners willen leren kennen kun je altijd contact met me opnemen om eventueel een stukje mee te fietsen.

Greetz
Ruben