Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsmaatje gezocht - Forum Wereldfietser

fietsmaatje gezocht

Hallo,
Mijn naam is Inge, 37 jaar, en ik wil komend voorjaar (feb, mrt, apr... nog nader te bepalen) voor een aantal maanden weg (3 tot 4 maanden heb ik nu in mijn hoofd). Op de fiets dit keer. Heb wel wat fietservaring, maar niet veel (wat reizen betreft, op de racefiets in nederland is een ander verhaal). Lijkt me geen probleem overigens. Heb wel veel gelopen in bergachtige gebieden (o.a. Marokko, Pyreneen, verder eerder geweest in Oost-Afrika, Mexico, Thailand). Ik weet wat het is om grenzen te verleggen. Iedere dag fysiek bezig zijn, vind ik in ieder geval heerlijk. Daarna onderuit met een biertje of een glas wijn ook.
Ik heb nog niet een exacte bestemming in gedachten. Het plan moet zich nog uitkristalliseren. Deze oproep is een eerste stap. Want het liefst ga ik met een gelijkgestemd persoon op pad.
Mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar Afrika, ZO-Azië, Nieuw Zeeland, Australië of beginnen in Europa naar..... Heeft iemand dus al een fantastich doordacht plan in de kast liggen, ook waarbij je bijv. 5 of 6 maanden of langer onderweg bent.... of zijn bij jou de plannen ook nog vaag, alles is bespreekbaar, het kan nog alle kanten uit en ik laat mij graag inspireren. Bovendien ben ik niet gebonden aan een exacte terugkeerdatum omdat ik van plan ben mijn baan op te zeggen. Het zijn dus eerder de financien die mij eerder zouden doen terugkomen dan andere verplichtingen. Rotterdam-Kaapstad zou ik bijvoorbeeld helemaal tegek vinden, maar realistisch is het voor mij niet.
Belangrijker voor mij is voor één keer eens echt de boel de boel te laten om weer genoeg energie op te doen voor wie weet hoe lang, of misschien keer ik juist terug als fietsverslaafd en zal het de eerste reis zijn van vele die nog zullen volgen.
Ik kijk uit naar inspirerende reacties.

p.s. overnachten in tentje, of hostels

Hoi, mijn naam is Marcel ook 37 ben net terug van mijn eerste fietsreis. Eindhoven - Siena.
Ik zou graag met je mee gaan want het fietsvirus heeft mij zeker te pakken. Maar helaas kan ik geen 5 of 6 maanden weg. Mocht je van gedachten veranderen en eerst een veel kortere reis te willen maken (3 of 4 weken) dan ga ik graag met je mee.

Hoi Inge,

Mooi plan/gedachte.

Zou zo meegaan als ik het lef zou hebben. Maar het ontbreekt me nog meer aan de nodige financien om de boel maar even de boel te laten. Een koopwoning verkoop je niet zomaar.
De tijd zou mijn minste zorg zijn. Onbetaald verlof voor een half jaar moet denk ik wel te regelen zijn met mijn werkgever (ambtenaar zijn heeft ook zo zijn voordelen). Eventueel ontslag met terugkeergarantie. Hou toch wel een beetje van zekerheid.
Afrika en ZO Azie lijken me zeer mooie gebieden om rond te fietsen maar Australie is toch wel mijn favoriet.
Dit alles gezegd hebbende, ik ben maar een beginner dus houd ik het voorlopig maar bij nederland, europa. Een rondje Noordzee (of beginnen met een gedeelte daarvan) lijkt me al een heel mooi begin.
Mocht je komend jaar je droom nog niet verwezelijkt hebben om wat voor reden dan ook dan nodig ik je bij deze uit om een stukje (of een vakantie) met me op te fietsen.

Groet,

Eliart/robbert
Vind je bericht erg interessant.
Kan je wel begrijpen.

Heb waarschijnlijk binnenkort ook weer zin om m'n fiets te pakken en te vertrekken. Vooral Afrika lijkt me wel leuk. Ben dit jaar nog van Zwitserland naar Turkye gepeddeld. Was heel goe meegevallen. Lekker de wind in je gezicht en moe en voldaan genieten van de zonsondergang!

Werk nu als uitzendkracht maar ben van plan om in April of Mei weer een fietstocht te plannen.

Zoek ook wel een fietsmaatje.
Misschien kunnen we onze koppen eens samensteken om een coole fietstocht te plannen?

hoi

ik wil graag reageren op jou/jullie oproep omdat ik inderdaad al een plan de campagene heb.
mijn plan is het volgende om in 2007 okt en november(8 a 9 weken) te fietsen van Dar es Salaam( tanzania) via malawi en mozambique naar zuid-afrika - bv Durban-.
omdat ik alleenstaande ben wil ik dit het liefst met iemand doen(ivm de veiligheid) maar gezellighed en samen iets delen is minstens zo belangrijk.
ik heb enige ervaring( zo azie,midden amerika en wat in europa) maar ben geen doorgewinterde fietsfanaat.
ik ben momenteel als verpleegkundige werkzaam te Utrecht
42 jaar jong en gezond van lijf en leden.

wie weet komen we tot een afspraak om het een en ander eens door te nemen?

bert van tongeren