Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Z-Marokko-vragen; o.a. Ighrem - Tata geasfalteerd? - Forum Wereldfietser

Z-Marokko-vragen; o.a. Ighrem - Tata geasfalteerd?

Ja ja we gaan deze winter weer naar Marokko, Jippie!!!!! :D :lol: :lol: :wink:

Dit jaar zijn we van plan om de zuidelijke oase-route te befietsen. Agadir, Ait Baha, AOdalo, Ighrem, Souk-Tetla-de-Tagamoute, Tata, Akka, Icht, Assa,Guelmin, Plage Blanche, Abeïno, Sidi Ifni, Aglou Plage, Tiznit, Agadir.

Wie o wie heeft antwoord op de volgende vragen:

* Is de route 7086 van Ighrem, Souk-Tetla-de-Tagamoute naar Tata
inmiddels helemaal geasfalteerd? Zo nee is de piste van Ighrem naar
Souk-Tetla-de-Tagamoute fietsvriendelijk?

* Wie heeft overnachtingstips (hotels en kamperen) voor de plaatsen
Ighrem, Souk-Tetla-de- Tagamoute, Akka, Icht, Assa en Plage Blanche?

* Wildkamperen of kamperen bij kleine dorpjes of boeren?
(ik durf niet zo goed wild te kampern :( )

* Wat is de overheersende windrichting in het zuiden? Ik weet uit eigen
ervaring dat het erg hard kan waaien....ben alleen vergeten of de wind
altijd uit dezelfde hoek kwam en wat die hoek dan was.

* Tips voor een warme slaapzak???

* Welk goed hotelletje ligt er het dichts bij het vliegveld in agadir (hoeft niet
perse in Inezgane of Agadir te zijn.)

Alvast bedankt!!!

Hoi Blanche,

Ik ben er in April geweest, maar net niet de route die jij beschrijft. Behoorlijk fris bovenin de Anti-Atlas, dat verwacht je zo zuidelijk niet, vooral Ighrem wat op bijna 2000 meter ligt. Hier is een eenvoudig hotelletje, zo een waar de mannen beneden in rijen naar de voetbalwedstrijden zitten te kijken. Niet voor de toeristen, want die komen hier nauwelijks, die komen niet verder dan Tafraout (wat overigens wel fantastisch mooi is). De route Ighrem Tata zal vast wel te doen zijn, ik heb in en rond Ighrem div. bewegwijzering hierheen gezien. En op mijn kaart staan alternatieven mocht het nog barre piste zijn, bijv de 7111. Gewoon ter plaatse even vragen.
Wild kamperen kan lastig zijn, het landschap is vrij open en men werkt overal op het land, mogelijk dat het zuiden zich hier wel goed voor leent.

Sidi Ifni, sla dat beslist niet over!! Geweldig stadje, voormalig Spaanse enclave met enorm vriendelijke mensen. Heel relaxed, neem er de tijd voor!

Veel plezier

harry-fietsenaar schreef:Hoi Blanche,

Sidi Ifni, sla dat beslist niet over!! Geweldig stadje, voormalig Spaanse enclave met enorm vriendelijke mensen. Heel relaxed, neem er de tijd voor!

Veel plezier
Dank je Harry voor je antwoord...ja Sidi Ifni hebben we inmiddels al 5 x bezocht, geweldige plaats met name de bar aan het strand :D

Slechts een reactie??? Nog maar eens op de voorpagina plaatsen dan. :D