Additionally, paste this code immediately after the opening tag: accenten - Forum Wereldfietser

accenten

Hallo Jarno,

Ik heb problemen met de weergave van accenten op het forum. Ik heb zowel met Mozilla, Firefox als met IE6 last.

Bijv:
Afbeelding
Zoals je ziet wordt een en ander niet goed weergegeven. De tekenset staat op "Unicode UTF-8" als ik de homepage oproep, als ik de tekenset verander in "Westers ISO-8859-1" dan is de weergave van de accenten goed. Helaas is dit maar tijdelijk, want als ik de volgende keer de site bezoek, dan staat ie weer op "Unicode UTF-8" in mijn browser.

Ligt dit nu aan mijn computer, of hebben meer mensen hier last van?

Jarno,

Ik bekijk de site ook met Mozilla Firefox versie 1.5.0.7 en gewoon in "Westers ISO-8859-1" en dat blijft zo wanneer ik me ook inlog.

Groet Bob

Hallo Bob,

het gaat om de homepage, in het forum heb ik wel de goede tekenset zie ik nu. Heb je op de homepage ook "Westers ISO-8859-1"?

Ik ga ernaar kijken. Er is sinds zondag het een en ander aan de site verandert. En er zijn daarbij wat slordigheidjes in de site geslopen.

Ik ga nu naar huis (was al gestopt, maar even door het forum heen), maar het komt doordat Joomla (waar we nu op draaien) een andere encoding/charset gebruikt dan Mambo. Doordat we gegevens het forum (phpBB) tonen in Joomla, wordt de encoding van Joomla toegepast op de gevens van phpBB. En die laatste zijn dus in een andere encoding. Ik zal dit moeten gaan oplossen.

Ik heb een aanpassing gedaan en volgens mij is het hierbij opgelost.

Is dit bij anderen nu ook in orde? Of juist niet?

Bij ons is het in orde (met IE6). :P

Hallo Jarno,
Jarno schreef:Ik heb een aanpassing gedaan en volgens mij is het hierbij opgelost.

Is dit bij anderen nu ook in orde? Of juist niet?
Bedankt, Azië ziet er nu op de homepage uit zoals het hoort, geen rare blokjes meer.

Browser: Firefox 1.5.0.7