Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noord Laos-> Noord Vietnam, welke grensovergang? - Forum Wereldfietser

Noord Laos-> Noord Vietnam, welke grensovergang?

Hallo medefietsers,

wij zijn een trip aan het plannen door thailand, Laos en Vietnam (winter 2007)

Globaal hebben we aardige ideeen welke route we willen volgen. Er rest echter nog een groot vraagteken; Via welke route vanuit Luang Prabang (Laos) naar Vietnam? Noordelijk over de 6, hoe is de toestand van die weg? of terug afzakken naar de 7 en via Phonsavan bij NongHet de grens over naar Vietnam.....Tijd is niet zo'n probleem, we hebben 3 maanden, asfalt heeft wel de voorkeur.
Wie weet er uit eigen ervaring iets te vertellen?

Groet,

Bert Vinken

avic.demon.nl
Beste medefietsers,

het kan toch niet zo zijn dat niemand ervaring heeft in die streek. mocht het ooit eerder hierover zijn gegaan op het forum dan heb ik het niet kunnen vinden; heb al veel gezocht naar info over noord oost Laos maar alleen een verslag gevonden van een groepje fietsers die hier de fiets op de bus hebben gezet. En Bernadette schrijft er ook al niet over in haar boekje over Laos........Wie o wie????

Groet,


Bert Vinken

he
ik heb dit gevonden
Taichang - Sobhoun, Laichau to Phongsaly Province (no visa on arrival).
-Nameo - Banleui, Thanh Hoa to Huaphanh Province.
-Namkan - Namkan, Nge An to Xieng Khouang Province.
-Keoneua - Nampao (Lak Sao), Ha tinh to Bolikhamxay Province.
-Napao - Chalo, Quangbinh to Khammouane Province (no visa on arrival).
-Laobao - Dansavanh, Quang tri to Savannakhet Province.

http://www.tourismlaos.gov.la/entering-laos.htm

http://www.bkklaoembassy.com/
Dank je,

grappig dat de ambassade die informatie zo gedetailleerd geeft, ik kon het meeste wel vinden bij Lao toutisme maar dit lijkt vollediger....dan blijft wel de vraag: heb je er ook gefietst?

groet,

Bert Vinken

he

heb er niet gefiets
maar we zijn van plan volgend jaar er voor 6 maand te fietsen
beginnende in maleisie dan thailand cambodja vietnam en zo naar laos ook in het noorden oversteken en terug naar thailand
kheb al een route in het hoofd maar ligt nog niets vast
ben wel al in laos gaan backpacken en de wegen zijn soms slecht
maar de streek richting grens vietnam heb ik nog niet gezien

groetjes
tineke en bono
avic schreef:Beste medefietsers,

het kan toch niet zo zijn dat niemand ervaring heeft in die streek. mocht het ooit eerder hierover zijn gegaan op het forum dan heb ik het niet kunnen vinden; heb al veel gezocht naar info over noord oost Laos maar alleen een verslag gevonden van een groepje fietsers die hier de fiets op de bus hebben gezet. En Bernadette schrijft er ook al niet over in haar boekje over Laos........Wie o wie????

Groet,


Bert Vinken
Hallo Bert,
De grensovergang voorbij Xam Neua sluit wel aan op een mooi punt in Noordwest Vietnam waar je een schitterende bergroute kunt fietsen. (SonLa, Dien Bien Phu, Sapa, Lao Cai, Hanoi) veel en kleurrijke bergvolken!
Vanuit NongKhiaw ben ik een flink stuk die richting gereden maar niet de hele route. Op pag. 57 staat wat summiere informatie. Veel klimmen in elk geval. Gewoon doen toch? Veel plezier!
groet,
Bernadette
[quote="avic"]Beste medefietsers,
hoi
ik ben in 2002 van hanoi naar dien bien phu gefietst en aldaar getracht de grens met laos over te steken.
toen niet gelukt al zijn er wel door andere succesvolle pogingen gedaan.
ben toen terug gegaan en bij lao Bao de grens overgestoken.
mocht je van plan zijn om vanuit laos naar cambotja te gaan dan is er een mogelijkheid om vanaf het 4 duizend eilandenrijk naar Strung treng de grens(per boot/kano) over te steken.

groet bert birdy