Opa heeft het geluk om een Wisperlite en een Opyimus Nova te bezitten.
Die Wisperlite is echt een reclame verhaal op zich.
Tweede hands op de buitensport mart van de Zwerfkei gekocht ik geloof voor een lullig bedrag van HFL 35,=
Diverse trips hier in de buurt mee gemaakt, daarna een grote trip van vier maanden
meestal op loodvrij gestookt af en toe roken als de neten maar blijven gaan.
Toen het voorverwarm bakje afgebroken, opgelost door een blikje van de tomatenpuree in te korten dat onder de brander te zetten en weer gaan met de banaan.
Thuis met lood/tin soldeer het bakje er weer onder gesoldeerd. ging twee weken goed moest toen weer het blikje gebruiken.
Zoonlief zit in de airconditioning en heeft dus zilversoldeer, bakje er weer onder gebakken, gredververde gredver draad van de schroef
volgelopen met soldeer
MSR is Amerikaans, de draad in de airco's ook, nippel afgezaagd en er aan het bakje gebakken en het ding doet het weer. Ik gebruik hem niet allen om mee te kamperen maar ook om in de tuin vis mee te bakken wat ook te zien is.
Zolang als ik hem al heb is er een nokje van de pomp afgebroken maar het andere nokje houd het nog steeds.
Ook de Optimus doet het goed en is zeker beter te regelen ook de service van Optimus is goed, een afgebroken boutje werd gelijk vervangen
Maar voor een volgende grote tocht gaat zeker de wisperlite mee, dat gekke ding kan je zakmes uit elkaar halen en schoon maken.
Voor de argwanenden onder ons : Ik word nog dooor MSR noch door Nova gesponsoord. Alhoewel een bakkie bier voor mijn altijd droge keel niet wordt afgeslagen
Opa
Leen