Van sportartsen en dieetgoeroes begrijp ik dat koolhydraten het meest geschikte voedsel is voor fietsers omdat het snel verteerd en zo snel energie biedt. Tijdens de Tour de France zie je dan ook idd de Rabo-jongens misselijkmakende hoeveelheden pasta wegwerken. Maar mijn eigen ervaring tijdens fietsen is eigenlijk een heel andere. Ik heb zelf het idee dat vet veel beter werkt, en tijdens fietsvakanties eet ik dan ook graag pinda's, chocola, Franse kaas en vette pate, gefrituurde kippenpoten, chorizo-worst, en, als het even kan, een patatje met vette mayonaise bij het frituurkot. Op een paar stokbroodjes kun je toch niet fietsen? In Japan waren de sushi's ronduit heerlijk, maar om er nou mee de bergen over te komen....
Ik vermoed overigens dat vet veel beter het hongergevoel wegneemt dan koolhydraten (naar verluidt het succes van het Atkinson dieet) en daarom geliefd bij mij. Meningen hierover of eigen ervaring?
Ik vermoed overigens dat vet veel beter het hongergevoel wegneemt dan koolhydraten (naar verluidt het succes van het Atkinson dieet) en daarom geliefd bij mij. Meningen hierover of eigen ervaring?