Additionally, paste this code immediately after the opening tag: PEPPER fietsen, graag jullie mening - Forum Wereldfietser

PEPPER fietsen, graag jullie mening

Ik weet dat dit een forum is voor wereldfietsers met veelal trekkingfietsen, echter weet ik ook dat deze mensen wellicht de meeste kennis en ervaring hebben op vlak van fietsconstructie, vandaar dat ik graag jullie mening had over volgend merk/type fiets: PEPPER:www.pepperbikes.de

PEPPER= Duitse online shop, bestaat nog niet zo heel lang maar is aan een steile opmars bezig in Duisland. Zij bieden goede value for money bikes aan. Ik zeg goede omdat ze steeds meer en meer worden getest door diverse Duitse magazines en steeds een goede tot zeer goede score bekomen, echter in Nederland en Belgie relatief nieuw-onbekend.

Let wel, enkel en alleen een online shop, op deze manier worden flink wat kosten uitgespaard.

Als voorbeeld heb ik hun allergoedkoopste 28" Hybride genomen: 429,00 € met volgende kenmerken:
- frame: ALU 7005, double butted
- Vork: Manitou Empire Elite met lockout
- Versnellingen achter: DEORE
- Versnellingen voor: DEORE
- Naven: DEORE FH-M530/vorn: HB-M530
- Schifters: DEORE
- Remmen: V- rem DEORE
- Velgen: Ritchey Girder XC Comp OCR
- Totaal gewicht: 12,4 kg.

Naar mijn bescheiden mening als leek krijg je hier veel fiets voor je geld, tevens bouwen ze ook duurdere fietsen - zie site. Zijn deze fietsen de moeite waard of is dit niet te vertrouwen ?

Graag veel reacties

Ketting, zadel en banden weet ik niet

Nou ze geven duidelijk aan dat hun fietsen gewild zijn bij het dievengilde :D

En met Deore is natuurlijk niks mis, maar of de frame's waar dat op en aan zit voor die prijs wat is, daar heb ik wat twijfels over, gezien de totaal prijs.