Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [b]Mavic T520 velg[/b] - Forum Wereldfietser

[b]Mavic T520 velg[/b]

:?: Ik hoor en lees de laatste tijd minder aardige berichten over de Mavic T520 velg, onder andere gebruikt door Snel (met 36, 40 of 48 single butted spaken).
De berichten betreffen scheurende velgen (tussen de spaakgaten) en ook spaakbreuk.
Ik weet dat alles kapot kan, maar aangezien ik voor de aanschaf van een nieuwe fiets sta, zou ik graag van gebruikers horen wat hun ervaringen zijn met deze velg of de complete wielen van Snel, 40 spaaks voor-, 48 spaaks achterwiel.

:!: In de context van deze vraag ook een statement dat ik niet begrijp: De nieuwe Exal D19 velg met DT Alpine 3 spaken (36 voor, 40 achter) zou veel sterker zijn dan de Mavic. Maar zover ik weet is deze velg nog maar kort op de markt.... Heeft deze combinatie zich in de praktijk al bewezen???
Dick Schuurman schreef::?: Ik hoor en lees de laatste tijd minder aardige berichten over de Mavic T520 velg, onder andere gebruikt door Snel (met 36, 40 of 48 single butted spaken).
De berichten betreffen scheurende velgen (tussen de spaakgaten) en ook spaakbreuk.
Ik weet dat alles kapot kan, maar aangezien ik voor de aanschaf van een nieuwe fiets sta, zou ik graag van gebruikers horen wat hun ervaringen zijn met deze velg of de complete wielen van Snel, 40 spaaks voor-, 48 spaaks achterwiel.
Hoi,
Bij Recycle (van Avaghon) hebben ze me verteld dat het probleem zich niet in alle productieseries heeft voorgedaan. Ik heb met de 40-spaaks wielen T520 geen problemen gehad totdat de luchthavenverladers er iets bovenop parkeerden :-( Ik had toen ca. 13000 km gefietst waarvan ca 2000 met 30 kg bagage. De spaken rechtsachter waren loeistrak.
Leon