Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen naar parijs - Forum Wereldfietser

fietsen naar parijs

hoi allemaal

ik ben nieuw hier dus stel ik mij even voor : mijn naam is Aalt Jan Koelewijn, 15 jaar en heb vele plannen voor het aankomend jaar.

ik ga eind mei begin juni examen doen en heb daarna 10 weken vakantie en ik wil in die 10 weken een fietsvakantie naar parijs maken mijn vraag is het volgende : weet een van jullie het aantal dagen om van utrecht naar parijs te fietsen verder vroeg ik mij af zijn er op de reis naar parijs goede kampeer plekken enz. wie kan mij helpen.

alvast bedankt voor jullie hulp

kijk eens in de onderstaande draadjes. Daar staat al heel wat. Ook over welke routes er bestaan en dergelijke.
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=3455
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=4222

Sjirk
Aalt Jan schreef:hoi allemaal

ik ben nieuw hier dus stel ik mij even voor : mijn naam is Aalt Jan Koelewijn, 15 jaar en heb vele plannen voor het aankomend jaar.

ik ga eind mei begin juni examen doen en heb daarna 10 weken vakantie en ik wil in die 10 weken een fietsvakantie naar parijs maken mijn vraag is het volgende : weet een van jullie het aantal dagen om van utrecht naar parijs te fietsen verder vroeg ik mij af zijn er op de reis naar parijs goede kampeer plekken enz. wie kan mij helpen.

alvast bedankt voor jullie hulp
Utrecht Parijs is 470 km, dus dat kun je in die 10 weken prima lopen ;)
Op de fiets doe je 70-100 km per dag, dus binnen een week kun je onder de Eiffeltoren staan.
Ik vraag me alleen af of je een grote metropool als eindbestemming voor een fietsvakantie moet nemen. Wil je Parijs zien pak dan de trein en de metro, wil je fietsen dan is een grote boog erom heen stukken leuker

Hallo Aalt Jan,
We zijn zojuist terug van onze fietstocht naar Parijs. Dit hebben we met een rustdag in precies een week gefietst volgens de route van Paul Benjamins (zie www.cyclingeurope.nl). Fietsen in Parijs is echt fantastisch: veel beter dan je onder de grond verplaatsen. Als je nog tijd over hebt kan je er nog wat aan vast plakken. Wij zijn met de trein naar Le Havre gereisd en vervolgens gefietst van Le Havre naar Vlissingen, waarbij het deel in de Haut Normandie echt fantastisch is. Mail me maar als je meer tips wilt.
Groet,
Tjitte Prins