Hallo, voordat ik vertrek voor fietsvakantie, wil ik graag nog even mijn derailleur goed afstellen, omdat de ketting in veel versnellingen ratelt. Ik heb al wat gelezen op internet hoe dit moet, maar ik krijg 1 versnelling niet goed. (het op een na grootste tandwiel). Ik heb met de H en L schroefjes het bereik ingesteld en verder is er nog 1 schroefje om de afstand tussen het grootste tandwieln en derailleur in te stellen. Dit is voglens mij nu goed afgesteld.
Maar wanneer ik naar het grootste blad schakel, en daarna 1 blad lager ga, dan gaat hij ratelen en niet naar dit blad. Ik moet dan nog een klikje doen met de versnellingshendel. De andere versnellingen werken wel goed. Ik heb al geprobeerd om de L-schroef voor het grootste blad wat aan te passen, maar dit helpt niet want dan komt te ketting niet meer op het grootste blad. Heeft iemand een idee, hoe ik dit kan oplossen?
Maar wanneer ik naar het grootste blad schakel, en daarna 1 blad lager ga, dan gaat hij ratelen en niet naar dit blad. Ik moet dan nog een klikje doen met de versnellingshendel. De andere versnellingen werken wel goed. Ik heb al geprobeerd om de L-schroef voor het grootste blad wat aan te passen, maar dit helpt niet want dan komt te ketting niet meer op het grootste blad. Heeft iemand een idee, hoe ik dit kan oplossen?