Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen van Avignon naar Marseille - Forum Wereldfietser

Fietsen van Avignon naar Marseille

Wij vertrekken volgende week met de fiets op vakantie door Frankrijk. Tot en met Avignon volgen we de 'groene route naar de Middellandse Zee'. Vanaf Avignon zouden we echter de route verlaten om naar Marseille te fietsen. Weet iemand welke route we kunnen volgen/ of heeft iemand al van Avignon naar Marseille gefietst? Is dit haalbaar op 1 dag (met bagage)?

alvast bedankt voor de tips en info...

groeten

nancy cantens

Hai Nancy,
Nee een kant en klare route Avignon-Marseille die is er niet. Je zou wel een klein stukje gebruik kunnen maken van Fietsen langs Zuidfranse Gorges. Daarin vind je een routebeschrijving voor het stukje vanaf Avignon naar Cavaillon waarna je nog een stukje van de bewegwijzerde route Le Lubéron en Vélo zou kunnen volgen tot vlak voor Mérindol. Let wel: het gaat dan om de zuidelijke route! Daar kun je dan de brug over de Durance nemen. Voor het vervolg raad ik je sterk de 1:100.000 kaarten Cartes de promenade aan van de IGN. (nr. 66 en 67) De Michelinkaarten missen in dit gebied de kleinste weggetjes! Ik zou wrsch. kiezen voor een route van daaruit via Mallemort, Alleins, Pélisanne en dan het witte weggetje D17 richting Aix en Provence tot Eguilles. Van daaruit recht naar beneden over de D543 naar Marseille.
Varianten via Istres en Martigues zou ik niet voor kiezen gezien de knelpunten die je daar tegenkomt met niet te vermijden zeer drukke wegen.
Het is mogelijk in één dag maar ik zou er 2 dagen voor uittrekken. Ik heb het niet uitgerekend maar het komt in ieder geval boven de 100km.

Succes,
Luc