Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen uitgeschreven fietsroutes - Forum Wereldfietser

Ervaringen uitgeschreven fietsroutes

Hoi allemaal!

Binnenkort wil ik weer 's op de fiets klauteren, naar Zuid-Frankrijk.
In de boekenwinkel zag ik wat boekjes staan van de Fietskaart Informatie Stichting (o.a. van de bekende St. Jacobsroute, Groene Weg-route, etc.).

Mijn vraag is hoe de ervaringen hiermee zijn. Kloppen de uitgeschreven routes? Zijn ze inderdaad zo rustig als voorgeschoteld? En is er voldoende rekening gehouden met campings?

Dankjewel!

Groeten,

Erik

Voor de Jacobsroute: Ja leuke route de moeite waard

Langs oude wegen; die achter Maastricht begint: Ja, daar koop je geen kat mee in een zak.

Ik heb afgelopen maand de Groene Weg gefietst. De routebeschrijving was erg goed (ik ben bijna niet verkeerd gefietst :) ) en de route gaat inderdaad over voornamelijk rustige tot zelfs uitgestorven wegen. Het was voor mij mijn eerste fietsvakantie, dus ervaring met andere routes heb ik (nog) niet. Ik zeg 'nog', want deze reis smaakte zeker naar meer :)

De routes zijn goed te doen en prima te volgen.
Er bestaat wel verschil met de routes uitgegeven door de fietskaartinformatiestichting en die van de benjaminse uitgeverij (zie www.cyclingeurope.nl). De routekaarten in de boekjes van de fietskaartinfostichting zijn vaak Michelin-kaarten en goed te volgen ook zonder beschrijving (alle wegen staan erop). De boekjes via cyclingeurope hadden wij met de kaarten meer moeite, de beschrijving biedt dan uitkomst.
Ervaringen met Langs Oude wegen, deel 1 fietsen naar Barcelona, deel 1 fietsen naar Rome en ring 2 Basel-Nevers.
Komende zomer: De groene weg naar de Middellandse Zee.
Veel fietsplezier.

Hallo Tanja,

Met de (Duitstalige) boekjes van Esterbauer (www.esterbauer.com) hebben we goede ervaringen. Goed gedetailleerde kaarten en routebeschrijving en daarnaast leuke achtergrondinformatie over de plekken waar je langs komt.

Dank jullie allemaal voor de antwoorden; geeft vertrouwen in de uitgeschreven routes! :lol:

Ik twijfel nu tussen de route "Langs oude wegen" en de "Groene weg". Misschien maar beide fietsen :wink:
Wie weet kom ik nog iemand tegen.

Fijne fietsvakanties alvast toegewenst!

Groeten,

Erik

erikthoonen schreef:Ik twijfel nu tussen de route "Langs oude wegen" en de "Groene weg". Misschien maar beide fietsen :wink:
Wie weet kom ik nog iemand tegen.
Je kan er in ieder geval zeker van zijn dat je andere fietsers tegenkomt op de Groene Weg. In juni kwam ik elke dag wel anderen tegen die ook die route aan het fietsen waren. Dat was erg gezellig op de campings 's avonds :)

Ben benieuwd of ik inderdaad ook zoveel mede-vakantiefietsers tegenkom. Heb overigens voor dit jaar voor de Groene Weg gekozen; volgend jaar dan weer een andere.

Gebruiken jullie trouwens zo'n kaartstandaard voor op de fiets of is het gemakkelijk zonder te doen? Ik ben persoonlijk nooit zo kapot van zo'n standaard omdat ik bang ben dan kuilen in de weg e.d. te missen. :?
Hoi Erik,

En, heb je De Groene Weg gefietst? Is het bevallen?
Zelf fiets ik met het routeboekje op mijn "triatlon" stuur, hobbels en kuilen zijn dan nog prima te zien.

Nog beter pak een kaart en beleef het plezier van de voorpret van je eigen route zelf uitstippelen....en tijdens je vakantie de kleine en grote surprises!

Fijne vakantie alvast Erik!