Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Naar Slovenie/Kroatie - Forum Wereldfietser

Naar Slovenie/Kroatie

Volgende week zondag (hooguit maandag) wil ik met mijn vriend vertrekken naar Slovenie en/of Kroatie om daar een tochtje van een krappe drie weken te maken.
Echt snel zijn we niet met boeken, dus nu wordt het wel krap. :roll: Fietsbus rijdt voor ons op een vervelende datum. Trein kan ik geen prijs vinden en vliegticket boeken gaat ook niet helemaal soepel. Wie is er naar Slovenie/Kratie geweest (maakt niet heel veel uit waar we beginnen, we zien wel) en hoe ben je daar toen gekomen? Welke vliegmaatschappij is voordelig(hoe kom ik erachter of ze fietsen mee nemen) Hoe met de trein. En ook belangrijk wat kost het ongeveer.
Alvast bedankt voor de reacties.
groetjes Martje
Heb je al gekeken/ contact opgenomen met de treinreiswinkel? www.treinreiswinkel.nl kan je alles vertellen over boeken met fiets en wat wel en niet kan en wat het kost. Echt een aanrader! Heb zelf reis naar Polen via hen geregeld, kaartjes worden ter plekke uitgeprint.

Ik ga zelf dit jaar met Transavia vliegen naar Italie. Bij Transavia kost een fiets mee 40 euro enkele reis. Meestal kun je op de websites van de verschillende vliegmaatschappijen onder 'bagage' vinden wat een fiets meenemen kost.

Succes!

We gaan eind deze maand naar Slovenie, en gaan per trein. De urlaubexpress rijdt 1 x per week van Dusseldorf naar Slovenie/Kroatie. Het is een nachttrein, en er is een fietswagon. Reserveren is verplicht; en de fietsplaatsen zijn beperkt, dus ik hoop dat je er nog een plekje vindt...
De treinreiswinkel is inderdaad een goede plek voor je info en reservering.

Succes!

Sandra

De treinreiswinkel is zeker een aanrader! Wij gaan oo keind deze maand ook naar Slovenië en hebben bij de treinreiswinkel geïnformeerd. Voorlopig hebben we nog niet geboekt (wegens omstandigheden ligt onze vertrekdatum nog niet vast). Misschien gaan we toch met het vliegtuig, met wizzair.com die vanaf Brussel (charleroi) naar Ljubljana vliegen. Wizzair neemt ook fietsen mee. Maar ze moeten in een "nylon bag" zitten.
In de voorwaarden staat het volgende over fietsen meenemen als bagage:

"c) Bicycles

Bicycle can only be accepted for carriage if packed in nylon sacks, wheels and pedals removed and handlebars
turned parallel or in cardboard with deflated tyres.
Bicycle must always be carried as checked baggage in the baggage hold."

Succes!

groetjes,
Annelies

Op https://buchung.nachtzugreise.de kan je zien hoeveel een enkeltje Düsseldorf-Ljubljana kost en of er nog plaats is volgende week (niet dus).
Je kan ook van bijv Düsseldorf naar Oostenrijk, er loopt een aktie op de DB site, vanaf 29 euro enkele reis. Vorig jaar ook van Münster naar Wenen gereist voor die prijs, fiets kon mee voor 10 euro.
http://www.bahn.de/-S:PtVOZ9:eYPFCNNNb8 ... wien.shtml

Wij zijn naar Slovenie geweest met de fietsbus. Wat je misschien ook kunt doen. Een camping bellen en vragen of je daar tegen betaling je auto een paar weken kan laten staan.