Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Johnny in India - Forum Wereldfietser

Johnny in India

Beste mensen,
Johnny probeerde vanuit India zijn berichten op de site te zetten, maar dat is helaas niet gelukt en dus de vraag van hem aan mij om zijn verhalen hier te plaatsen, bij deze dus.

23 juni 2006 schreef Johnny:
Hallo iedereen !!.

Ik ben heelhuids aangekomen zowel mijn fiets. Ik heb helaas mijn trein gemist naar Chandigarh, dus ik ben maar op de fiets gestapt. Ik ben in Delhi om 10 uur vertrokken en heb 96 kilometer naar een plaatsje Patali gefietst, ik had die nacht van te voren erg weinig geslapen, dus ik was echt bekaf. Maar na ongeveer in totaal 9 uur goed te heben geslapen was dat wel weer wat beter. Geloof het of geloof het niet maar het is zo heet dat ik mijn tong heb verbrand aan het water uit mijn plastice fles. Het was in de middag wel 42 graden celcius.

Vandaag ben ik in Ambala aangekomen na 110 te hebbben gefietst. Ik kan alleen maar hopen dat de keuze om te gaan fietsen niet ten koste gaat van het behalen van die hoogte. Al moet ik zeggen dat ik er ben en dat de gedachte dat ik onderweg ben naar de Himalaya mij wel veel goed doet. Mocht het zo zijn dat ik de hoogte niet bereik dan heb ik er tenminste wel gefietst. En heb ik het mogen aanschouwen !!.

Bij aankomst ben ik wel onder de indruk geraakt, ik keek mijn ogen uit wat een bende zeg. Ik zit hier achter de computer en het stroom valt alweer uit. De afgelopen dagen heb ik beleefdt in grootste stilte en is eigenlijk een hele fijne ervaring geweest. Zowel als de gierende zenuwen en spanningen, een echte beleving is het tot nu toe geweest.

De mensen zijn over het algemeen aardig eigenlijk een tikkeltje te aardig. Als ik ook maar even stil st staan er binnen de kortste keren wel 4 of 5 voor mijn neus mij aan te gapen waar die blanke allemaal mee bezig.
Erg veel ruimte laat ik ze niet dus want ik vlucht maar gauw weer weg .

Ik zal wel weer mailen wanneer ik de bergen echt heb bereikt, er even vanuitgegaan dat dat gebeurt. Een lekke band dat kan ik wel hebben maar echt schade aan mijn fiets dan kan ik het fietsen in ieders geval wel vergeten.

Ik ben echt helemaal gaar op het ogenblik, en nog geen avondeten op dus ik ga nu stoppen met mailen.

Greetings from India !!
Johnny

3 juli 2006 schreef Johnny:
Hallo Beste iedereen.

Ik ben blij te kunnen melden dat ik vandaag de pass de Rothan heb genomen. Ik zou graag willen zeggen dat ik die op mijn sloffen heb genomen maar niets is minder waar.

Op de 3200 meter had ik al hoofdpijn maar na een nachtje op die hoogte waren er alleen nog maar vlagen van over, het deed dus nog soms wat zeer daar ben ik dus heel eerlijk over. Tegen de middag was het al in volle gang weer terug. Waar was ik enzo aan welke kant van de weg, en dat terwijl ik het nog met zo vaak stoppen en en veel drinken had gedaan. Twee uur pauze en het ging alweer wat beter. Twee kilometer later zat ik op de 3975 meter en dat was een echt kick !!.

Delhi zit nu alweer ongeveer 1000 kilometer achter mij en dat is ook een goed gevoel. Ik zit nu in het plaatsje Keylong ongeveer 375 kilometer van Leh vandaan en op het ogenblik met een goed gevoel.

India is zo ongelofelijk mooi de bergen zijn magnefiek werkelijk schitterend. De sirene verlaten droge en gekleurde groene versierde wereld gevuld met van alles wat, heeft mij wel degelijk geraakt en zal mijn geheugen waarschijnlijk nooit meer verlaten.

De groeten uit India van een Wereldfietser !!.

Bericht van Johnny, 17 juni 2006

Beste WF-ers.

Hier een update omdat sommige mensen daar om vroegen.

Na de Rothan en twee dagen rust op 3500 meter. Ging ik verder, de tweede pass op. Helaas moet ik melden dat mijn tocht daar op dat moment op 4500 meter stuk is gelopen. Overgeven met bloed, hoofdpijn en oververmoeidheid waren daar de hoofdredenen van.

Een versierde truck heeft mij naar Leh gebracht waar ik na twee zware dagen en een zware nacht nogal ziek aan ben gekomen. Een week Leh heeft daar verandering in gebracht.

Toch ben ik blij om te kunnen melden dat ik gisteren na acht uur fietsen om ongeveer 14.30 uur de Khardonla, de hoogste door motorvoertuigen te berijden pass van de wereld heb gefietst!!

Maar het maakt niet uit hoe je er komt. Met de bus of vrachtauto, lopend of met de fiets. Zolang je er maar komt!! Op de top van de wereld, het is onbeschrijfelijk. Alles lijkt zo klein het is alsof je de hele wereld aan kunt.

De groeten van wereldfietser Johnny Wolfs