Ik heb net een trip naar de Noordkaap gemaakt met volle bepakking. Er zijn in totaal zeven spaken in mijn achterwiel gesneuveld. Ik weet dat niet zo hoort maar ik wil naar mijn fietsenmaker met voldoende argumenten. En daar ben ik nu naar opzoek.
velg: Exal sp 19 26" (36 gaats)
spaken: Sapim (geen DT, maar deze waren volgens fietenmaker even sterk)
naaf: Deore
berijder: 100 kg en 1.98m
De gebroken spaken zaten allemaal aan de linkerkant en waren volgens mij ook allemaal in dezelfde richting, maar dat heb ik niet goed bijgehouden.
Aangezien ik maar vier reserve spaken bij me had, zijn de spaken voldoende aanleiding geweest om de lokale fietsenbussiness te bestuderen. Pas na de aankoop van 10 reserve spaken, hield het breken van spaken op.
Ik heb zelf de indruk dat de gebruikte spaken niet sterk genoeg waren. Ook kan het zijn dat de fietsenmaker de spaken niet goed nagetrokken heeft. Ik heb de wielen hiervoor speciaal ingereden met bepakking (Paaastrektocht) en weer bij hem ingeleverd. Gaarne jullie mening.
Sjirk
velg: Exal sp 19 26" (36 gaats)
spaken: Sapim (geen DT, maar deze waren volgens fietenmaker even sterk)
naaf: Deore
berijder: 100 kg en 1.98m
De gebroken spaken zaten allemaal aan de linkerkant en waren volgens mij ook allemaal in dezelfde richting, maar dat heb ik niet goed bijgehouden.
Aangezien ik maar vier reserve spaken bij me had, zijn de spaken voldoende aanleiding geweest om de lokale fietsenbussiness te bestuderen. Pas na de aankoop van 10 reserve spaken, hield het breken van spaken op.
Ik heb zelf de indruk dat de gebruikte spaken niet sterk genoeg waren. Ook kan het zijn dat de fietsenmaker de spaken niet goed nagetrokken heeft. Ik heb de wielen hiervoor speciaal ingereden met bepakking (Paaastrektocht) en weer bij hem ingeleverd. Gaarne jullie mening.
Sjirk