Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldreis - Forum Wereldfietser

Wereldreis

Ik ben voornemens om op wereldreis te gaan en als alles meezit wil ik begin augustus vetrekken. Ik heb geen planning, heb geen route uitgestippeld en weet ook niet voor hoelang ik wegga. Misschien voor een jaar , misschien voor vijf jaar of wellicht vindt ik ergens wel mijn stekkie.
Wie heeft er tips of adviezen, over landen ,plaatsen, steden die de moeite waard zijn p te bezoeken of die beter te zijn te vermijden.
Ik heb de tijd , hoef geen 100km per dag af te leggen, ik heb mijn twee kleine honden bij. Ik heb naar mijn idee zowat alles bij wat nodig is. Alleen op den duur zou het een en ander wel opraken. Misschien heeft iemand nog tips waar gratis overnachten en te eten en mogelijk te werken .
Ik heb geen idee wat me te wachten staat, ben een nuchter persoon dus alle info is welkom.

gr Rini

wauw, dat is wel een heeeel open, algemene vraag.
Bedenk zelf eerst eens wat je interessant vind.
Stel jezelf vragen welk landschap je wel of niet aanspreekt. Hou je van koude of van hitte, heb je problemen met het fietsen door ontwikkelingslanden of niet, kan je goed tegen primitieve omstandigheden, hou je van avontuur of meer van rust, wil je knallen of liever rustig aan doen, vind je het leuk om met mensen om te gaan of kijk je liever naar een stel bomen. Kortom: stel je zelf de vraag wat voor persoon je bent.

Algemeen: wanneer je uit NL vertrekt in de maand augustus ben je in principe iets te laat om richting Nepal te fietsen.
Naar het zuiden naar Afrika gaat wel goed. Even naar Spanje, dan Marokko in, door Mauritanië en je bent zo in de hart van Afrika. (zie ook mijn website voor indrukken http://www.marcomeijerink.nl).

PS: mijn moeder heet ook Rini.....krijg nu een heel ander beeld van mijn moeder :shock: .....we hebben dit weekend veel te bespreken.

Groet,
Marco

Hoi Rini,

enige maanden geleden heb ik in mijn winkel een avond georganiseerd voor mensen die een lange tocht maken. Speciaal voor die mensen heb ik een boekje geschreven genaamd: De Wereldfietser, handreiking voor het maken van een lange reis. Gewoon te koop in Amsterdam voor 10 euro. Je kunt ook eens kijken op de site van mijn winkel waar alle reisverhalen van onze lange tocht (anderhalf jaar) op staan. (deze verhalen zijn eerder gepubliceerd in het boekje De wind door je haar, de zon op je huid)

Eric Schuijt

Hi Rini,

Wat een vrijheid, wat een ruimte!! Alleen de gedachte en het dromen al is de moeite waard om te hebben!!

Ik vraag me alleen wel af of je de handen zomaar elk land in mag voeren. Heb je daar al aangedacht en weet iemand hier het antwoord op? Gelden er regels voor (huis)dieren?

Succes, Rena :wink:

renaw schreef:Ik vraag me alleen wel af of je de handen zomaar elk land in mag voeren.
Tot nu toe heb ik daar nog nooit iets van gemerkt, maar ik kan me voorstellen dat als ze een beetje los zitten het voor problemen kan zorgen. :wink:

hahahaha, wat een stomme typfout.... ik bedoelde natuurlijk "HONDEN".

Groet, Rena :wink: