Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Crankstel krom - Forum Wereldfietser

Crankstel krom

Hallo medefietsers,

Vraag:

Ik heb m'n crank aan de kant van de tandwielen krom gereden. Is deze los te vervangen of moet ik m'n hele crankstel vervangen

Het is een shimano deore LF 510 Hollow Crank van 70 mm lengte

Vraag 2 : Als ik m'n hele crankstel toch moet vervangen kan ik dan "een goedkopere" versie van Shimano nemen bijv. Alivio

Alvast bedankt voor je meedenken

Een fiets met een kromme crank fiets niet echt lekker.
Gijscyclette schreef:Hallo medefietsers,

Vraag:

Ik heb m'n crank aan de kant van de tandwielen krom gereden. Is deze los te vervangen of moet ik m'n hele crankstel vervangen

Het is een shimano deore LF 510 Hollow Crank van 70 mm lengte

Vraag 2 : Als ik m'n hele crankstel toch moet vervangen kan ik dan "een goedkopere" versie van Shimano nemen bijv. Alivio

Alvast bedankt voor je meedenken

Een fiets met een kromme crank fiets niet echt lekker.
weet je zeker dat het de crank is en niet het pedaal?

Alivio etc gebruikt een vierkant asje, de 510 gebruikt de brede octalink. Bij een goedkope crank heb je dus een nieuwe as nodig

Misschien dat een losse rechtercrank leverbaar is, maar bedenk dat je bij een nieuw crankstel gratis nieuwe bladen krijgt

Mocht je nieuwe (goedkope) cranks gaan kopen, dan zou ik ook eens kijken naar de Truvativ Isoflow (voor vierkante as). Het zijn nette cranks voor een euro of veertig, en in diverse maten te leveren. Het grote voordeel is dat ze verwisselbare bladen hebben, zodat je als de eerste bladen versleten zijn gewoon nieuwe bladen kunt kopen, in plaats van de hele crankset weg te gooien. Dat laatste stuit mij althans wat tegen de borst.
Wim