Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga Miyata trekkingfiets - volgeveerd kader ? - Forum Wereldfietser

Koga Miyata trekkingfiets - volgeveerd kader ?

Koga Miyata volgeveerd kader, kopen of niet kopen?

Doen!
10%
1
Nee, nee, nee.
90%
9

Hallo,

ik kan voor een goed prijsje een nieuw kader van Koga Miyata op de kop tikken, een eerder model van in 2002 ( http://www.koga.com/nl/bike.asp?collect ... 4&id=96371 )
Het betreft hier 'n trekkingskader model "Globetraveller-S".
Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen met dit model, omdat ik me vragen stel bij het nut en de efficiëntie van zo'n volgeveerd kader, zeker omdat dit kader heden 2006 niet langer in de productielijn van Koga zit (viel de verkoop algemeen tegen? was er een specifieke reden waarom 't tegenviel? was er een probleem met 't kader?).
Het kader zou het begin kunnen zijn van m'n eigen trekfiets die ik volledig zelf zal samenstellen, en zou in 2009 meemoeten naar de friendship highway (maar zal evengoed moeten dienen om in de Alpen/Pyreneeën/... rond te trekken).

M'n broer heeft 'n worldtraveller en ikzelf heb 'n xrunner pro (mountainbike) van Koga, en totnogtoe ben ik zééér tevreden van wat Koga aflevert.

Laat maar komen die reacties!

mvg,
Lanseloet
Werd dit frame dan los verkocht? Of is het frame overgebleven omdat iemand de afmontage heeft overgezet naar een ander frame?

't frame wordt los verkocht, idd.

Of als er iemand ervaringen heeft met 'n ander full-suspension kader waar hij/zij fietstrekkings mee onderneemt?
Het ligt er nogal aan wat een goed prijsje is, of de fietsonderdelen voor jouw maat geschikt zijn. Je zou kunnen overwegen om (moeilijkmoeilijk) het frame weer te verkopen en een ander frame te kopen, want wellicht is het niet toevallig dat volgeveerde vakantiefietsen nooit echt zijn doorgebroken.
Leon
'k Heb zelf een Koga WT-S 2002; geveerde voorvork en zadelpen vering dus. Mij komt het voor dat dat de maximale vering is die je wilt/nodig hebt. Van een volgeveerd frame loop ik niet direct over van enthousiasme -- ook al is het van Koga.

Vering lijkt mij eerder een modeverschijnsel. Ik ben net bij een duurdere trekkingsfiets uitgekomen om dat de goedkopere merken (Gazelle, Oxford, Thompson,...) alles wat ook maar kon veren vol vering zetten. Dit leek me alles behalve efficient fietsen. Bovendien verslijten alles wat sneller (enzij je natuurlijk weer voor super duur materiaal gaat)
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Santos Travelmaster met 26 inch wielen (brede banden vangen ook wel al aardig wat schokken op).
Afblijven van vering

Mijn idee is dat voorvering een flinke toegevoegde waarde is.
Comfort gaat flink omhoog, zelfs handig voor de bonkige klinker weggetjes in Nederland.
Wel is voorvering handig welke met een handeltje valt uit te zetten. Dit voorkomt energie verlies op steile klimmen.

De CUBEMAN, ook actief op dit forum, rijd een volgeveerde ATB en kan meer vertellen over dit soort fietsen tijden fietsreizen.

Mijn volgende fiets heeft in iedergeval weer voorvering!

John.

Hmm, m'n vermoedens zien zich bevestigd.
Bedankt voor de comments nog.
Misschien moet ik maar eens zo een bobyak kopen, minder prijzig ook dan een geheel nieuwe fiets :) .

Wat voor veren gebruikt KOGA om het kader vol te veren: duivenveren, eendenveren of pauwenveren?

eh, dat komt van full-suspension; vrij vertaald naar volgeveerd
grappige

Lanseloet schreef:eh, dat komt van full-suspension; vrij vertaald naar volgeveerd
grappige
Of was het nu toch fool-suspension...? :-)