Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Een Aldi fiets??? - Forum Wereldfietser

Een Aldi fiets???

Deze week heeft de Aldi weer een fiets in de aanbieding. Deze fiets heeft alles wat ik van een nieuwe fiets wil; verende voorvork, naafdynamo, tassendragers voor en achter, aangepast stuur etc etc.

Kan dit nou een goede fiets zijn doordat de onderdelen 'merkloos' zijn?

Wil iemand hier even naar kijken? en kan iemand hier iets zinnigs over zeggen???

ben benieuwd...

www.aldi.nl

links bovenin kun je klikken naar aldi actueel

bedankt! :idea:

Kijk even hier, het onderwerp is pas aan bod geweest.

Ellen

Waarom zou je bij een goedkope fiets een verende voorvork willen? Die veren niet, maar zijn wel zwaar en kunnen kapot. Hetzelfde geldt voor een naafdynamo. Een goede naafdynamo als de SON is fantastisch, maar een beetje luxe voor een vakantiefiets waarmee je slechts zelden in het donker fietst. Goedkope naafdynamo's geven ook als het licht niet aanstaat ongeveer 7 Watt extra weerstand, en dat is mooi zo'n 15 % van wat je als vakantiefietser met je spieren levert. Ook met het licht aan leveren ze nauwelijks minder weerstand dan een goede gewone dynamo. Een heel goede als de B&M s6 levert zelfs ingeschakeld duidelijk minder weerstand dan de meeste naafdynamo's (op de onvolprezen SON na, natuurlijk). Het enige voordeel van goedkope naafdynamo's is dat ze stil hun werk doen, zodat je kunt denken dat ze geen weerstand leveren.
Voor het overige is alles over zulke fietsen al gezegd.
Wim

fietsjunks schreef:Kijk even hier, het onderwerp is pas aan bod geweest.

Ellen
dank je wel :)

Hoi Bio,

"Deze fiets heeft alles wat ik van een nieuwe fiets wil",

Alles wat ik wil? Is de fiets bedoeld als een stadfiets of een reisfiets? Als stadsfiets kun je wel wat risico's lopen. EN. Je kunt er jaren plezier van hebben.
Als reisfiets zou ik je adviseren naar een goed bekend staande rijwielhandel te gaan. Uitleggen wat je wilt, en een tweede hands fiets kopen.

Van een verende voorvork heb ik, behalve op een MB, nog niet veel goeds gehoord als lange afstands fiets.

Greets Wim