Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lofoten in juli ! drukke E 10 verkeersader ?? - Forum Wereldfietser

Lofoten in juli ! drukke E 10 verkeersader ??

De ganse maand juli ga met mijn net zwangere vrouw naar Noorwegen ! Normaal gingen we de fjorden en bergland tussen Alesund en Bergen befietsen, maar ik dacht dat het misschien minder zwaar zou zijn om de Lofoten eilanden groep te befietsen en verder langs de kust naar Trondheim ! Wie heeft er info rond de drukte daar waar ik dus absoluut niet van hou is dat om de paar seconden er een mobilhome voorbij zoeft ! Of is het zo niet ? Andere suggesties voor een minder zware tocht ?? Hartelijk dank Frank

tsja, het is dan wel hoogseizoen...
in juni zagen wij ook wel wat van die campers, maar het viel reuze mee, we hebben ons er niet aan geergerd.
Er is nou ook eenmaal weinig keus aan doorgaande routes naar de Noordkaap, dussss....

Maar de natuur maakt een hoop goed!

Heel veel plezier in ieder geval!
Frank

Komen we elkaar vast wel tegen...wij gaan in juli ook die kant weer op.De drukte die je vreest valt reuze mee.Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat het wel tegenvalt als het koud en nat is.Je kunt dat zo treffen.

succes en veel plezier

De lofoten is een geweldig mooie plek in noorwegen. Het was in onze reis vanaf de noordkaap toch wel echt een hoogtepunt. De E10 zal wel redelijk druk zijn omdat veel mensen weten dat de lofoten zo mooi zijn. De weg is al met al redelijk vlak, soms een klimmetje, maar goed te doen.
In Juli gaat de zon niet onder op de lofoten. Wij hebben hier gebruik van gemaakt door savonds het laatste(en mooiste) eiland over te fietsen. Het was toen heerlijk rustig.

Het tweede stuk van Bodo naar Trondheim kent twee alternatieven. Je kan de E6 nemen (highway naar de noorkaap) of de rv17. De rv17 (coastal route) volgt de zee. Wij hebben het eerste stuk vanaf Bodo de Rv17 gefietst. Het is een prachtige weg en wij vonden hem heel erg rustig. Ze probeerden het toerisme groter te maken langs deze weg, maar dat leek een beetje mislukt. Er stonden campings te koop en eigenlijk zagen we ook nooit iemand staan op deze campings. Het is dus een erg fijne fietsweg.
Er moet echter wel vaak met een pontje overgevaren worden. Wij waren dat op een gegeven moment best een beetje beu aangezien we vaak lang moesten wachten en het toch wel redelijk koud was. Wij zijn toen naar de E6 gefietst.
Ook de drukte op de E6 viel erg mee. Toch hadden we al snel spijt om de E6 te befietsen. Het was landschappelijk gewoon een stuk minder.

De Lofoten en de RV17 zijn zeker een aanrader. Lofoten is echt 1 van de mooiste dingen in noorwegen, zeker met een zonnetje.

Op onze site kan je er nog wat meer over lezen.

Suc6

@giantus: moet je wel ff je site vermelden :)

Hihi,

Dat is http://www.fietsenineuropa.nl/noordkaap ... intro.html
:D

Ik sluit me voor het overige trouwens helemaal bij Giantus aan :wink:

Gudrun

In de lofoten kun je echt heeeeellll rustig rijden.
Zelf met de moror geweest Tip volg de kleine wegen op de kaart en je komt overal!!
Wij hebben een week in een groot huis overnacht (plaats ???? moet ik opzoeken daar keek zag je 1x per uur misschie een auto (was een doorgaande weg! langs de kust. Als je meer wilt weten zoek ik het even voor je op.