Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Poedercoaten of spuiten? - Forum Wereldfietser

Poedercoaten of spuiten?

In mijn hele lange zoektocht naar de ideale vaderfiets/trekkingfiets ben ik nu wellicht zover dat ik maar een maatfiets laat bouwen bij Vittorio. Nu ja, ik heb contact met hun.
Heel mooi allemaal, maar zij spuiten hun frames. Omdat ik ontwerper ben, weet ik dat dat minder hard is dan poedercoaten (santos, vsf, koga, etc; herkenbaar aan sinaasappelhuidje), en milieubelastender. Zijn er mensen die slechte ervaringen hebben met gespoten frames van Vittorio? Of goede ervaringen?

Alvast weer bedankt voor de reakties! Alexander

Ik heb dan wel geen ervaring met de gespoten frames van Vittoria maar misschien dat je hier toch wat aan heb. Ik ben in het bezit van een Canondale racefiets. Dit alluminium frame is niet gepoedercoat. Het heeft wel een ander soort behandeling gehad wat zogenaamd millieuvriendelijker is. De fiets is 3,5 jaar oud. Rond de luchtgaatjes ontstaat nu een soort "corrosie-vorming". Er zitten luchtbellen onder de lak en de lak laat los. Ik ben van plan om in de loop van de tijd het frame opnieuw te laten spuiten. Maar een ding is zeker: ik laat het eerst poedercoaten. Mijn fiets moet gewoon goed zijn. Het mag dan wel millieu-onvriendelijker zijn ..." but I don't care". Een auto belast het millieu vele malen meer.

Heej Alexander,

Ga je nou toch voor een Vittorio? Jammer dat je de Santos laat staan hoor... :lol:
Die kun je trouwens ook poedercoaten! :wink:

Hmm, interessant. Bij mijn oudere giant van aluminium deed zich hetzelfde probleem voor; het bladerde daarna gewoon af zodat er een witte, aangetaste laag overbleef.