Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gezocht een tweedehands All Rohler of Santos 3+ - Forum Wereldfietser

gezocht een tweedehands All Rohler of Santos 3+

Hallo mede-wereldfietsers,

Voor mijn fietsvakanties gebruik ik nu een Koga F3 met framemaat 57.

Voor de wat zwaardere fietsvakanties ben ik op zoek naar een tweedehands fiets.

Ik denk aan een:
- All Rohler van Idworx met framemaat M (=52) of
- Santos 3+ framemaat 57.

Uiteraard heb ik exemplaren gezien op de websites van diverse bedrijven. Ik ben benieuwd of jullie daar ervaringen mee hebben en wellicht tips hebben. Ik hoor ze graag.

Met vriendelijke groet,
Marcel
Beide prima fietsen. De idworx zal vaak wat lichter zijn. Je zou ook nog de Pinion varianten kunnen overwegen, ga daar ook vooral eens mee proefrijden als je dat nog niet gedaan hebt. En dan zowel met de 12-speed als de 18-speed variant, waarbij de laatste mijn voorkeur heeft.

De Santos heeft ook nog een variant met Magura hydraulische velgremmen, terwijl je bij idworx als je die wens hebt naar een Easy Rohler zult moeten.

Kijk bij een tweedehands Rohloff fiets met excenter kritisch naar het frame rondom de excentrische trapas. Als daar beunhaas aan bezig is geweest dan willen ze daar wel eens breken of scheuren.

En eventueel misschien nog andere merken zoals bijvoorbeeld Avaghon, Tout Terrain of Koga World Traveller Classic meenemen in je zoektocht? Met die laatstgenoemde kopen bij een vakman zou je misschien zelfs je huidige Koga in kunnen ruilen?
mabofa schreef:
wo 18 mar, 2026 22:34
Uiteraard heb ik exemplaren gezien op de websites van diverse bedrijven. Ik ben benieuwd of jullie daar ervaringen mee hebben en wellicht tips hebben. Ik hoor ze graag.
'k Schreef er hier al wat over:

viewtopic.php?p=478030#p477743