Additionally, paste this code immediately after the opening tag: trekkerstentje....welke? - Forum Wereldfietser

trekkerstentje....welke?

Hallo allemaal!!

Ik heb net een Koga E-Worldtraveller gekocht. Ik ga met deze fiets van de Middilandse zee naar de Atlantisch oceaan fietsen, zijdelings de Spaanse Pyreneeën volgend. Voor deze onderneming moet ik een tent aanschaffen. Ik heb nog een tent, maar die is 40 jaar oud, toen gekocht met mijn vader, op mijn 18de bij Bever in Eindhoven. Daar heb ik jaren in geslapen. Het eerste jaar elke nacht, al trekkend door europa naar Azië. 'n Eenstokstent, erg mooi. Er zitten nu wat gaatjes in, en qua gewicht en opzet gemak zou het vandaag de dag wel wat beter kunnen, zou je denken. (qua estetique betwijfel ik het...)

Dus een koepel tentje, snel makkelijk en licht...zou ik denken.
Ik ga alleen, maar ik wil een twee persoons tent met een luifel.

Tips?

Ah, deze ben ik al tegen gekomen (ook op dit forum!!); de X-Dome2 van Durston

PS. Dat ik de Koga Worldtreveller heb gekocht, kwam ook door berichtgeving op dit forum. Een jongen en een meisje waren er letterlijk de wereld mee rondgegaan. Een paar weken geleden werd hun film vertoond; Alles er tussenin", in Amersfoort. Die heb ik helaas gemist. Maar door de berichtgeving dat deze fietsen inderdaad in staat zijn om de wereld te omcirkelen , gaf mij genoeg vertrouwen om ook zo'n fiets te kopen (de mijne is wel een e-bike, mijn eerste trouwens en ik ben nog steeds bezig een geestelijke omslag te maken, komende van de racefiets).

Groet,
en alvast bedankt voor bijdrage.
Hoe lang ben je want een hele mooie tent kan te klein zijn en daar heb je niks aan. Dus probeer eerst daar zelf op te zoeken. En ga anders eens langs bij Denig, Zwerfkei of Bever (waar ze ook tenten hebben staan)