Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route van Chengdu naar Guilin (China) - Forum Wereldfietser

Route van Chengdu naar Guilin (China)

Ik ben van plan om begin September een maand in China te gaan fietsen als onderdeel van een langere fietstocht. Ik wil eindigen in Guilin. Het lukt me nog niet om online een goede route van rond de 25-30 dagen te vinden. Mijn idee is nu om vanaf Chengdu te fietsen, maar ik sta open voor andere opties. De routes die ik nu vind hebben een enorme hoeveelheid hoogtemeters (40.000 hm, voor 1600km fietsen) en dat gaat me te ver. Heeft iemand tips voor een mooie route?

Groeten,
Tom
Ben nog nooit in China geweest en heb verder eigenlijk geen idee. Maar uit nieuwsgierigheid naar die 40.000 hm eens gekeken in Brouter en dan blijk je potentieel onder de 20.000 hm uit te komen. Andere routes, noordoostelijker, geven 25.000 hm. Lijkt al wat meer behapbaar. Over hoe fietsbaar/leuk/avontuurlijk/vrachtwagenvrij enz. deze door Brouter getrokken routes verder zijn kan ik uiteraard niks zeggen.
Schermafbeelding 2026-02-21 om 10.49.08.png
Ik zou eerder van bv Shanghai naar Guilin fietsen; dat lijk je zonder echt veel hm's te kunnen doen; bv als je een route neemt net zuid van Wuhan langs, blijf je in het redelijk vlakke gebied tussen de bergruggen. Of een nog meer noordelijk route, via Xinyang. Als je Google Maps in de 'Terrain' layer zet, kun je mooi de heuvel- en bergruggen zien.

Gezien de geografische ligging van Chengdu zul je altijd veel berggebied moeten doorkruisen.