Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onderzoek: ervaringen van vanlifers & fietskampeerders met s - Forum Wereldfietser

Onderzoek: ervaringen van vanlifers & fietskampeerders met s

Voor mijn studie Commerciële Economie ben ik bezig met een marketingonderzoek naar slaapzakken van The North Face, met als doelgroep vanlifers en fietskampeerders tussen ongeveer de 25 en 40 jaar oud. Omdat jullie veel onderweg zijn en regelmatig buiten of in een busje overnachten, ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.

Met deze korte vragenlijst wil ik inzicht krijgen in:
welke eigenschappen belangrijk zijn bij het kiezen van een slaapzak,
hoe premium merken zoals The North Face worden ervaren,
en of mensen bereid zijn om meer te betalen voor kwaliteit, comfort en duurzaamheid.

De antwoorden worden uitsluitend gebruikt voor een schoolonderzoek en blijven anoniem. Alvast heel erg bedankt voor het meedoen!

Vragen:

- Ben je bekend met slaapzakken van The North Face?

- Welke eigenschappen vind jij het belangrijkst in een slaapzak tijdens vanlife of fietskamperen?
(Bijvoorbeeld: isolatie, pakvolume, gewicht, comfort, duurzaamheid, merk, etc.)

- The North Face slaapzakken zitten vaak in een hogere prijsklasse. In hoeverre ben jij bereid om meer te betalen voor een premium slaapzak?

- wat zou jij betalen voor een slaapzak?

- Wat verwacht je van een slaapzak van 320 euro?

- In welke situaties zou jij overwegen om te investeren in een duurdere slaapzak?

Alvast bedankt voor jullie tijd en reacties! 🙌
Tip voor je onderzoek: Maak een google form aan met standaard antwoorden per vraag en de optie voor open antwoorden Is makkelijker voor lezers om snel te antwoorden en ook voor jou om resultaten te meten zonder door ellenlange open antwoorden te moeten ploegen. :wink:

Hier mijn antwoorden:

- Welke eigenschappen vind jij het belangrijkst in een slaapzak tijdens vanlife of fietskamperen?
De combinatie van warmte en pakvolume en gewicht, is erg afhankelijk van de bestemming

- The North Face slaapzakken zitten vaak in een hogere prijsklasse. In hoeverre ben jij bereid om meer te betalen voor een premium slaapzak?
Nu ik meer te besteden heb wel, een paar jaar terug deed ik het met een budget slaapzak en extra fleece deken voor koudere nachten

Erg afhankelijk van de temperatuur die nodig is, maar 300-350 euro voor een 4 seizoens slaapzak is te doen. Het is een lange termijn investering

Voor een synthetische vind ik het aan de dure kant, voor dons is het denk ik een goede richtprijs

- In welke situaties zou jij overwegen om te investeren in een duurdere slaapzak?
Langere fietsreizen waarbij ik in aanraking kom met verschillende seizoenen en gebieden.
Karlijn schreef:
di 20 jan, 2026 12:34
Voor mijn studie Commerciële Economie ben ik bezig met een marketingonderzoek naar slaapzakken van The North Face, met als doelgroep vanlifers en fietskampeerders tussen ongeveer de 25 en 40 jaar oud. Omdat jullie veel onderweg zijn en regelmatig buiten of in een busje overnachten, ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.

Met deze korte vragenlijst wil ik inzicht krijgen in:
welke eigenschappen belangrijk zijn bij het kiezen van een slaapzak,
hoe premium merken zoals The North Face worden ervaren,
en of mensen bereid zijn om meer te betalen voor kwaliteit, comfort en duurzaamheid.

De antwoorden worden uitsluitend gebruikt voor een schoolonderzoek en blijven anoniem. Alvast heel erg bedankt voor het meedoen!

Vragen:

- Ben je bekend met slaapzakken van The North Face?
ik ken ze van naam.

(Bijvoorbeeld: isolatie, pakvolume, gewicht, comfort, duurzaamheid, merk, etc.)
isolatie = afhankelijk van bestemming. verder is naast pakmaat, gewicht en duurzaamheid ook de lengte van de slaapzak van belang.

laatste keer dat ik op zoek was naar een slaapzak waren alle slaapzakmodellen van north face die ik tegenkwam te klein; dus nee ik ga niks betalen voor een north-face-slaapzak. wel of geen premium ;)

als hij 'past', maar zou wel beetje treurig zijn als alleen de 'dure' modellen een extra groot model hebben :roll:

Alvast bedankt voor jullie tijd en reacties! 🙌