Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisverzekering voor fietsers - Forum Wereldfietser

Reisverzekering voor fietsers

Welke reisverzekering is aan te bevelen voor kamperende fietsers?

Bij het doorlezen van de voorwaarden van een aantal verzekeraars is duidelijk dat die niet voor fietsers zijn bedacht.

Tips?
Fietsvakanties is ook wel een beetje een niche natuurlijk. Waar loop je dan precies tegen aan?
Op dit forum zijn eerder vergelijkbare vragen gesteld (38 hits bij "reisverzekering" in de onderwerptitel). Had je die reacties al gelezen?

search.php?keywords=Reisverzekering&ter ... ubmit=Zoek
Ik let altijd op 2 dingen:
*Zorgkosten verzekerd indien ik verongeluk en zorg nodig heb
*Controleren dat 'gewoon fietsen' (wat vakantiefietsen in feite is) niet stiekem is uitgesloten omdat ze het een 'extreme sport' vinden. En ja ik heb al polissen voorbij zien komen waar ze fietsen buiten verharde wegen al onder de 'extreme sport'-module scharen :roll:

Verzekering voor fiets/kampeermateriaal vind ik wat minder interessant.

Dit geldt overigens alleen voor reizen van max een paar weken binnen west europa. Gaat het om een fietsreis van een jaar naar het verre Oosten, dan zou ik waarschijnlijk op andere/meer zaken letten.
Zolang de fiets niet als vervoermiddel geldt voor de verzekering (zoals dat met een auto wel gebeurt) is het een probleem als je strandt met een niet te repareren fiets. Einde vakantie….
Polling schreef:
vr 05 dec, 2025 08:14
Zolang de fiets niet als vervoermiddel geldt voor de verzekering (zoals dat met een auto wel gebeurt) is het een probleem als je strandt met een niet te repareren fiets. Einde vakantie….
Maar hoe zie je dat voor je? Niet te repareren fiets is meestal (als het goed is)geen kwestie van financiën maar van aanbod onderdelen en expertise. Een auto kan je makkelijk vervangen. Ik denk niet dat verzekeraars een geschikte vakantiefiets gaan organiseren.