Additionally, paste this code immediately after the opening tag: La Vélosud - Forum Wereldfietser

La Vélosud

In het boek "Epic Bikerides of Europa" zag ik een route over de Pyreneeën van de Atlantische Oceaan naar de Middellandse Zee. Die route is mij veel te zwaar, maar ik zag wel een soort alternatief: La Vélosud. Ook van de oceaan naar de Middellandse zee.
Heeft iemand die route al eens gefietst? Kan je er iets over vertellen? De moeite waard? Zwaarte? Van west naar oost, of andersom? Ik twijfel nog of ik deze doe (aan de Franse kant van de Pyreneeën), of een alternatief moet zoeken aan de Spaanse kant....
https://nl.francevelotourisme.com/fietsroute
Kijk hier naar eens of er wat voor jou bij zit.
Dankjewel Poppink,
Daar had ik deze route gevonden. Maar de beschrijvingen zijn altijd positief, dus was ik juist benieuwd naar ervaringen.
Heeft iemand die route al eens gefietst?
Stukken van gefietst. Het is een relaxte route. Veel oude spoorbanen en rustige weggetjes.
Je kan op de genoemde site een route segment aanklikken en dan per segment zien hoeveel weg/fietspad/spoorlijn er in zit.

Laatste stuk voor Perpignan heeft wel paar klimmetjes die in de Augustus zon zwaar kunnen zijn. Maar krijgt er mooie canyon's voor terug.
Dankjewel Willem !
Ik denk dat ik deze doe van west naar oost en dan door op de groene weg naar de Middellandse zee.
Mei- juni is het qua weer ook prima. Lijkt me een mooie combinatie 👍