Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voedselvergiftiging - Forum Wereldfietser

Voedselvergiftiging

Enkele dagen na mijn thuiskomst uit Zwitserland (geland op Schiphol 12 september) werd ik niet goed. Ik zat samen met mijn vrouw in een touringcar, die ons naar een concert in Rotterdam zou brengen.
Even voor Zwolle werd ik niet goed; uit de bus gestapt bij een Shell-tankstation en daar een taxi gebeld om ons terug naar huis te brengen. Prijs € 382,--!
Dokter verwittigd: die constateerde bij mij darminfectie en voedselvergiftiging. Geen idee waar ik die had opgelopen en hoe? Zo misselijk, ik kwam een week het bed niet uit, veel geslapen en bijna niks gegeten. Zes kilo afgevallen. Na enige weken ging het wat beter met me, maar ik ben bang dat de voedselvergiftiging bepaalde organen heeft aangetast, zo denk ik erover.
Ik heb nog steeds last van mijn evenwicht. Vorige week geprobeerd te fietsen, twee kilometer, nee terug naar huis. Vanmorgen mijn fiets buiten klaargezet maar toch nog een smak op de vloer in de woonkamer gemaakt, even weer gaan liggen. Ik ben al bijna 75 jaar. Denk erover om met m'n internationale fietstochten helemaal te stoppen. Alleen nog maar lokale tochtjes maken.
56 jaar vele internationale fietstochten gemaakt, dat is al bijzonder.
Mijn reisverzekering heeft de geannuleerde bustocht naar Rotterdam, de kaartjes voor Ahoy en de taxirit volledig terug vergoed.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 19 okt, 2025 12:55
Enkele dagen na mijn thuiskomst uit Zwitserland (geland op Schiphol 12 september) werd ik niet goed. Ik zat samen met mijn vrouw in een touringcar, die ons naar een concert in Rotterdam zou brengen.
Even voor Zwolle werd ik niet goed; uit de bus gestapt bij een Shell-tankstation en daar een taxi gebeld om ons terug naar huis te brengen. Prijs € 382,--!
Dokter verwittigd: die constateerde bij mij darminfectie en voedselvergiftiging. Geen idee waar ik die had opgelopen en hoe? Zo misselijk, ik kwam een week het bed niet uit, veel geslapen en bijna niks gegeten. Zes kilo afgevallen. Na enige weken ging het wat beter met me, maar ik ben bang dat de voedselvergiftiging bepaalde organen heeft aangetast, zo denk ik erover.
Ik heb nog steeds last van mijn evenwicht. Vorige week geprobeerd te fietsen, twee kilometer, nee terug naar huis. Vanmorgen mijn fiets buiten klaargezet maar toch nog een smak op de vloer in de woonkamer gemaakt, even weer gaan liggen. Ik ben al bijna 75 jaar. Denk erover om met m'n internationale fietstochten helemaal te stoppen. Alleen nog maar lokale tochtjes maken.
56 jaar vele internationale fietstochten gemaakt, dat is al bijzonder.
Mijn reisverzekering heeft de geannuleerde bustocht naar Rotterdam, de kaartjes voor Ahoy en de taxirit volledig terug vergoed.
De reisverzekering? Je had een overnachting geboekt in Rotterdam dan ofzo?
Hopelijk knap je snel weer helemaal op. Op zich is Zwitserland geen land dat bekend staat om het gevaar op voedselvergiftiging, dus dit had je waarschijnlijk ook gewoon in Nederland kunnen gebeuren. Geen reden om je internationale tochtjes te stoppen dus (tenzij je je er zelf niet meer comfortabel bij voelt)
Nee geen overnachting in Rotterdam. Het was een middag optreden van de Taptoe.
Maar m'n leeftijd hè, m'n krachten nemen al af. Vroeger kon ik zonder moeite 180 km per dag fietsen, nu nog maar enkele tientallen km's.
Gas terug nemen op jouw leeftijd is echt geen schande hoor Martin. Sommige zaken moet je aanvaarden. Hopelijk kan je met iets minder kilometers of snelheden nog jaren lang genieten van je tochten. Geniet van wat je kan en focus niet te veel op wat lastiger wordt.
zo 19 okt, 2025 13:29
Maar m'n leeftijd hè, m'n krachten nemen al af. Vroeger kon ik zonder moeite 180 km per dag fietsen, nu nog maar enkele tientallen km's.
Tijd voor een e-bike dan om nog langere stukken te kunnen blijven fietsen? Is geen schande met 75 jaar.
Mijn vrouw (is 17 maanden ouder dan ik) heeft een e-bike, maar er staan al vier fietsen in de schuur, drie daarvan van mij. Ik neem geen afstand van m'n mooie bestaande fietsen. Er kan geen vijfde bij. Morgen huisarts bellen.
zo 19 okt, 2025 23:31
Mijn vrouw (is 17 maanden ouder dan ik) heeft een e-bike, maar er staan al vier fietsen in de schuur, drie daarvan van mij. Ik neem geen afstand van m'n mooie bestaande fietsen. Er kan geen vijfde bij. Morgen huisarts bellen.
Tja… als er fietsen staan waarop je niet meer fietst of kan fietsen, en dat de reden is dat je geen fiets aanschaft waarop je wel kan / gaat fietsen, kan je misschien toch beter andere prioriteiten stellen?
180 km vroeger wat is daar nog van over. Heb je 100 km moeten inleveren dan moet je zeker niet klagen.
Geen koorts en geen pijn dan dan zou ik nog even een dagje wachten met naar de huisarts te bellen.
Als je samen met je vrouw gaat fietsen zou dat best teveel kracht kunnen kosten voor jouw. Mijn ervaring is dat dat met het jaar zwaarder is gaan worden. Helemaal als je samen tegen de wind moet trappen.

Je kan ook een account bij Vinted nemen. Als je het niet gebruikt verkoop het dan. :D
Nou dat klinkt pittig Martin. 6kg kwijt is niet niks. Wees een beetje zuinig op jezelf.

Ik vraag me af; op welke grond heb je de gemaakte kosten bij je reisverzekering kunnen verhalen? Het klinkt wel héél coulant.
Fijn Martin dat je net als ikzelf al bijna 75 jaar jong bent en nog fietsen kan zonder trapondersteuning.
Ik sprak een mevrouw van 90 jaar die soms nog op haar fiets stapte, helaas een keer ten val kwam en daardoor onzeker werd dat zij dat fietsen verder gestaakt heeft. Jij en ik zijn dan nog jong!
Ik zou geen 180 km op een dag kunnen en willen fietsen. Ik ben al blij als ik rond de 80 km kan fietsen. Meer hoeft ook niet. Het is al zo mooi dat we nog kunnen fietsen zonder trapondersteuning. Of zoals ik laatst een man van mijn leeftijd sprak, die gebruikt trapondersteuning alleen als hij vermoeid geraakt en nog een eindje te gaan heeft. Gewicht fiets is dan wel minimaal 18 kg. Maar dat weegt een Santos zonder trapondersteuning ook al snel. En betaal je ook nog eens de hoofdprijs voor en dan zou ik nu ook kiezen voor elektrisch. Hoewel als ik die prijzen zie........ en ik vraag mij altijd erbij af wat kan ik aan zo'n fiets zelf repareren als het erop aan komt? Wil ik afhankelijk zijn van een fietshersteller?
Al zijn daar ook weer mooie verhalen over te vertellen.

Dat je een voedselvergiftiging hebt opgelopen is vervelend maar lijkt mij van voorbijgaande aard.
Een darminfectie heb je in soorten en maten. Neem het noro virus waar je flink brak van kan worden. Maar in onze westerse wereld met al onze voorzieningen komen we er meestal wel goed vanaf. Houd je aan de voorschriften die een arts voor schrijft. Je lijkt mij een verstandig man. 6 kilo afvallen doordat je een weekje weinig at en dronk klinkt mij niet overdreven veel. Heb je twijfels over je organen? Doe een check bij je huisarts. Dat zou ik met mijn kat ook doen (uiteraard een dierenarts). Zeer beslist ook met mijzelf.

Fijn dat een verzekering nog zoveel voor je vergoed heeft. Wat bof je toch vent. Ik gun het je van harte.
Veel beterschap en laat horen hoe dit verder voor je verloopt.
Dank je allemaal. Vanmiddag bij de dokter geweest. Wat onderzoekjes en tests gedaan. In één rechte lijn je ene voet voor je andere met je tenen tegen je hiel aan lopen, ging niet goed. Dan verloor ik meteen m'n evenwicht. Ik gebruik nooit alcohol hoor. Iets met steentjes in het slakkenhuis die op de verkeerde plek zitten. Er werd mij geadviseerd om Brandt-Daroff-oefeningen te doen. Met 4 weken moet het over zijn.