Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nomad slaapzakken? - Forum Wereldfietser

Nomad slaapzakken?

Ik ga komende zomer met dochterlief fietsen naar Berlijn en ben van plan om te gaan kamperen. Ben me nu aan het oriënteren op slaapzakken maar kan geen beslissing nemen. De eisen zijn: licht, het liefst onder de honderd euro, niet te warm, niet te koud en geen mummie. Nu zijn er wat opties waaronder de Nomad Travel Light, maar ook de Nomad Double-S lijkt me wel wat. Ik weet nog niet of ik in de toekomst ook in de voorjaars- en/of herfstvakanties ga kamperen maar sluit het niet uit.
Heeft iemand ervaring met de genoemde Nomad slaapzakken en kan mij wat meer vertellen over het gebruikscomfort danwel over andere in aanmerking komende slaapzakken?

Nomad is een typisch middenklasse-merk, d.w.z. niet te duur en best redelijk goed. Geen top-spul, dus het zal ietsje volumineuzer en zwaarder etc. zijn, maar daardoor ook veel betaalbaarder.
Ik ken genoemde slaapzakken niet speciaal, maar over het algemeen zijn de slaapzakken van Nomad wel oké. Ze zijn volgens mij ooit hiermee begonnen, en in hun segment behoren die nog altijd tot de betere.

Kijk ook eens naar de Wildebeast slaapzakken van Perry Sport. Redelijke prijs, goede kwaliteit. Ikzelf heb de Wildbeast Scaly. Mummy-model gevuld met eendendons. Ik ben hier heel tevreden over. Ze hebben verschillende modellen, maten en types.

De travel-light van Nomad is een lekkere compacte slaapzak, die je niet bij hele lage temperaturen moet gebruiken. Dus voor de zomer is hij uitstekend, ook omdat het een dekenmodel is, wat erg praktisch is. :lol:

Ik ken de slaapzakken zelf niet, en ben nu de gelukzalige gebruikers van een hele warme maar ook dure Demmenie.
Mijn eerste slaapzak was en is een mummy van V&D. Voldoet na 8 jaar nog steeds heel goed (niet zoveel gebruikt). Synthetisch, dus wel iets zwaarder en iets minder duurzaam, maar wel goedkoop en diervriendelijk. Was voor de herfst bedoeld, maar heb hem zelfs voor wintertrektochten gebruikt; gewoon je kleren aanhouden. Toen ik dat dus echt leuk vond, heb ik een expeditieslaapzak gekocht. Maar om zo te beginnen lijken slaapzakken van Nomad en Wildebeast me hele goede, betaalbare en ook duurzame keuzes.

Als jullie in de buurt van Rotterdam wonen mogen jullie ook gewoon de mummy van V&D lenen. Hij is dus nog niet veel gebruikt en helemaal schoon. Nu ik een kind heb, doen we het rustig aan, en kunnen belangstellenden hem gewoon lenen als ze willen (mits een binnenslaapzakje wordt gebruikt voor de hygiene. Maakt me verder niet uit, maar ik leen vaak spullen uit omdat ik het zonde vind als ze toch niet worden gebruikt. Hoe dan ook: veel plezier!!!
Ik heb uiteindelijk toch maar de Nomad Double-S gekocht..
Heb nu bijna alles in huis voor een heerlijke fietsvakantie.

Mijn dochter heeft uit Berlijn twee Exped downmat(ten) 7 meegenomen wat 40 euro scheelde in prijs. De tent is er onderhand ook (de Wechsel Outpost) en ben nu aan het overdenken of ik niet ook nog een brander mee zal nemen om zelf het eten te maken. (Met moeders heb ik vorig jaar telkens ergens gegeten wat vanzelfsprekend wel duurder was). Nja, nog even brainstormen dus...... want ik heb helemaal geen ervaring met kamperen en eten maken.. :oops:

Komende week wil ik nog gaan kijken voor een goede (lees: betere) fietsbroek (heb nu Vaude). Op internet las ik goede berichten over de Assos maar ook over Pearl Izumi. Ik zweet best wel flink in de liezen en omringende delen :oops: en heb daar ook gewoon last van na een kilometer of 25. Aan de andere kant is mijn zadel denk ik ook niet helemaal optimaal (heb een Lookin)..
Als ik Eric mag geloven is de Terry Viale ClimaVent Gel Woman (wat een mond vol) goed. Maar ook een Brooks is goed..... zegt men.

Grrrrr.. nog meer te brainstormen dus :wink: ....