Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rammelende fietsaccuhouder Bosch PowerPack - Forum Wereldfietser

Rammelende fietsaccuhouder Bosch PowerPack

Wie heeft hier ook last van een rammelende fietsaccu/fietsaccuhouder van de bekende Bosch PowerPack??? Volgens mij is het probleem vooral dat de accu in de houder rammelt als je bijvoorbeeld over klinkers fietst. Heeft hier iemand ooit een oplossing voor gevonden? Ik heb wel proberen te klooien met meubelvilt op bepaalde plekken, maar dat mocht niet baten. Aandraaien de bouten hielp ook niet.

Imho is het design ook vrij fragiel, waarbij aan de zadelzijde het ding niet eens vastzit met bouten, maar meer vastgeklemd wordt met een soort plastic houder om de bagagedrager met wat rubber er omheen. Dit had sterker gekund...
Het hoort er een beetje bij helaas net bepaalde fietsaccus. Zelf geen oplossing voor gevonden en krijg van de oudjes in mijn omgeving vaker de vraag. Hij rammelt zo, kun je dat oplossen?

Rubber ringetje tussen de boutjes werkt enigszins. Maar gaat na verloop van tijd weer rammelen. Heb bij een powerpack die tijdens fietsen eruit deed donderen, de ellende van die klittenband riempjes gebruikt, in combinatie met een stuk fietsenband eronder. Ja toen was het gerammel ook wel grotendeels weg.

Mag hopen dat nooit een elektrische fiets nodig ga hebben.
Die oude frameaccu's van bosch rammelen niet.
En ik vermoed dat die nieuwe tube accu's ook niet rammelen (maar daar heb ik geen ervaring mee)

Je zou zeggen dat wat rubber op de juiste plekken het rammelen tegen moet gaan.
Maar ik heb hier alleen bosch frameaccu fietsen (gelukkig)
Er is altijd een definitie wat men storend vind. Mijn Ortlieb Tassen rammelen ook een beetje op de drager op het onverharde. Stoort mij niet.

ken echter mensen, ook toen nog bij een fietsenzaak deed werken. Welke echt bij ieder kraakje etc bij je op de stoep staan.

Terugkomend die accus kunnen zeker gaan rammelen al helemaal bij veel gebruik. Kom genoeg gekkigheid tegen.
Een stukje klittenband van de plakkende variant doet wonderen.
Die dingen zijn bij de fietsen die ik heb gehad gewoon te stellen door je fm, desnoods met een ringetje of rubbertje.
Er is 1 kritisch contactpunt, daar waar de accu aansluit op de bekabeling. Het andere bevestigingspunt (slotzijde) is niet heel kritisch en kan desnoods met wat huisvlijt door je fm worden aangepast (rubberjte/ringetje) waardoor het weer strakker zit.

Wij zitten nu op onze derde ebike gen en per persoon al snel richting de 125.000 kilometers. En zelfs onze eerste gen ebike draaien nog ergens(zie ze nog wel eens in de stalling). Het idee dat een ebike niet te repareren is en accus na een paar jaar onbruikbaar zijn is hardnekkig.

Dat ik nu lees dan een rammelende accu erbij hoort doet me echt rollen met de ogen. Dit is absoluut op te lossen.

En als je FM echt niks kan, plak je zelf een rubberstripje op je accu (of zoals boven zelf klevend klittenband).
De FM gebruikt zelfklevend klittenband in deze gevallen. :D
Als hobbyist EVA schuim/rubber/Ducktape/klittenband in alle vormen en maten.

Allemaal leuk en aardig krijg dus hobbyist met een werkplaatsje op vrijwilligheid. De laatste tijd steeds meer Ebikes. Prima, echter er schoort gewoon een hoop aan die fietsen wat betreft ontwerp en duurzaamheid.

Gisteren nog een accu welke langzaam uit zijn slede op de pakkendrager glijd. Kortsluiting maakt, en dan uiteindelijk de ondersteuning logisch stopt. Met wat rubber, afstelwerk is dat zo geregeld. Fiets van 7 jaar met minstens 40k op de teller. Hoort eigenlijk ook niet te gebeuren. Zijn zeker te herstellen, alleen wil de consument daar vaak niet voor betalen.

Fietsen rammelen, tikken en kraken altijd wel ergens vooral op niet glad asfalt. Na mate ze ouder worden is dat nog meer logisch. Genoeg elektrische fietsen welke een wat trillende rammelde accu hebben. Op oneven wegen helemaal .Ga daar niet eens een discussie over hebben.

En ja alle fietsenmakers zijn lui, slecht en vooral heel vervelende mensen. Snap de gemiddelde fietsenzaak op vandaag wel.
De meeste gewone fietsen halen de 40k niet in hun leven en een rammelende accu is na 7 jaar ook geen halszaak.

Zeker bij de a merken is de gemiddlede ebike beter afgemonteerd dan de gewone modellen.

Maar gewone fietsen worden meestal ook niet onderhouden, rammelen en roesten. En als die mensen ebikes kopen gebeurd weer hetzelfde. Dat terwijl wij hier elk rammeltje terecht herkennen als iets wat moet worden vastgedraaid voordat er iets echt vervelends stuk gaat.

Betreft de fietsenmakers... een heel groot deel is prima, maar helaas is er ook een deel die de kennis mist en soms ook de skills. Zo hebben we hier een man die een Koga wil opknappen waarbij de FM blijkbaar aangeeft dat het allemaal heel lastig is. Ja, dat is een FM waar ik zelf dan ook niet meer terug zou komen.
Bedankt voor de reacties allen, interessante discussie en bevestiging van mijn 'grote angsten' :shock: :D