Als je van kust naar kust wilt rijden in de VS kom je al snel de TransAm tegen. Een bekend en vaak aanbevolen alternatief in het oosten is de Chicago to New York Philadelphia Alternate (https://www.adventurecycling.org/routes ... ity-route/) en dan de Eastern Express Connector (https://www.adventurecycling.org/routes ... connector/). Ik was van plan dit te rijden en heb daarom de kaarten van de CNYC en het overblijvende deel van de TransAm uit de VS laten komen. Uiteindelijk heb ik een andere route genomen (de Bike Non Stop US tot aan Chadron NE, doorgestoken via de Black Hills, ND, dan een stuk over Pikes, Peaks and Prairies en vervolgens de Great American Rail Trail Detour naar Missoula, MT en toen terug gevlogen). Ik heb daardoor de Adventure Cycling kaarten van de CNYC en de TransAm hier ongebruikt liggen. Het gaat om (van west naar oost):

- TransAm 4, 5, 6, 7 en 8 (Missoula, MT tot Girard, KS)
- Chicago to New York City 2 (Indianapolis, IN to Zanesville, OH) en 3 (Zanesville, OH to Clearfield, PA, sluit aan in Pittsburgh op)
- Chicago to New York City Philadelphia Alternate 1 (Pittsburgh - Lancaster) en 2 (Lancaster - New York)

De Eastern Express Connector is alleen digital beschikbaar. In Missoula zit het hoofdkwartier van ACA, mijn idee was eventuele resterende kaarten van de TransAm daar aan te schaffen (mocht je dit overwegen, pas dan wel op, want dat kantoor gaat vermoedelijk sluiten). Als je alle of de andere kaarten van de TransAm zoekt, de fietsvakantiewinkel heeft deze op voorraad.

Als iemand interesse heeft in deze kaarten, laat me dat dan weten, ze liggen hier anders toch maar stof te happen. Ze hoeven dan ook niet iets op te brengen, ik hoop er iemand mee te helpen op weg naar een mooi avontuur. Het is namelijk nogal prijzig ze uit de VS te laten komen, de verzendkosten zijn hoog en daar komt ook nog importheffing bij (ik was al met al bijna E200 kwijt). Mocht je serieuze plannen hebben, dan deel ik ook graag de redenen waarom ik uiteindelijk iets anders deed en hoe ik daar, nu ik terug ben, op terug kijk.