Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vraag over fietsvakantie Slovenië - Forum Wereldfietser

Vraag over fietsvakantie Slovenië

Hallo,

Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik graag met mijn 2 kinderen (12 en 14 jaar) een meerdaagse fietsvakantie zou willen doen in Slovenië.
Wij hebben dit nog nooit gedaan en ik weet niet goed waar ik moet beginnen zoeken.
Boek je best een arrangement of kan je dit ook zelf boeken? indien je dit zelf boekt, moet je dan al je bagage meenemen op de fiets of kan dit ook naar je slaapplaats gebracht worden?
Ik heb 2 sportieve kinderen (triatleten, wielrenners) dus hun conditie is wel goed.
Alle tips zijn altijd welkom.
Indien we niet op fietsvakantie zouden gaan, zouden we sowiso naar Slovenië willen gaan en daar een paar mooie fietstochten, beklimmingen in de bergen willen doen. Ook hiervoor zijn tips altijd welkom ivm fietstochten, kindvriendelijke campings, leuke stadjes...
Bedankt
Gewoon doen.
Voor mij is het mooie van een fiets vakantie dat er een begin en een eindpunt is plus een route in grote lijnen.
Daartussen gaat alles zoals het gaat.
Ik weet meestal niet waar ik 's avonds terecht kom.
Wat blijkt?
Door los te laten komt het altijd goed.
Het wordt pas lastig als je een vastomlijnd plan hebt. Lukt dat niet, dan ontstaan zorgen.

Rij er met de auto heen, alle bagage op de fiets en gaan. Lukt het niet dan kan je altijd terug. Toch?
Je kinderen zullen zo'n vakantie nooit vergeten.
Slovenië ook wel Klein Zwitserland met 2 nog relatief kleine kinderen met die laatste 2 geen ervaring maar wel met Slovenië, er zijn genoeg routes langs rivieren te vinden, maar hou zeker rekening met pittige klimmetjes, of lange grote beklimmingen al naar gelang je ergens naar toe wil. Het land is dan toch weer te groot om je een kant te sturen. Bergen? de driehoek met Oostenrijk en Italië. Leuke steden, dan zit toch al meer in het Centrum bij Ljubljana, Of meer richting Hongarije, wat vlakker, en met Maribor, Ptuj en Slovenska Bistrica wat rustiger met ook genoeg campings al is die in Ptuj nu wel een dure geworden geloof ik.